Witam,
Nie dość że mam problem z kolektorem to teraz ze skrzynią...
Przyspieszając gwałtownie na początku skrzynia przerzuca dobrze aż później obroty wskakuj 4000-5000 obrotów i nie chce przerzucić wyżej, silnik wyje, obroty stoją i nie przyspiesza ale po odpuszczenie gazu i ponownym wciśnięciu gazu następuje zmiana biegu ale miga check engine które po jakim czasie pali się non stop a po nocy znika.
Czytałem trochę opinie i niektórzy piszą że to jakiś panel ale co za panel?
Niektórzy piszą że skrzynia tak ma i działa emerycko...
Olej zmieniany ok 20tys temu. Serwis Kia z Warszawy zmieniał.
Automat i check engine...
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 21
- Rejestracja: piątek, 15 grudnia 2023, 11:28
- Skąd jesteś: Prawie Białoruś
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 4WD (277 KM) Sorento2
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: Perła
- Przebieg (km.): 200000
- Twoje poprzednie Sorento: 5XYKWDA24CG254100
- Kontaktowanie:
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3758
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 21
- Rejestracja: piątek, 15 grudnia 2023, 11:28
- Skąd jesteś: Prawie Białoruś
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 4WD (277 KM) Sorento2
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: Perła
- Przebieg (km.): 200000
- Twoje poprzednie Sorento: 5XYKWDA24CG254100
- Kontaktowanie:
Re: Automat i check engine...
Dobrze prawisz hunter tylko czy błąd będzie do jutra i muszę kupić sobie jakiegoś Elma.
Przejechałem teraz 70km i płynnie naciskając gaz nic dziwnego się nie dzieje, skrzynia płynnie zmienia biegi ok 4000 obrotów.
To jest mój pierwszy automat i może po prostu nie umiem używać automatu.
Może muszę poszukać instrukcji obsługi ów automatu.
Przejechałem teraz 70km i płynnie naciskając gaz nic dziwnego się nie dzieje, skrzynia płynnie zmienia biegi ok 4000 obrotów.
To jest mój pierwszy automat i może po prostu nie umiem używać automatu.
Może muszę poszukać instrukcji obsługi ów automatu.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11535
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 357 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 21
- Rejestracja: piątek, 15 grudnia 2023, 11:28
- Skąd jesteś: Prawie Białoruś
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 4WD (277 KM) Sorento2
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: Perła
- Przebieg (km.): 200000
- Twoje poprzednie Sorento: 5XYKWDA24CG254100
- Kontaktowanie:
Re: Automat i check engine...
A więc tak, kod błędu to P0300
Świece i cewki nówki, mają 150km przebiegu więc to raczej nie one są winne.
Mechanik sugeruje katalizator ale to na razie gdybanie...
Mam delikatny luz w kolektorze dolotowym(luz na ośce)? Cena kolektora, jeżeli za 3 tyg to 4500zł, a jak się nie spieszy to za 6tyg 3200zł.
Słucham Waszych propozycji gdzie szukac rozwiązania.
Świece i cewki nówki, mają 150km przebiegu więc to raczej nie one są winne.
Mechanik sugeruje katalizator ale to na razie gdybanie...
Mam delikatny luz w kolektorze dolotowym(luz na ośce)? Cena kolektora, jeżeli za 3 tyg to 4500zł, a jak się nie spieszy to za 6tyg 3200zł.
Słucham Waszych propozycji gdzie szukac rozwiązania.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3758
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 21
- Rejestracja: piątek, 15 grudnia 2023, 11:28
- Skąd jesteś: Prawie Białoruś
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 4WD (277 KM) Sorento2
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: Perła
- Przebieg (km.): 200000
- Twoje poprzednie Sorento: 5XYKWDA24CG254100
- Kontaktowanie:
Re: Automat i check engine...
Czy do sprawdzenia tego potrzebny jest kanał, czy wystarczy lekki najazd przodem?
Gdzie szukać tego zaworku, nr części? Przerzuciłem na szybko schemat i nie zlokalizowalem...
Gdzie szukać tego zaworku, nr części? Przerzuciłem na szybko schemat i nie zlokalizowalem...
-
- jestem
- Posty: 21
- Rejestracja: piątek, 15 grudnia 2023, 11:28
- Skąd jesteś: Prawie Białoruś
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 4WD (277 KM) Sorento2
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: Perła
- Przebieg (km.): 200000
- Twoje poprzednie Sorento: 5XYKWDA24CG254100
- Kontaktowanie:
Re: Automat i check engine...
Znalazłem 267403C200
Teraz pytanie czy jest odpowiednik z europejskim nr? Część z USA dostępna będzie za miesiąc
Teraz pytanie czy jest odpowiednik z europejskim nr? Część z USA dostępna będzie za miesiąc
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11535
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 357 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 21
- Rejestracja: piątek, 15 grudnia 2023, 11:28
- Skąd jesteś: Prawie Białoruś
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 4WD (277 KM) Sorento2
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: Perła
- Przebieg (km.): 200000
- Twoje poprzednie Sorento: 5XYKWDA24CG254100
- Kontaktowanie:
Re: Automat i check engine...
Więc tak...
Doszedł nowy oryginalny kolektor z USA. Całe 3300zł.
Po wymianie kolektora i zaworka PCV wraz z wysypaniem 3 katalizatora zawiel się nie naprawiło. Teraz już mogę wdusic gaz i nie ma wypadaniu zapłonu ale skrzynia trochę zawyje, późno zmienia na biegi 5 i 6 przy 5-6 tys obrotów. Propozycja mechanika to kalibracja skrzyni(gdzie zrobić, salon kia?) plus zmiana oleju(dynamiczna czy statyczna?)
Stwierdzone też mam że katalizator 2 jest popękany czy jakoś tak to pewnie i 1 też będzie w podobnym stanie, ceny katalizatorów są astronomiczne, co z tym począć?
Klekot na zimnym dalej jest, może krótszy ale jest, dalsze sugestie?
Doszedł nowy oryginalny kolektor z USA. Całe 3300zł.
Po wymianie kolektora i zaworka PCV wraz z wysypaniem 3 katalizatora zawiel się nie naprawiło. Teraz już mogę wdusic gaz i nie ma wypadaniu zapłonu ale skrzynia trochę zawyje, późno zmienia na biegi 5 i 6 przy 5-6 tys obrotów. Propozycja mechanika to kalibracja skrzyni(gdzie zrobić, salon kia?) plus zmiana oleju(dynamiczna czy statyczna?)
Stwierdzone też mam że katalizator 2 jest popękany czy jakoś tak to pewnie i 1 też będzie w podobnym stanie, ceny katalizatorów są astronomiczne, co z tym począć?
Klekot na zimnym dalej jest, może krótszy ale jest, dalsze sugestie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość