Cześć wszystkim,
od pewnego czasu pojawia mi się błąd o kodzie P1781 i opisie ( "aktuator", "błąd nieciągły" ) . Znalazłem bardzo niewiele informacji o tym błędzie :
https://www.youtube.com/watch?v=tAtMdyPk7uo
https://www.youtube.com/watch?v=efeR-gWYnl8
Sama kostka, o której tu mówią wygląda dobrze, brak jest śladów korozji czy zabrudzeń na samej kostce i przewodach.
Idąc tym tropem wygrzebałem, że problem może dotyczyć tego elementu ( 47390B , siłownik napędu 4x4)
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/parts?c=KIA202404&ssd=%24%2AKwGXqpeG85bA1t3k2IOf0NSH7-Tn6_Tk-87CzImGxoCfhujovcDel5CTloeIgczeyMzi_vSV752VkLfQwofXgZiH4oGN3oTMn4bo7OT265nNt6rokZOalpSUld6PkPrkzpfG5ZuYs4Xc95SC3Pr745fEwN_b-9PR0eT15LS7renh6ubg6vfyqKCn6-Pd_dXX1eG3vK_37JuT4ODulMzK3ZWTlwAAAAB0a16q%24&vid=1092105487&gid=13417&q=KNARH81EDM5083074&srsltid=AfmBOopxkdXmwXwwwomKR10aGv2qWeZebeaHKICRNkC0Fus_cwjjJKzU
Jeśli ktoś z Was spotkał się z tym problemem to proszę o info, ewentualnie sugestie czy to dobry kierunek.
Pozdrawiam
Błąd napędu P1781
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 4
- Rejestracja: piątek, 27 grudnia 2024, 19:38
- Skąd jesteś: WROCŁAW
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Przebieg (km.): 195000
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11637
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 356 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd napędu P1781
Sprawdź przewody kostka zazwyczaj jest sprawna, a przecieraja się i gnija przewody.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3765
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd napędu P1781
Zacznij od tego:
Test akumulatora: Zmierz napięcie na akumulatorze za pomocą multimetru. Po wyłączeniu powinno wynosić od 12,4 do 12,7 V. najlepiej sprawdz to przed pierwszym uruchomieniem.
Kontrola ładowania: Uruchom silnik i sprawdź napięcie ładowania. Powinno wynosić 13,5 - 14,5 V.
Kontrola okablowania: Dokładnie sprawdź stan wtyczek i przewodów prowadzących do jednostki sterującej. Zwróć uwagę na obecność korozji.
Jezeli to już zrobiłeś i wszystko w porzadku tj. akumulator, prąd ładowania, przewody to do dalszej diagnostyki potrzebny skaner który połaczy się z ecu w czasie rzeczywistym ( w trakcie jazdy ) i odczyta stan roboczy układu 4x4.
Test akumulatora: Zmierz napięcie na akumulatorze za pomocą multimetru. Po wyłączeniu powinno wynosić od 12,4 do 12,7 V. najlepiej sprawdz to przed pierwszym uruchomieniem.
Kontrola ładowania: Uruchom silnik i sprawdź napięcie ładowania. Powinno wynosić 13,5 - 14,5 V.
Kontrola okablowania: Dokładnie sprawdź stan wtyczek i przewodów prowadzących do jednostki sterującej. Zwróć uwagę na obecność korozji.
Jezeli to już zrobiłeś i wszystko w porzadku tj. akumulator, prąd ładowania, przewody to do dalszej diagnostyki potrzebny skaner który połaczy się z ecu w czasie rzeczywistym ( w trakcie jazdy ) i odczyta stan roboczy układu 4x4.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- jestem
- Posty: 4
- Rejestracja: piątek, 27 grudnia 2024, 19:38
- Skąd jesteś: WROCŁAW
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Przebieg (km.): 195000
- Kontaktowanie:
Re: Błąd napędu P1781
hunter, Marek - dzięki za podpowiedzi ...zacznę od aku bo tego nie sprawdzałem !!
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- jestem
- Posty: 4
- Rejestracja: piątek, 27 grudnia 2024, 19:38
- Skąd jesteś: WROCŁAW
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Przebieg (km.): 195000
- Kontaktowanie:
Re: Błąd napędu P1781
Hej,
zmierzyłem napięcie na akumulatorze i wynosi 12,16 V ( autko stało w garażu 2-3 dni ), po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze 14.06 V ( wolne obroty) do 14,12 V ( obroty 3k ).
Nie mam za bardzo praktycznego doświadczenia w mechanice i elektryce, ale skoro działa ABS ( czuć przy hamowaniu ) i kontrola trakcji , a obydwa systemy biorą dane wejściowe z czujników prędkości obrotowej koła ..to problem jest gdzieś po drodze z ECU, a elementem który napęd tylni załącza.
Gdzie jest sterownik silnika ? Czy to ten element
Idąc dalej trzeba sprawdzić wszystkie przewody na drodze ECU - siłownik załączający tylny napęd , czy są tam po drodze jeszcze jakieś inne sterowniki pośrednie ?
Pozdrawiam
zmierzyłem napięcie na akumulatorze i wynosi 12,16 V ( autko stało w garażu 2-3 dni ), po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze 14.06 V ( wolne obroty) do 14,12 V ( obroty 3k ).
Nie mam za bardzo praktycznego doświadczenia w mechanice i elektryce, ale skoro działa ABS ( czuć przy hamowaniu ) i kontrola trakcji , a obydwa systemy biorą dane wejściowe z czujników prędkości obrotowej koła ..to problem jest gdzieś po drodze z ECU, a elementem który napęd tylni załącza.
Gdzie jest sterownik silnika ? Czy to ten element
Idąc dalej trzeba sprawdzić wszystkie przewody na drodze ECU - siłownik załączający tylny napęd , czy są tam po drodze jeszcze jakieś inne sterowniki pośrednie ?
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość