Dyfer tylny uszczelnienie
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
Dyfer tylny uszczelnienie
Witam , rozbierał ktos dyfer ?? jest tam podobno uszczelnienie którego nie bardzo można zdobyć ?? w sprzedaży jest całoś za jedyne 12 tyś netto
tak mi przynajmniej powiedzieli w sklepie .
Gość mi jeszcze powiedział że takie dyfry występują w hyundai i35 oraz i55 . Tylko czy to nie ważne czy disel czy benzyna czy manual ??
za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny .
Proszę poprawić błędy w poście, edycja ikona ołówka w prawym górnym rogu .
tak mi przynajmniej powiedzieli w sklepie .
Gość mi jeszcze powiedział że takie dyfry występują w hyundai i35 oraz i55 . Tylko czy to nie ważne czy disel czy benzyna czy manual ??
za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny .
Proszę poprawić błędy w poście, edycja ikona ołówka w prawym górnym rogu .
Ostatnio zmieniony niedziela, 12 sierpnia 2018, 07:15 przez dany, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Dyfer tylny uszczelnienie
Za mało konkretnie się pytasz , uszczelnień jest kilka . Może podaj Vin , poszukamy rysunek mostu i będzie można coś ustalić .
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
Re: Dyfer tylny uszczelnienie
VIN 5XYKUDA2XBG014019
Dokładnie chodzi o część 47800 24700
Na schemacie występuje jako jedna całość
Ta część występuje w ix 35 oraz ix55
Tylko ciekawe czy to samo jest w dieslach automatach itp . znalazłem parę takich używek na allegro , z wyglądu to samo co u mnie .
Dokładnie chodzi o część 47800 24700
Na schemacie występuje jako jedna całość
Ta część występuje w ix 35 oraz ix55
Tylko ciekawe czy to samo jest w dieslach automatach itp . znalazłem parę takich używek na allegro , z wyglądu to samo co u mnie .
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Dyfer tylny uszczelnienie
Może któryś z kolegów coś znajdzie , wiem tylko że jest oring i uszczelniacz . Poproś Krzyśka ardie może znajdzie .
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Dyfer tylny uszczelnienie
Raczej nic nie znajdę, moderator też poprosił kolegę o coś i widzę, że kolega ma to w nosie. Jeżeli kolega do rana nie poprawi błędów kłódka a potem kosz.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
Re: Dyfer tylny uszczelnienie
Już poprawione , piszecie że jest jakiś oring i uszczelniacz ?? można go gdzieś dostać ??
a druga część pytania ?? czy to jest to samo we wszystkich modelach ??
a druga część pytania ?? czy to jest to samo we wszystkich modelach ??
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Dyfer tylny uszczelnienie
Czy jest to samo we wszystkich modelach ? nie wiem, element występuje tylko w całości i wymieniany w serwisie jest cały. Instrukcja tylko pokazuje przekrój i sposób montażu, możesz poszukać kogoś kto podejmie się naprawy ale podejrzewam że łożyska i simeringi będą calowe. Faktycznie występuje w Hyundai IX35 oraz IX55.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
Re: Dyfer tylny uszczelnienie
20 daje do mechaników od 4x4 mają mi wymienić tam olej . Są tam wycieki dlatego pisze o uszczelnieniach .
Jak bym wiedział że to jest jedno do wszystkich modeli to bym kupił , na allegro są , ok 1tyś zł .Z wyglądu to samo .
Jak bym wiedział że to jest jedno do wszystkich modeli to bym kupił , na allegro są , ok 1tyś zł .Z wyglądu to samo .
Re: Dyfer tylny uszczelnienie
Pytanie o co dokładnie pytasz. Zespół napędowy z tyłu składa się z 2 części razem skręconych - wielopłytkowego sprzęgła załączającego tylni napęd, oraz mechanizmu różnicowego, czyli dyfra. To na rysunkach powyżej to tylko sprzęgło, oficjalnie nienaprawialne, jednak Orzeł dał u mnie radę (ale łatwo nie było). Samo znalezienie rodzaju oleju jakim jest napełnione to było wyzwanie... Samo sprzęgło napełnione olejem jest zamknięte w osobnej szczelnej obudowie, A to co widać z zewnątrz to obudowa zewnętrzna w której oleju nie ma. W mechanizmie różnicowym są 3 uszczelnienia elementów ruchomych 2 półosi i 1 wału napędowego (połączenie ze sprzęgłem). Wyjście na wał jest oczywiście widoczne dopiero po odkręceniu sprzęgła AWD. Wszystkie 3 uszczelnienia są wymienne. Jeśli z zewnątrz widać wyciek od strony wału napędowego (przy gumowym przegubie) to znaczy, że olej wycieka przez uszczelnienie dyfra, przepływa przez obudowę sprzęgła i wylewa się na zewnątrz, gdyż obudowa sprzęgła od strony wału nie ma uszczelnienia (tylko przeciwpyłowe).
Zespoły sprzęgło-dyfer są identyczne we wszystkich wersjach. Różnica występuje tylko w średnicy kielichów przegubów kulowych - diesel ma większe, ale można je przełożyć choć łatwo nie jest.
Zespoły sprzęgło-dyfer są identyczne we wszystkich wersjach. Różnica występuje tylko w średnicy kielichów przegubów kulowych - diesel ma większe, ale można je przełożyć choć łatwo nie jest.
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
Re: Dyfer tylny uszczelnienie
No i to jest już jakiś trop ,wyciek jest od przodu w miejscu przykrecenia do wału.A objaw to przy rozgrzanym napadzie drgania podczas ruszania na skręconych kołach
tak na szybko znalazłem takie
https://allegro.pl/kia-sorento-ii-2-2cr ... 40714.html
oraz
https://allegro.pl/dyferencjal-tyl-most ... 91511.html
z wyglądu jest taki jak u mnie , jak myślicie brać ?? o ile z tym moim się nie da nic zrobić ??
jeżeli ten z linku by pasował to cena ok , jak trzeba .
tak na szybko znalazłem takie
https://allegro.pl/kia-sorento-ii-2-2cr ... 40714.html
oraz
https://allegro.pl/dyferencjal-tyl-most ... 91511.html
z wyglądu jest taki jak u mnie , jak myślicie brać ?? o ile z tym moim się nie da nic zrobić ??
jeżeli ten z linku by pasował to cena ok , jak trzeba .
Re: Dyfer tylny uszczelnienie
a sprawdzałeś poziom oleju w dyfrze?
Moim skromnym zdaniem wyciek oleju i drgania to 2 zupełnie różne problemy.
Moim skromnym zdaniem wyciek oleju i drgania to 2 zupełnie różne problemy.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Dyfer tylny uszczelnienie
Dany nie piszemy jednego pod drugim postem w ciągu 24 godzin, tylko edytujemy poprzedni ikona ołówka w prawym górnym rogu.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
Re: Dyfer tylny uszczelnienie
sorki , sie poprawie .
20 się okaże , ale chcę być w miarę przygotowany , nie chce zostawić auta na podnośniku i rozpaczliwie szukać tego czy owego i brać w ciemno co popadnie
20 się okaże , ale chcę być w miarę przygotowany , nie chce zostawić auta na podnośniku i rozpaczliwie szukać tego czy owego i brać w ciemno co popadnie
-
- moja ranga
- Posty: 155
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 18:59
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Inny Samochód: RAV 4
- Kontaktowanie:
Re: Dyfer tylny uszczelnienie
udało mi się znaleźć taki sam most z sprzęgłem napędów ( dyfrem ) po zmianie jak na razie wszystko ok
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Dyfer tylny uszczelnienie
Mam wyciek na blokadzie mostu. Co potrzebuje do naprawy i czy jest to trudne? Zdejmuję tylko dekiel i wymieniam jakieś uszczelniacze czy trzeba grzebać przy całym haldexie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości