Błędy

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia, układ chłodzenia i wydechowy.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
tege155
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 79
Rejestracja: niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:04
Skąd jesteś: zarzecze
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Błędy

#1 Postautor: tege155 » poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 12:25

Gdzie szukać ? problemu
Załączniki
Screenshot_2021-08-30-12-22-38-273_com.ovz.carscanner.jpg

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Błędy

#2 Postautor: hunter » poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 17:04

P202 - zapchany filtr DPF - do czyszczenia lub wymiany
P0473 - błąd powiązany z niesprawnym DPF - pokazuje za duża róznicę ciśnienia spalin.
P0047- niskie napięcie w obwodzie elektromagnesu sterującego ( elektromagnes steruje podciśnieniem docierajacym do mechanizmu sterującego zmienną geomtrią turbo)
P2563- bład powiązany z P0047
P2564 - bład powiazany z P0047

Czy silnik wkręca Ci się powyżej 3 tyś obr/min :hmm:
Na poczatek sprawdził bym obwód elektryczny czujnika turbo , jak i sam czujnik ( ewentualna podmiana z używanym), Sprawdzić programem diagnostycznym stopień wypełnienia DPF, jezeli pełen to wymusić wypalanie serwisowe, jak nie wypali to nowy DPF. :idn:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

szupek
moje konto
moje konto
Posty: 169
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
Skąd jesteś: ZACZERNIE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 120000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Błędy

#3 Postautor: szupek » poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 17:59

A nie warto przed zakupem nowego spróbować wyczyścić DPFa mechanicznie, na mokro, specyfikiem do tego przeznaczonym wypłukując wszystko myjką?

tege155
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 79
Rejestracja: niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:04
Skąd jesteś: zarzecze
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Błędy

#4 Postautor: tege155 » poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 18:19

hunter pisze:P202 - zapchany filtr DPF - do czyszczenia lub wymiany
P0473 - błąd powiązany z niesprawnym DPF - pokazuje za duża róznicę ciśnienia spalin.
P0047- niskie napięcie w obwodzie elektromagnesu sterującego ( elektromagnes steruje podciśnieniem docierajacym do mechanizmu sterującego zmienną geomtrią turbo)
P2563- bład powiązany z P0047
P2564 - bład powiazany z P0047

Czy silnik wkręca Ci się powyżej 3 tyś obr/min :hmm:
Na poczatek sprawdził bym obwód elektryczny czujnika turbo , jak i sam czujnik ( ewentualna podmiana z używanym), Sprawdzić programem diagnostycznym stopień wypełnienia DPF, jezeli pełen to wymusić wypalanie serwisowe, jak nie wypali to nowy DPF. :idn:

Tak silnik wkręca się powyżej 3 tys wczoraj jechałem 200km nim a dpf to dam pierw do wyczyszczenia mycia

szupek
moje konto
moje konto
Posty: 169
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
Skąd jesteś: ZACZERNIE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 120000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Błędy

#5 Postautor: szupek » poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 19:13

Nie, najpierw trzeba zrobić/zlecić wypalanie serwisowe, jeśli się nie uda albo efekt będzie niezadowalający, to wtedy demontaż i czyszczenie.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Błędy

#6 Postautor: hunter » poniedziałek, 30 sierpnia 2021, 19:57

Po demontażu i czyszczeniu (o ile się uda :kwink: ) trzeba przeprowadzić obowiązkowo p procedurę „Component Change Routine” (procedurę wymiany elementu). Jeżeli nie wprowadzi się do modułu ECM danych dotyczących wymienionego elementu, może dojść do nieprawidłowego działania silnika lub układu ograniczenia emisji spalin.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

tege155
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 79
Rejestracja: niedziela, 1 sierpnia 2021, 08:04
Skąd jesteś: zarzecze
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Błędy

#7 Postautor: tege155 » sobota, 15 października 2022, 06:31

hunter pisze:Po demontażu i czyszczeniu (o ile się uda :kwink: ) trzeba przeprowadzić obowiązkowo p procedurę „Component Change Routine” (procedurę wymiany elementu). Jeżeli nie wprowadzi się do modułu ECM danych dotyczących wymienionego elementu, może dojść do nieprawidłowego działania silnika lub układu ograniczenia emisji spalin.

Witaj czyli jak zrobić tą procedurę mam firmę co mi wypali o wymyj3 DPF tylko muszę zdemontować i im zawieść to zrobię a sam dam radę zrobić tą procedurę posiadam tylko program na komórkę obd z podłączeniem bluetooth

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Błędy

#8 Postautor: hunter » sobota, 15 października 2022, 10:01

Tą procedurę przeprowadzisz tylko za pomoca sprzętu obsługującego protokól serwisowy KIA , Hyundai (niekoniecznie sprzęt tych producentów) Trzeba zresetować wszystkie "kalkulatory" obsługujące DPF .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA


Wróć do „Silniki wysokoprężne Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości