Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

Skrzynie biegów, przeguby, półosie, wszystko co związane jest z przeniesieniem napędu.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#136 Postautor: hunter » wtorek, 21 grudnia 2021, 19:58

Jak będziesz składał wielowpust z wałkiem nie żałuj smaru.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Tony_Stark
moje konto
moje konto
Posty: 171
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Skąd jesteś: TM
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 145000
Inny Samochód: BMW F20
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#137 Postautor: Tony_Stark » czwartek, 23 grudnia 2021, 12:40

Fajowy pisze:Bardzo Dziekuje
Wlasnie dostalem telefon, ze juz zrobiony moj - z wymiana w/w simeringow - 1600 zł

Możesz pojaśnić co dokładnie naprawiałeś? To cześć ze skrzyni biegów czy sprzęgła przy tylnym moście?

Awatar użytkownika
Fajowy
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 21 marca 2020, 16:16
Skąd jesteś: dolnyslask
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: srebrny
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#138 Postautor: Fajowy » czwartek, 23 grudnia 2021, 23:19

Tony_Stark pisze:
Fajowy pisze:Bardzo Dziekuje
Wlasnie dostalem telefon, ze juz zrobiony moj - z wymiana w/w simeringow - 1600 zł

Możesz pojaśnić co dokładnie naprawiałeś? To cześć ze skrzyni biegów czy sprzęgła przy tylnym moście?


Jak to ladnie okreslil hunter - zespół przeniesienia (napędu)

elcoruso
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Rejestracja: czwartek, 4 listopada 2021, 11:23
Skąd jesteś: Wałbrzych
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 2.0 CRDI (185KM) Sorento3
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2016
Inny Samochód: Citroen C5
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#139 Postautor: elcoruso » środa, 12 stycznia 2022, 21:04

Nie chcę zakładać osobnego tematu w dziale dla Sorento III.

Moją S3 z 2016r. tez dopadła awaria napędu (135 000 przebiegu). To było jakiś miesiąc temu, dzięki informacjom poczytanym na forum oraz trafieniu na ruskie strony i filmy na youtubie naprowadziłem mechanika na trop. I co najważniejsze "diagnoza" okazała się trafiona :)

Urwał się ten element w tzw. koszu w tylnej obudowie rozdzielacza napędu. Rzeczywiście jak na część fabryczną to bardzo słabo to jest "sklejone".
Jutro idzie do pospawania. Potem poskładać, zalać olejem i powinno hulać, ale to się okaże ;)

Bardzo pomocny film:
https://www.youtube.com/watch?v=-ihrxcN ... HDKStudios
Załączniki
IMG_20220112_201532.png
IMG_20220112_201532.png (627.57 KiB) Przejrzano 3983 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#140 Postautor: Marek » środa, 12 stycznia 2022, 23:27

Trzeba było napisać to w III.

siwan
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 44
Rejestracja: sobota, 23 października 2021, 21:49
Skąd jesteś: Zagnańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#141 Postautor: siwan » czwartek, 20 stycznia 2022, 23:03

Czy w automacie na pozycji P powinno blokować tylne koła ? Bo jak mam jedno podniesione i nim kręcę to wal się kręci czyli rozumiem że sprzęgło w moście spięte. Tylko czy powinien blokować czy tylko przód blokuje. Bo chciał bym stwierdzić czy wina wieloklina że na tył nie ciągnie.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#142 Postautor: Marek » piątek, 21 stycznia 2022, 00:12

Jeżeli masz napęd na przód to przednie.

artly
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
Skąd jesteś: Rzeszów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#143 Postautor: artly » piątek, 21 stycznia 2022, 10:43

siwan pisze:Czy w automacie na pozycji P powinno blokować tylne koła ? Bo jak mam jedno podniesione i nim kręcę to wal się kręci czyli rozumiem że sprzęgło w moście spięte. Tylko czy powinien blokować czy tylko przód blokuje. Bo chciał bym stwierdzić czy wina wieloklina że na tył nie ciągnie.

Wieloklin, ja jak byłem na diagnozie to po podniesieniu auta kręcenie wałem powoduje kręcenie kół tylnych, a przód się nie kręcił.
Wał jest na stałe spięty przez wieloklin ze skrzynia rozdzielczą, natomiast w tylnym moście jest sprzęgło cierne, dołączające tył.

siwan
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 44
Rejestracja: sobota, 23 października 2021, 21:49
Skąd jesteś: Zagnańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#144 Postautor: siwan » piątek, 21 stycznia 2022, 21:32

Czyli jeżeli wieloklin ok to podnoszę jedna strona samochód kręcić tylnym kołem przednie się powinno też kręcić? Dobrze to rozumiem ? Jeżeli kręcę tylnym kołem wał się kręci a przednie koło stoi w miejscu to wieloklin obrobiony? Tylko czy ma znaczenie na jakim położeniu mam skrzynie ? Czy to jest nie zależne ? Bo nie rozumiem jak jest przód od tyłu uzależniony czy to jest stale przełożenie 1:1 czy jest przez jakiś mechanizm różnicowy.

artly
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
Skąd jesteś: Rzeszów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#145 Postautor: artly » sobota, 22 stycznia 2022, 18:51

siwan pisze:Czyli jeżeli wieloklin ok to podnoszę jedna strona samochód kręcić tylnym kołem przednie się powinno też kręcić? Dobrze to rozumiem ? Jeżeli kręcę tylnym kołem wał się kręci a przednie koło stoi w miejscu to wieloklin obrobiony? Tylko czy ma znaczenie na jakim położeniu mam skrzynie ? Czy to jest nie zależne ? Bo nie rozumiem jak jest przód od tyłu uzależniony czy to jest stale przełożenie 1:1 czy jest przez jakiś mechanizm różnicowy.

Głowy sobie uciąć nie dam ale przód z wałem jest na stałe może przez mechanizm różnicowy, a przed tylnym mostem jest sprzęgło dołączające tył.

siwan
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 44
Rejestracja: sobota, 23 października 2021, 21:49
Skąd jesteś: Zagnańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#146 Postautor: siwan » poniedziałek, 24 stycznia 2022, 00:20

artly pisze:Głowy sobie uciąć nie dam ale przód z wałem jest na stałe może przez mechanizm różnicowy, a przed tylnym mostem jest sprzęgło dołączające tył.

Dziś patrzyłem trochę na schemat tej skrzyni. I wydaje mi się że element który się uszkadza to element przedniego mechanizmu różnicowego który jest na stałe przykręcony do zębatki która przekazuje cały moment obrotowy. To sprzęgło na tylnym moście musi jedynie pełnić funkcję rozłączania, załączania. Czyli jeżeli na pozycji P skrzyni mogę kręcić wałem to oznacza zerwany wieloklin.

Awatar użytkownika
volcan
moja ranga
moja ranga
Posty: 146
Wiek: 45
Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Inny Samochód: Ford Fusion
Has thanked: 18 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#147 Postautor: volcan » wtorek, 25 stycznia 2022, 00:41

U nas się to wymienia, za wschodnią granicą naprawia - i obstawiam, że jeżeli zrobi to rozsądny człowiek, który wie co robi, to wytrzyma dłużej, niż nowa część.

https://www.youtube.com/watch?v=3voloTbQM3I&ab_channel=%D0%9D%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%86

I ciut inaczej:

https://www.youtube.com/watch?v=xVmEcB-fHtc&ab_channel=Shem

siwan
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 44
Rejestracja: sobota, 23 października 2021, 21:49
Skąd jesteś: Zagnańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#148 Postautor: siwan » wtorek, 25 stycznia 2022, 09:21

Znalazłem że u nas też jakoś to regenerują. https://m.olx.pl/d/oferta/reduktor-rege ... H0VcY.html
Ciekawe co lepiej zrobić bo przy regeneracji tu mam oba elementy z sobą pracujące odnowione. Szkoda że nie ma filmiku jak ta skrzynie się rozbiera bo może by sam to powymontowywal wszystko. Wysłał do regeneracji i złożył. Bo tego wałka od tej przekładni nie można osobno kupić niestety z tego co się dowiadywałem.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#149 Postautor: hunter » wtorek, 25 stycznia 2022, 21:28

Można osobno kupić :yes: każda część . Wyjątek stanowi zespół sprzęgła napędu tył , do którego nie ma części zamiennych występuje jako komplet.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

siwan
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 44
Rejestracja: sobota, 23 października 2021, 21:49
Skąd jesteś: Zagnańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#150 Postautor: siwan » wtorek, 25 stycznia 2022, 21:43

hunter pisze:Można osobno kupić :yes: każda część . Wyjątek stanowi zespół sprzęgła napędu tył , do którego nie ma części zamiennych występuje jako komplet.

To pisałem do sklepu to tam cały zespół i około 5 tys. kosztuje. Może muszę sklep zmienić. Bo koszyk mechanizmu różnicowego mają za 600zl niby orginal.


Wróć do „Układ napędowy i skrzynie biegów Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości