Częste wypalanie DPF
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 17 maja 2017, 11:05
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2011
- Kontaktowanie:
Częste wypalanie DPF
Dzień dobry
Pacjent jak w opisie, zgłosił P2002.Po skasowaniu i przejechaniu +/- 300 - 400 km okazało się że wypala DPF-a bardzo często tj. co ok 20-40 km, przybyło też trochę oleju. Zaaplikowano czyszczenie/mycie DPF-a na maszynie ( w warsztacie, który specjalizuje się w czyszczeniu DPF), wymieniono termostat, sprawdzono świece żarowe, wymieniono czujnik różnicy ciśnień i olej.
Ciśnienia; (DPF Differential pressure):
na wolnych obrotach : przed naprawą 10-12 hpa po naprawie 1-2 hpa
na postoju 2000 obr: przed naprawą ok 40 hpa po naprawie 20-22 hpa
przy dynamicznym przyśpieszaniu : przed naprawą do 350 hpa po naprawie ok 160-190 hpa
I niestety dalej wypala co 20-40 km.
Jakieś pomysły o co chodzi??
Pacjent jak w opisie, zgłosił P2002.Po skasowaniu i przejechaniu +/- 300 - 400 km okazało się że wypala DPF-a bardzo często tj. co ok 20-40 km, przybyło też trochę oleju. Zaaplikowano czyszczenie/mycie DPF-a na maszynie ( w warsztacie, który specjalizuje się w czyszczeniu DPF), wymieniono termostat, sprawdzono świece żarowe, wymieniono czujnik różnicy ciśnień i olej.
Ciśnienia; (DPF Differential pressure):
na wolnych obrotach : przed naprawą 10-12 hpa po naprawie 1-2 hpa
na postoju 2000 obr: przed naprawą ok 40 hpa po naprawie 20-22 hpa
przy dynamicznym przyśpieszaniu : przed naprawą do 350 hpa po naprawie ok 160-190 hpa
I niestety dalej wypala co 20-40 km.
Jakieś pomysły o co chodzi??
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11535
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 357 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 17 maja 2017, 11:05
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2011
- Kontaktowanie:
Re: Częste wypalanie DPF
EGR działa i jest czysty. Jak wypala dpfa to jest zamknięty. Po wypalaniu otwiera się lub czasami zamyka w zależności od obciążenia silnika. Wtryskiwaczy jeszcze nie sprawdzałem.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3758
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Częste wypalanie DPF
jkkrasnal pisze:Dzień dobry
Pacjent jak w opisie, zgłosił P2002.Po skasowaniu i przejechaniu +/- 300 - 400 km okazało się że wypala DPF-a bardzo często tj. co ok 20-40 km, przybyło też trochę oleju. Zaaplikowano czyszczenie/mycie DPF-a na maszynie ( w warsztacie, który specjalizuje się w czyszczeniu DPF), wymieniono termostat, sprawdzono świece żarowe, wymieniono czujnik różnicy ciśnień i olej.
Ciśnienia; (DPF Differential pressure):
na wolnych obrotach : przed naprawą 10-12 hpa po naprawie 1-2 hpa
na postoju 2000 obr: przed naprawą ok 40 hpa po naprawie 20-22 hpa
przy dynamicznym przyśpieszaniu : przed naprawą do 350 hpa po naprawie ok 160-190 hpa
I niestety dalej wypala co 20-40 km.
Jakieś pomysły o co chodzi??
Trzeba zakodować informację o nowym DPF.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 17 maja 2017, 11:05
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2011
- Kontaktowanie:
Re: Częste wypalanie DPF
W warsztacie po myciu DPF-a zrobiono to tylko pytanie czy właściwie i skutecznie. Wdziałem że była procesowana opcja "wymiana filtra" poprzez program Delphi. Pytanie czy to to jest to co trzeba zrobić i czy ECU to przyjął.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11535
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 357 times
- Kontaktowanie:
Re: Częste wypalanie DPF
Skoro masz podane odczyty przed i po czyszczeniu to znaczy że reset się udał. Sprawdzałeś może wskazani czujnika temperatury spalin ?
-
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 17 maja 2017, 11:05
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2011
- Kontaktowanie:
Re: Częste wypalanie DPF
Czujnik temperatury spalin startuje od 110 stopni. Przy jeździe w trasie ok 2000 obr temperatura dochodzi do ok 400 stopni w zależności od obciążenia silnika, zazwyczaj ok 350 stopni. Jak zaczyna się proces wypalania to zamyka się EGR i temperatura rośnie ponad 500 stopni a czasami nawet nieco ponad 600, to też zależy od obciążenia silnika. Po przejechaniu ok 30 km, temperatura spada ponownie do ok 350 st i otwiera się EGR. Odczyty które podałem pochodzą z aplikacji Car Scanner i ELM-a.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3758
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Częste wypalanie DPF
Niekoniecznie reset musiał się udać, program który kolega ma wskazuje mu tylko wskazania bieżące, trzeba jeszcze raz sprawdzić , czy po procedurze wymiany zapisy zostały zresetowane. Ważne aby wpisać po połaczeniu z modułem poprawne dane . Nie wszystkie skanery ( nawet Delphi wszystko zależy od ceny skanera i oprogramowania) , są w stanie rzeczywiście dokonać skutecznego wpisu w ECU. Podjedz jeszcze raz do firmy , która to wykonywała i niech sprawdzą jeszcze raz.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- volcan
- moja ranga
- Posty: 148
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Częste wypalanie DPF
jkkrasnal pisze:Czujnik temperatury spalin startuje od 110 stopni. Przy jeździe w trasie ok 2000 obr temperatura dochodzi do ok 400 stopni w zależności od obciążenia silnika, zazwyczaj ok 350 stopni. Jak zaczyna się proces wypalania to zamyka się EGR i temperatura rośnie ponad 500 stopni a czasami nawet nieco ponad 600, to też zależy od obciążenia silnika. Po przejechaniu ok 30 km, temperatura spada ponownie do ok 350 st i otwiera się EGR. Odczyty które podałem pochodzą z aplikacji Car Scanner i ELM-a.
Kiedyś zostałem poproszony o możliwość sprawdzenia temperatur w czasie jazdy, bo mój zaprzyjaźniony warsztat borykał się z identycznym, jak Twój problemem ze stale wypalającym się DPF (w bliźniaczym Santa Fe CM) i wydaje mi się, że temperatury były niższe. Nie kojarzę, żeby temperatura dochodziła do 400 stopni w czasie normalnej jazdy
Zapytam przy okazji, czy i jak sobie poradzili
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11535
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 357 times
- Kontaktowanie:
Re: Częste wypalanie DPF
Jest kilka rodzai czujników temperatury spalin nie ma co porównywać z innym autem. Próbowałem znaleźć dane, jakiego rodzaju czujnik występuje w Sorento, niestety dalej nie wiem . Hunter ma rację, trzeba do nich podjechać.
-
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 17 maja 2017, 11:05
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2011
- Kontaktowanie:
Re: Częste wypalanie DPF
Witam po dłuższej przerwie.
Chwilę nie bywałem na forum i dopiero dziś mam trochę czasu aby zamieścić aktualizacje tematu DPFa, może komuś pomoże- a więc po kolei:
Wróciłem z tematem do warsztatu, który prał DPFa, po dłuższej rozkimnce decyzja o ponownej adaptacji/resecie DPFa i czyjnika - został podłączony komputer, brak błędów, wszystkie parametry w normie, no może paza jednym - komputer zgłosił trochę za niskie napięcie akumulatora. Podłączamy więc prostownik, resetujemy ponownie DPFa, czujnik i jedziemy. Po przejechaniu ok 20 km rozpoczęło się dopalenie... (masakra!) nie miałem gdzie dopalić do końca więc przerwane. Po następnych ok 20 km kolejne dopalanie rozpoczęte, miałem chwilę więc pokręciłem się po okolicy i dopaliłem do końca. Ile trwało - trudno stwierdzić ale myślę, że jakieś 20 - 30 km. No i pojawiła się potrzeba wyjazdu w dłuższą trasę (ok 300 km), myślę będzie słabo jak na tej trasie będzie się dopalał z 6 razy no ale wyjścia nie ma, jedziemy. Wpadam na dwupasmówkę, tempomat 120km/h, ok 2000 obrotów i czekam na kolejne dopalanie. I tu zaskoczenie - kolejne dopalanie zaczęło się po przejechaniu 218 km! Szok! 10 razy dłuższy odcinek niż zwykle! Dopalanie trwało 38 km. Kolejne dopalanie po 322 km! 100 km trasa na tempomacie, ok 100 km kręcenie się po okolicy z prędkościami do max 100/h pozostała część znów trasa i tempomat 120/h - dopalanie trwało 30 km.
Kolejne dopalanie było dziś po dystansie 288 km (połowa z tego to już kręcenie się po mieście) akurat pojechałem za miasto i się rozpoczęło, dopaliłem do końca - dystans dopalania 15 km. I taka sytuacja. Czyżby ponowny "reset" DPF-a pomógł ? Obserwuję co się będzie działo dalej. Na pewno spadło spalanie na 100km, wg wskazań komputera to ok, 1 litr mniej niż ostatnio .
W załączeniu zrzuty z CarScanera parametrów w czasie dopalania i po dopalaniu. Taka ciekawostka - jeśli w aplikacji wybierzemy profil samochodu (następny model) "Kia Sorento XM 2,0/2,2 CRDI 2013 -" to mamy podgląd większej ilości paramatrów niż przy wybraniu profilu dokładnie takiego jak samochód tj 2009-2012.
Pozdrawiam
Chwilę nie bywałem na forum i dopiero dziś mam trochę czasu aby zamieścić aktualizacje tematu DPFa, może komuś pomoże- a więc po kolei:
Wróciłem z tematem do warsztatu, który prał DPFa, po dłuższej rozkimnce decyzja o ponownej adaptacji/resecie DPFa i czyjnika - został podłączony komputer, brak błędów, wszystkie parametry w normie, no może paza jednym - komputer zgłosił trochę za niskie napięcie akumulatora. Podłączamy więc prostownik, resetujemy ponownie DPFa, czujnik i jedziemy. Po przejechaniu ok 20 km rozpoczęło się dopalenie... (masakra!) nie miałem gdzie dopalić do końca więc przerwane. Po następnych ok 20 km kolejne dopalanie rozpoczęte, miałem chwilę więc pokręciłem się po okolicy i dopaliłem do końca. Ile trwało - trudno stwierdzić ale myślę, że jakieś 20 - 30 km. No i pojawiła się potrzeba wyjazdu w dłuższą trasę (ok 300 km), myślę będzie słabo jak na tej trasie będzie się dopalał z 6 razy no ale wyjścia nie ma, jedziemy. Wpadam na dwupasmówkę, tempomat 120km/h, ok 2000 obrotów i czekam na kolejne dopalanie. I tu zaskoczenie - kolejne dopalanie zaczęło się po przejechaniu 218 km! Szok! 10 razy dłuższy odcinek niż zwykle! Dopalanie trwało 38 km. Kolejne dopalanie po 322 km! 100 km trasa na tempomacie, ok 100 km kręcenie się po okolicy z prędkościami do max 100/h pozostała część znów trasa i tempomat 120/h - dopalanie trwało 30 km.
Kolejne dopalanie było dziś po dystansie 288 km (połowa z tego to już kręcenie się po mieście) akurat pojechałem za miasto i się rozpoczęło, dopaliłem do końca - dystans dopalania 15 km. I taka sytuacja. Czyżby ponowny "reset" DPF-a pomógł ? Obserwuję co się będzie działo dalej. Na pewno spadło spalanie na 100km, wg wskazań komputera to ok, 1 litr mniej niż ostatnio .
W załączeniu zrzuty z CarScanera parametrów w czasie dopalania i po dopalaniu. Taka ciekawostka - jeśli w aplikacji wybierzemy profil samochodu (następny model) "Kia Sorento XM 2,0/2,2 CRDI 2013 -" to mamy podgląd większej ilości paramatrów niż przy wybraniu profilu dokładnie takiego jak samochód tj 2009-2012.
Pozdrawiam
-
- jestem
- Posty: 3
- Rejestracja: poniedziałek, 20 listopada 2023, 19:28
- Skąd jesteś: Nieporęt
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 17 maja 2017, 11:05
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2011
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości