Błąd napędu P1781

Skrzynie biegów, przeguby, półosie, wszystko co związane jest z przeniesieniem napędu.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
slawomir.bednarek
jestem
jestem
Posty: 4
Rejestracja: piątek, 27 grudnia 2024, 19:38
Skąd jesteś: WROCŁAW
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: AWD
Rok: 2009
Przebieg (km.): 195000
Kontaktowanie:

Błąd napędu P1781

#1 Postautor: slawomir.bednarek » środa, 1 stycznia 2025, 14:32

Cześć wszystkim,
od pewnego czasu pojawia mi się błąd o kodzie P1781 i opisie ( "aktuator", "błąd nieciągły" ) . Znalazłem bardzo niewiele informacji o tym błędzie :
https://www.youtube.com/watch?v=tAtMdyPk7uo
https://www.youtube.com/watch?v=efeR-gWYnl8
Sama kostka, o której tu mówią wygląda dobrze, brak jest śladów korozji czy zabrudzeń na samej kostce i przewodach.
Idąc tym tropem wygrzebałem, że problem może dotyczyć tego elementu ( 47390B , siłownik napędu 4x4)
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/parts?c=KIA202404&ssd=%24%2AKwGXqpeG85bA1t3k2IOf0NSH7-Tn6_Tk-87CzImGxoCfhujovcDel5CTloeIgczeyMzi_vSV752VkLfQwofXgZiH4oGN3oTMn4bo7OT265nNt6rokZOalpSUld6PkPrkzpfG5ZuYs4Xc95SC3Pr745fEwN_b-9PR0eT15LS7renh6ubg6vfyqKCn6-Pd_dXX1eG3vK_37JuT4ODulMzK3ZWTlwAAAAB0a16q%24&vid=1092105487&gid=13417&q=KNARH81EDM5083074&srsltid=AfmBOopxkdXmwXwwwomKR10aGv2qWeZebeaHKICRNkC0Fus_cwjjJKzU

Jeśli ktoś z Was spotkał się z tym problemem to proszę o info, ewentualnie sugestie czy to dobry kierunek.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11637
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 356 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd napędu P1781

#2 Postautor: Marek » środa, 1 stycznia 2025, 22:39

Sprawdź przewody kostka zazwyczaj jest sprawna, a przecieraja się i gnija przewody.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3765
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd napędu P1781

#3 Postautor: hunter » czwartek, 2 stycznia 2025, 18:15

Zacznij od tego:
Test akumulatora: Zmierz napięcie na akumulatorze za pomocą multimetru. Po wyłączeniu powinno wynosić od 12,4 do 12,7 V. najlepiej sprawdz to przed pierwszym uruchomieniem.
Kontrola ładowania: Uruchom silnik i sprawdź napięcie ładowania. Powinno wynosić 13,5 - 14,5 V.
Kontrola okablowania: Dokładnie sprawdź stan wtyczek i przewodów prowadzących do jednostki sterującej. Zwróć uwagę na obecność korozji.
Jezeli to już zrobiłeś i wszystko w porzadku tj. akumulator, prąd ładowania, przewody to do dalszej diagnostyki potrzebny skaner który połaczy się z ecu w czasie rzeczywistym ( w trakcie jazdy ) i odczyta stan roboczy układu 4x4.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

slawomir.bednarek
jestem
jestem
Posty: 4
Rejestracja: piątek, 27 grudnia 2024, 19:38
Skąd jesteś: WROCŁAW
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: AWD
Rok: 2009
Przebieg (km.): 195000
Kontaktowanie:

Re: Błąd napędu P1781

#4 Postautor: slawomir.bednarek » piątek, 3 stycznia 2025, 20:51

hunter, Marek - dzięki za podpowiedzi ...zacznę od aku bo tego nie sprawdzałem !!

Pozdrawiam

slawomir.bednarek
jestem
jestem
Posty: 4
Rejestracja: piątek, 27 grudnia 2024, 19:38
Skąd jesteś: WROCŁAW
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: AWD
Rok: 2009
Przebieg (km.): 195000
Kontaktowanie:

Re: Błąd napędu P1781

#5 Postautor: slawomir.bednarek » sobota, 4 stycznia 2025, 19:27

Hej,
zmierzyłem napięcie na akumulatorze i wynosi 12,16 V ( autko stało w garażu 2-3 dni ), po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze 14.06 V ( wolne obroty) do 14,12 V ( obroty 3k ).
Nie mam za bardzo praktycznego doświadczenia w mechanice i elektryce, ale skoro działa ABS ( czuć przy hamowaniu ) i kontrola trakcji , a obydwa systemy biorą dane wejściowe z czujników prędkości obrotowej koła ..to problem jest gdzieś po drodze z ECU, a elementem który napęd tylni załącza.

Gdzie jest sterownik silnika ? Czy to ten element
sterownik.jpg


Idąc dalej trzeba sprawdzić wszystkie przewody na drodze ECU - siłownik załączający tylny napęd , czy są tam po drodze jeszcze jakieś inne sterowniki pośrednie ?

Pozdrawiam


Wróć do „Układ napędowy i skrzynie biegów Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość