Uszczelniacz półosi SII

Skrzynie biegów, przeguby, półosie, wszystko co związane jest z przeniesieniem napędu.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Uszczelniacz półosi SII

#1 Postautor: ramzi31 » sobota, 6 kwietnia 2019, 20:38

Witam.
Czy ktoś mi może powiedzieć czy aby wymienić uszczelniacz półosi przedniej lewej - krótkiej można wydłubać uszczelniacz i wprasować nowy czy koniecznie trzeba demontować skrzynkę rozdzielczą.

Od jakiegoś czasu miałem wibrację przy 100km/h. i patrzę dzisiaj a z lewej półosi z uszczelniacza leci olej ze skrzynki rozdzielczej.

Podobno to wina półosi.
Ktoś się również interesuje czy można kupić w oryginale sam przegub wewnętrzny czy tylko cała półoś wchodzi grę.

Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz półosi

#2 Postautor: Marek » sobota, 6 kwietnia 2019, 21:01

Można wymienić po wyjęciu półosi . Przegub powinien być dostępny . Sprawdzałem bez VIN , chyba taki 496052PA20
Ostatnio zmieniony sobota, 6 kwietnia 2019, 22:24 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz półosi

#3 Postautor: ramzi31 » sobota, 6 kwietnia 2019, 21:28

Pokazuje mi prawy przegub wewnętrzny :) a szukam lewego :)

Jesteś w 100% pewny że można wydłubać lewy po wyciągnięciu przegubu ?

A ma ktoś ogólnie dojście abym mógł kupić na szybko lewy wewnętrzny w OEM ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz półosi SII

#4 Postautor: Marek » sobota, 6 kwietnia 2019, 21:50

Może się pomyliłem , wybieraj :) ,495052PA20
Ostatnio zmieniony sobota, 6 kwietnia 2019, 21:57 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz półosi SII

#5 Postautor: ramzi31 » sobota, 6 kwietnia 2019, 21:57

Można jakoś sprawdzić czy półoś od diesla 2.2 z 2011 roku będzie pasowała do mojej benzyny ?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz półosi SII

#6 Postautor: Marek » sobota, 6 kwietnia 2019, 22:00

A jaką skrzynię ma ten diesel ?

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz półosi SII

#7 Postautor: ramzi31 » sobota, 6 kwietnia 2019, 22:04

Automat 4x4 był :)

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz półosi SII

#8 Postautor: Marek » sobota, 6 kwietnia 2019, 22:11

Numer ma inny , ale czym się różni to nie wiem . Poszukaj w Inter Cars pod numerem G70506PC , przegub lewy . Nie jest to najlepszy producent ale jest .

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz półosi SII

#9 Postautor: ramzi31 » niedziela, 7 kwietnia 2019, 08:04

Proszę o potwierdzenie czy dobrze myślę.
Jak są wibrację i to na pewno wina półosi to raczej wewnętrzny przegub będzie za to odpowiadał ?

Czy ktoś w ogóle wymieniał uszczelniacz z lewej strony ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz półosi SII

#10 Postautor: Marek » niedziela, 7 kwietnia 2019, 16:36

Przegub można sprawdzić na samochodzie , mechanik powinien mniej więcej sprawdzić czy luzy kwalifikują go do wymiany . Czemu zakładasz że to półoś ? Możesz opisać troszkę szerzej objawy .

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz półosi SII

#11 Postautor: ramzi31 » niedziela, 7 kwietnia 2019, 18:15

Wibracje między 90-100 km. Nie wina kół . Jak jadę do max 80 km nic się nie dzieje.Jest sucho.
Jak przekraczam 90-100 czuć wibrację i cieknie olej z uszczelniacza z lewej strony - od kierowcy.

Już miałem raz wymienianą półoś po 120 tys. przez poprzedniego właściciela.

Podobno przypadłość tych aut - przeguby lewe że często łapią wibracje i są do wymiany.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz półosi SII

#12 Postautor: Marek » niedziela, 7 kwietnia 2019, 19:10

O , to jesteś pierwszy co zgłasza taka wadę . Trochę to dziwne , półoś krótka , chyba że same przeguby maja wadę .

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz półosi SII

#13 Postautor: ramzi31 » niedziela, 7 kwietnia 2019, 19:53

Przerabiałem to samo o dziwo w Hondzie CRV :) identyczna sytuacja. Skończyło się na wymianie uszczelniacza i zakupie nowej oryginalnej półosi :(

Półoś to nie problem. Myślałem że ktoś to kiedyś robił i mi potwierdzi że lewy uszczelniacz można wydłubać i po sprawie ale według Kia Service Manual - prawy się wydłubuje ale do lewego trzeba demontować wał od tyłu i skrzynkę rozdzielczą. A jak już demontaż skrzynki następuje to by należało wymienić wszystkie uszczelniacze.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz półosi SII

#14 Postautor: Marek » niedziela, 7 kwietnia 2019, 20:47

Nie wiem co czytałeś , ale tu masz zdjęcie podobnej skrzyni . Widać lewy uszczelniacz i żeby go wymienić nie trzeba demontować reduktora tylko półoś . Może Ci to coś ułatwi .
Może przeczytałeś o uszczelniaczu flanszy tylnego wału , to tak , trzeba ściągać skrzynkę rozdzielczą .
Załączniki
1534157103369_default.jpg

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Uszczelniacz półosi SII

#15 Postautor: ramzi31 » środa, 1 maja 2019, 10:00

Dzięki Marku za pomoc. Uszczelniacz wymieniony według twoich rad.
Półosi nie kupiłem. Ciężka sprawa z tą półosią - ceny OEM zaporowe.


Wróć do „Układ napędowy i skrzynie biegów Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości