Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Witam.
Problem rozwiązany.
Czujnik położenia wału powodował problemy z szarpaniem, spadkiem obrotów oraz awarią napędu AWD.
Diagnostyka w serwisie - KDS - 250 zł
Diagnostyka wiązki elektrycznej do czujnika - 150zł.
Wymiana w serwisie - 250 zł.
koszt czujnika w serwisie 570 zł.
Koszt czujnika w innym sklepie - ten sam - 200 zł
Pozdrawiam
Problem rozwiązany.
Czujnik położenia wału powodował problemy z szarpaniem, spadkiem obrotów oraz awarią napędu AWD.
Diagnostyka w serwisie - KDS - 250 zł
Diagnostyka wiązki elektrycznej do czujnika - 150zł.
Wymiana w serwisie - 250 zł.
koszt czujnika w serwisie 570 zł.
Koszt czujnika w innym sklepie - ten sam - 200 zł
Pozdrawiam
- Fajowy
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota, 21 marca 2020, 16:16
- Skąd jesteś: dolnyslask
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: srebrny
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Witam
Koledzy - ze tak głupio spytam - problem tego wieloklinu tyczy się także automatycznej skrzyni ?
Niestety wczoraj na mokrym trawiastym podjeździe przekonałem się, ze nie działa mi tylny napęd ;(
Zapala się w/w kontrolka - czyli błąd napędu.
Ale ciekawie zachowuje się auto - jak przyciskiem zblokuję napęd to silnik nie wchodzi na wyższe obroty - jakby coś go odcinało - mam nadzieję, że tak powinno być.
Pozdrawiam
Koledzy - ze tak głupio spytam - problem tego wieloklinu tyczy się także automatycznej skrzyni ?
Niestety wczoraj na mokrym trawiastym podjeździe przekonałem się, ze nie działa mi tylny napęd ;(
Zapala się w/w kontrolka - czyli błąd napędu.
Ale ciekawie zachowuje się auto - jak przyciskiem zblokuję napęd to silnik nie wchodzi na wyższe obroty - jakby coś go odcinało - mam nadzieję, że tak powinno być.
Pozdrawiam
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Jak najbardziej dotyczy też automatu .Problem występuje we wszystkich napędach 4x4 w S II , i Sportkach z tych roczników. Sprawdź czy to na pewno wina wielowypustu, może być sprzęgło (haldex) czasem się to przytrafia .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2011
- Kolor: Dyskretny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: na baterię ;)
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Jak miałem niesprawny napęd to też był problem z wkręceniem silnika na obroty przy załączonym napędzie. Nie wiem na jakiej zasadzie i od czego to miało by zależeć.
- Fajowy
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota, 21 marca 2020, 16:16
- Skąd jesteś: dolnyslask
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: srebrny
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
hunter pisze:Jak najbardziej dotyczy też automatu .Problem występuje we wszystkich napędach 4x4 w S II , i Sportkach z tych roczników. Sprawdź czy to na pewno wina wielowypustu, może być sprzęgło (haldex) czasem się to przytrafia .
Da się sprawdzić na podnośniku ?? Wszystkie 4 koła w powietrzu - czy jednak jakoś w terenie ?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Samochód do góry , przednie koła i jedno tylne bez kontaktu z podłożem, włączasz stały napęd 4x4 i sprawdzasz czy wał i tylne koło to podniesione się obraca. Jeżeli wał się nie obraca to wielowypust w skrzyni , a jeżeli obraca się wał a koło nie - to haldex.
Można też sprawdzić na rolkach na stacji diagnostycznej jeżeli ma stanowisko do badania aut 4x4 .
Można też sprawdzić na rolkach na stacji diagnostycznej jeżeli ma stanowisko do badania aut 4x4 .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Fajowy
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: sobota, 21 marca 2020, 16:16
- Skąd jesteś: dolnyslask
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: srebrny
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Dzisiaj sprawdzilem - wal sie nie kreci wiec wychodzi wielowypust.
Kolego Hunter - czy byłbyś tak miły i podał mi dokładny numer tego wielowypustu ?
Mój VIN: KNAKU814DC5267372
Pozdrawiam
Piotrek
Kolego Hunter - czy byłbyś tak miły i podał mi dokładny numer tego wielowypustu ?
Mój VIN: KNAKU814DC5267372
Pozdrawiam
Piotrek
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Jak by Hunter się nie pojawił, to masz podany na 4 stronie w tym temacie.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
TRutaj masz wszystko razem z ceną https://www.ebay.pl/itm/SANTA-FE-10-SORENTO-09-GeNuiNe-DIFFERENTIAL-CASE-CUP-458223B450/113541882723
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
A tu wysyłają do Polski. Tylko nie wiem czy cena z wysyłką jest atrakcyjna. https://pl.aliexpress.com/item/40000983 ... 2c9e45wfrL
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Z Ali bym nie kupował : tutaj oryginał - sprawdzony sprzedawca wysyłaja do Polski -
https://sparekorea.com/product/parts/1490719?no=458223B450
Koszt wysyłki DHL ok 50$
https://sparekorea.com/product/parts/1490719?no=458223B450
Koszt wysyłki DHL ok 50$
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Warto się zastanowić, panuje opinia że oryginały są lepsze, ale w tym przypadku własnie fabryczne ulegają nagminnie uszkodzeniu. Chyba że wprowadzili jakieś ulepszenia tylko że nie ma żadnych informacji na ten temat.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Na fabrycznym masz pewność ,że przelatasz następne min. 160-200 tyś wszystko zależy jak się jezdzi ( które Sorento SII zrobi 400 tyś km?) , a na chinolu totolotek. W tym wypadku produkt chiński- na pewno nie jest to globalna produkcja .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu
Hunter masz racje. Nie śledziłem tego problemu tak dokładnie i nie wiem po jakim przebiegu ten frez ulega uszkodzeniu. Zdarzało mi się kupować jako zamienniki części z usuniętym logo oryginału i tu też to zauważyłem. Na tym z Ali jest niedokończone logo Kii. Ale to jako ciekawostka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości