Częste wypalanie DPF

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia, układ chłodzenia i wydechowy.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
jkkrasnal
jestem
jestem
Posty: 10
Rejestracja: środa, 17 maja 2017, 11:05
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2011
Kontaktowanie:

Częste wypalanie DPF

#1 Postautor: jkkrasnal » wtorek, 24 października 2023, 18:58

Dzień dobry
Pacjent jak w opisie, zgłosił P2002.Po skasowaniu i przejechaniu +/- 300 - 400 km okazało się że wypala DPF-a bardzo często tj. co ok 20-40 km, przybyło też trochę oleju. Zaaplikowano czyszczenie/mycie DPF-a na maszynie ( w warsztacie, który specjalizuje się w czyszczeniu DPF), wymieniono termostat, sprawdzono świece żarowe, wymieniono czujnik różnicy ciśnień i olej.
Ciśnienia; (DPF Differential pressure):
na wolnych obrotach : przed naprawą 10-12 hpa po naprawie 1-2 hpa
na postoju 2000 obr: przed naprawą ok 40 hpa po naprawie 20-22 hpa
przy dynamicznym przyśpieszaniu : przed naprawą do 350 hpa po naprawie ok 160-190 hpa
I niestety dalej wypala co 20-40 km.
Jakieś pomysły o co chodzi??

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11131
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 258000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 342 times
Kontaktowanie:

Re: Częste wypalanie DPF

#2 Postautor: Marek » wtorek, 24 października 2023, 19:30

Sprawdz wtryskiwacze , mogą przelewać i egr.

jkkrasnal
jestem
jestem
Posty: 10
Rejestracja: środa, 17 maja 2017, 11:05
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2011
Kontaktowanie:

Re: Częste wypalanie DPF

#3 Postautor: jkkrasnal » wtorek, 24 października 2023, 19:44

EGR działa i jest czysty. Jak wypala dpfa to jest zamknięty. Po wypalaniu otwiera się lub czasami zamyka w zależności od obciążenia silnika. Wtryskiwaczy jeszcze nie sprawdzałem.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3740
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Częste wypalanie DPF

#4 Postautor: hunter » wtorek, 24 października 2023, 20:06

jkkrasnal pisze:Dzień dobry
Pacjent jak w opisie, zgłosił P2002.Po skasowaniu i przejechaniu +/- 300 - 400 km okazało się że wypala DPF-a bardzo często tj. co ok 20-40 km, przybyło też trochę oleju. Zaaplikowano czyszczenie/mycie DPF-a na maszynie ( w warsztacie, który specjalizuje się w czyszczeniu DPF), wymieniono termostat, sprawdzono świece żarowe, wymieniono czujnik różnicy ciśnień i olej.
Ciśnienia; (DPF Differential pressure):
na wolnych obrotach : przed naprawą 10-12 hpa po naprawie 1-2 hpa
na postoju 2000 obr: przed naprawą ok 40 hpa po naprawie 20-22 hpa
przy dynamicznym przyśpieszaniu : przed naprawą do 350 hpa po naprawie ok 160-190 hpa
I niestety dalej wypala co 20-40 km.
Jakieś pomysły o co chodzi??

Trzeba zakodować informację o nowym DPF.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

jkkrasnal
jestem
jestem
Posty: 10
Rejestracja: środa, 17 maja 2017, 11:05
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2011
Kontaktowanie:

Re: Częste wypalanie DPF

#5 Postautor: jkkrasnal » wtorek, 24 października 2023, 20:10

W warsztacie po myciu DPF-a zrobiono to tylko pytanie czy właściwie i skutecznie. Wdziałem że była procesowana opcja "wymiana filtra" poprzez program Delphi. Pytanie czy to to jest to co trzeba zrobić i czy ECU to przyjął.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11131
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 258000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 342 times
Kontaktowanie:

Re: Częste wypalanie DPF

#6 Postautor: Marek » środa, 25 października 2023, 00:40

Skoro masz podane odczyty przed i po czyszczeniu to znaczy że reset się udał. Sprawdzałeś może wskazani czujnika temperatury spalin ?

jkkrasnal
jestem
jestem
Posty: 10
Rejestracja: środa, 17 maja 2017, 11:05
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2011
Kontaktowanie:

Re: Częste wypalanie DPF

#7 Postautor: jkkrasnal » środa, 25 października 2023, 12:57

Czujnik temperatury spalin startuje od 110 stopni. Przy jeździe w trasie ok 2000 obr temperatura dochodzi do ok 400 stopni w zależności od obciążenia silnika, zazwyczaj ok 350 stopni. Jak zaczyna się proces wypalania to zamyka się EGR i temperatura rośnie ponad 500 stopni a czasami nawet nieco ponad 600, to też zależy od obciążenia silnika. Po przejechaniu ok 30 km, temperatura spada ponownie do ok 350 st i otwiera się EGR. Odczyty które podałem pochodzą z aplikacji Car Scanner i ELM-a.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3740
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Częste wypalanie DPF

#8 Postautor: hunter » piątek, 27 października 2023, 13:02

Niekoniecznie reset musiał się udać, program który kolega ma wskazuje mu tylko wskazania bieżące, trzeba jeszcze raz sprawdzić , czy po procedurze wymiany zapisy zostały zresetowane. Ważne aby wpisać po połaczeniu z modułem poprawne dane . Nie wszystkie skanery ( nawet Delphi wszystko zależy od ceny skanera i oprogramowania) , są w stanie rzeczywiście dokonać skutecznego wpisu w ECU. Podjedz jeszcze raz do firmy , która to wykonywała i niech sprawdzą jeszcze raz.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
volcan
moja ranga
moja ranga
Posty: 146
Wiek: 44
Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Inny Samochód: Ford Fusion
Has thanked: 18 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Częste wypalanie DPF

#9 Postautor: volcan » piątek, 27 października 2023, 13:55

jkkrasnal pisze:Czujnik temperatury spalin startuje od 110 stopni. Przy jeździe w trasie ok 2000 obr temperatura dochodzi do ok 400 stopni w zależności od obciążenia silnika, zazwyczaj ok 350 stopni. Jak zaczyna się proces wypalania to zamyka się EGR i temperatura rośnie ponad 500 stopni a czasami nawet nieco ponad 600, to też zależy od obciążenia silnika. Po przejechaniu ok 30 km, temperatura spada ponownie do ok 350 st i otwiera się EGR. Odczyty które podałem pochodzą z aplikacji Car Scanner i ELM-a.


Kiedyś zostałem poproszony o możliwość sprawdzenia temperatur w czasie jazdy, bo mój zaprzyjaźniony warsztat borykał się z identycznym, jak Twój problemem ze stale wypalającym się DPF (w bliźniaczym Santa Fe CM) i wydaje mi się, że temperatury były niższe. Nie kojarzę, żeby temperatura dochodziła do 400 stopni w czasie normalnej jazdy :hmm:

Zapytam przy okazji, czy i jak sobie poradzili :confused:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11131
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 258000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 342 times
Kontaktowanie:

Re: Częste wypalanie DPF

#10 Postautor: Marek » piątek, 27 października 2023, 21:46

Jest kilka rodzai czujników temperatury spalin nie ma co porównywać z innym autem. Próbowałem znaleźć dane, jakiego rodzaju czujnik występuje w Sorento, niestety dalej nie wiem . Hunter ma rację, trzeba do nich podjechać.

jkkrasnal
jestem
jestem
Posty: 10
Rejestracja: środa, 17 maja 2017, 11:05
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2011
Kontaktowanie:

Re: Częste wypalanie DPF

#11 Postautor: jkkrasnal » niedziela, 5 listopada 2023, 22:14

Witam po dłuższej przerwie.
Chwilę nie bywałem na forum i dopiero dziś mam trochę czasu aby zamieścić aktualizacje tematu DPFa, może komuś pomoże- a więc po kolei:
Wróciłem z tematem do warsztatu, który prał DPFa, po dłuższej rozkimnce :hmm: decyzja o ponownej adaptacji/resecie DPFa i czyjnika - został podłączony komputer, brak błędów, wszystkie parametry w normie, no może paza jednym - komputer zgłosił trochę za niskie napięcie akumulatora. Podłączamy więc prostownik, resetujemy ponownie DPFa, czujnik i jedziemy. Po przejechaniu ok 20 km rozpoczęło się dopalenie... :palm: (masakra!) nie miałem gdzie dopalić do końca więc przerwane. Po następnych ok 20 km kolejne dopalanie rozpoczęte, miałem chwilę więc pokręciłem się po okolicy i dopaliłem do końca. Ile trwało - trudno stwierdzić ale myślę, że jakieś 20 - 30 km. No i pojawiła się potrzeba wyjazdu w dłuższą trasę (ok 300 km), myślę będzie słabo jak na tej trasie będzie się dopalał z 6 razy no ale wyjścia nie ma, jedziemy. Wpadam na dwupasmówkę, tempomat 120km/h, ok 2000 obrotów i czekam na kolejne dopalanie. I tu zaskoczenie - kolejne dopalanie zaczęło się po przejechaniu 218 km! Szok! 10 razy dłuższy odcinek niż zwykle! Dopalanie trwało 38 km. Kolejne dopalanie po 322 km! 100 km trasa na tempomacie, ok 100 km kręcenie się po okolicy z prędkościami do max 100/h pozostała część znów trasa i tempomat 120/h - dopalanie trwało 30 km.
Kolejne dopalanie było dziś po dystansie 288 km (połowa z tego to już kręcenie się po mieście) akurat pojechałem za miasto i się rozpoczęło, dopaliłem do końca - dystans dopalania 15 km. I taka sytuacja. Czyżby ponowny "reset" DPF-a pomógł :hmm: ? Obserwuję co się będzie działo dalej. Na pewno spadło spalanie na 100km, wg wskazań komputera to ok, 1 litr mniej niż ostatnio :) .
W załączeniu zrzuty z CarScanera parametrów w czasie dopalania i po dopalaniu. Taka ciekawostka - jeśli w aplikacji wybierzemy profil samochodu (następny model) "Kia Sorento XM 2,0/2,2 CRDI 2013 -" to mamy podgląd większej ilości paramatrów niż przy wybraniu profilu dokładnie takiego jak samochód tj 2009-2012.

Pozdrawiam
Załączniki
Screenshot_20231105_153225.jpg
Po dopalaniu
Screenshot_20231105_093322.jpg
Po dopalaniu
Screenshot_20231105_092804.jpg
Dopalanie
Screenshot_20231105_092504.jpg
Dopalanie

rafal0717
jestem
jestem
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek, 20 listopada 2023, 19:28
Skąd jesteś: Nieporęt
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Kontaktowanie:

Re: Częste wypalanie DPF

#12 Postautor: rafal0717 » poniedziałek, 20 listopada 2023, 20:00

Co wpinasz w gniazdo OBD żeby podejrzeć parametry DPFu?

jkkrasnal
jestem
jestem
Posty: 10
Rejestracja: środa, 17 maja 2017, 11:05
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2011
Kontaktowanie:

Re: Częste wypalanie DPF

#13 Postautor: jkkrasnal » czwartek, 23 listopada 2023, 16:51

ELM327 iCar2 Vgate OBD2 lub podobny.


Wróć do „Silniki wysokoprężne Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości