Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2011
- Kolor: Dyskretny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: na baterię ;)
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Witam,
jakiś czas temu odkryłem brak napędu 4x4 w swojej XM. Przy pomocy kolegi Orła auto zostało zdiagnozowane i skutecznie naprawione - za co bardzo mu dziękuję
Na moją prośbę Orzeł pyknął parę fotek u siebie na zakładzie. Przyczyną był wytarty wpust wieloklina w .....(no i właśnie tu zabrakło mi fachowego słownictwa) powiedzmy obudowie. Z pewnością praktycy będą umieli precyzyjniej nazwać tą część, a nawet pokazać na schemacie.
Na zdjęciach widać jak wytarty był wieniec tego wpustu. Widać też różnicę między starą, a nową częścią. Niestety wymiana tej obudowy wymagała wyjścia skrzyni, a to znów wymagało zdjecia sanek, zawiasu i podwieszenia silnika.
Przy okazji wymieniono olej w skrzyni i filtr oleju.
jakiś czas temu odkryłem brak napędu 4x4 w swojej XM. Przy pomocy kolegi Orła auto zostało zdiagnozowane i skutecznie naprawione - za co bardzo mu dziękuję
Na moją prośbę Orzeł pyknął parę fotek u siebie na zakładzie. Przyczyną był wytarty wpust wieloklina w .....(no i właśnie tu zabrakło mi fachowego słownictwa) powiedzmy obudowie. Z pewnością praktycy będą umieli precyzyjniej nazwać tą część, a nawet pokazać na schemacie.
Na zdjęciach widać jak wytarty był wieniec tego wpustu. Widać też różnicę między starą, a nową częścią. Niestety wymiana tej obudowy wymagała wyjścia skrzyni, a to znów wymagało zdjecia sanek, zawiasu i podwieszenia silnika.
Przy okazji wymieniono olej w skrzyni i filtr oleju.
- kamax
- moje konto
- Posty: 170
- Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:21
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2013
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 170000
- Inny Samochód: Honda Africa Twin
- Twoje poprzednie Sorento: Fajne - lubiłem je.
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Czy wytarcie wieloklinu to przez złe używanie napędu - za ciężki teren czy po prostu słaby materiał i z czasem samo się wyciera ?
Jaki koszt całkowity naprawy ?
Jaki koszt całkowity naprawy ?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Wada materiału niestety silniki powyżej 150 KM sa za mocne dla tego rozwiązania.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- kamax
- moje konto
- Posty: 170
- Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:21
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2013
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 170000
- Inny Samochód: Honda Africa Twin
- Twoje poprzednie Sorento: Fajne - lubiłem je.
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
- bogunow
- ASSISTANCE
- Posty: 545
- Rejestracja: piątek, 29 sierpnia 2014, 09:38
- Skąd jesteś: Łomża
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Inny Samochód: MB W164 320 CDI
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM 2008 BLACK
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Rozumiem że objawem jest brak napędu na jedną oś, ale zanim ząbki całkiem się zetrą powinny powstać luzy chyba wyczuwalne jako stukanie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu. Czy się mylę ?
- kioterapia
- To ja
- Posty: 375
- Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
- Skąd jesteś: wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Da się jakoś właśnie to sprawdzić przy zakupie ?? Odgłosy - luzy - info z komputera ?
Jest to bardzo duża przypadłość ?? Bo mocno się teraz zastanawiam nad zakupem jak zaraz się okaże że 8 tysięcy mnie naprawa czeka.
Jest to bardzo duża przypadłość ?? Bo mocno się teraz zastanawiam nad zakupem jak zaraz się okaże że 8 tysięcy mnie naprawa czeka.
- kamax
- moje konto
- Posty: 170
- Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:21
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2013
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 170000
- Inny Samochód: Honda Africa Twin
- Twoje poprzednie Sorento: Fajne - lubiłem je.
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
W serwisach mowia ze po przebiegu ok 150-200 tys te wielokliny sie wycieraja u mnie zerwaly sie przy ok 160 tys, ale pewnie pomogl im w tym chip tuninng na 220 KM i prawie 500 Nm.
Podobno nowsze sa robione z lepszego materialu i serwis zaleca montowanie ich na gesty smar (w fabryce skladaja podobno na sucho lub olej)
Stare czesci trzymam do ewentualnego napawania i zrobienia solidniejszego wieloklinu.
Podobno nowsze sa robione z lepszego materialu i serwis zaleca montowanie ich na gesty smar (w fabryce skladaja podobno na sucho lub olej)
Stare czesci trzymam do ewentualnego napawania i zrobienia solidniejszego wieloklinu.
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Zapytałem dziś znajomego z ASO o wielowypusty. Wg. nich problem jest znany, ale dotyka losowo samochody tzn. nie jest to tak, że awaria ta na pewno wystąpi. Najprawdopodobniej jest to związane z czasami zbyt luźnym pasowaniem obu części do siebie. Ja sprzedałem auto jak miało 180tyś. i nic nie wskazywało na zużywanie się wielowypustu.
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2011
- Kolor: Dyskretny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: na baterię ;)
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
ramzi31 pisze:Da się jakoś właśnie to sprawdzić przy zakupie ?? Odgłosy - luzy - info z komputera ?
Wjedź w taki teren żeby auto traciło trakcję, wyłącz ESP i spróbuj zerwać przyczepność przy ruszaniu. U mnie objawem była kontrolka na desce - taka sama jak od napędu 4x4, ale z X na środku - to sygnalizacja awarii. Zakładam, że komputer sprawdza dane z czujników kół i wykrywa, że mimo załączenia 4x4 koła się nie kręcą na tylnej osi.
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Pytanko
Czy można tak samo zrobić w przypadku KII w AT 4X4 ?
W hondzie CRV aby sprawdzić czy działa dobrze napęd 4x4 stawia się autko na podnośniku , uruchamia się silnik włącza 1 bieg i autko jedzie w powietrzu.
Następnie zaciągam hamulec ręczny - i silnik ma zgasnąć - świadczy to wtedy że napęd jest mocna spięty i działa.
Proszę o informację.
Czy można tak samo zrobić w przypadku KII w AT 4X4 ?
W hondzie CRV aby sprawdzić czy działa dobrze napęd 4x4 stawia się autko na podnośniku , uruchamia się silnik włącza 1 bieg i autko jedzie w powietrzu.
Następnie zaciągam hamulec ręczny - i silnik ma zgasnąć - świadczy to wtedy że napęd jest mocna spięty i działa.
Proszę o informację.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Przecież post @Maciej dotyczy S II AT 4x4
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
No właśnie czy można taki myk wykonać w KII jak opisałem w Hondzie ?
-
- awansowałem na
- Posty: 33
- Rejestracja: wtorek, 8 sierpnia 2017, 08:21
- Skąd jesteś: Ciechanów
- Silnik: 2.4 GDI (185KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2015
- Kolor: Biała perła
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Jeśli to automat to prędzej coś pęknie niż silnik zgaśnie...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość