DRGANIA

Skrzynie biegów, przeguby, półosie, wszystko co związane jest z przeniesieniem napędu.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Haribo
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2020, 18:13
Skąd jesteś: Północ
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Kontaktowanie:

DRGANIA

#1 Postautor: Haribo » wtorek, 28 stycznia 2020, 18:47

Witam, po bezproblemowym użytkowaniu SORENTO I, nie wyobrażałem sobie innego jak SORENTO II. Po zakupie SORENTO II 2.2/197/4WD 2011r AUTOMAT zacząłem przygodę z usuwaniem drobnych (według mnie) awarii mechanicznych i kosmetycznych. Na chwile obecną auto pracuje bez zarzutu i jest wolne od wad z wyjątkiem jednej. Mianowicie gdy rozpędzimy auto do około 60km/h i jedziemy na dosłownie minimalnych obrotach, a następnie dodamy delikatnie (dosłownie minimalnie gazu) auto potrafi wygenerować drgania na całej karoserii (nie zawsze). Drgania są mniej lub więcej odczuwalne (zależy rożnie to bywa). Bardzo rzadko dzieje się tak na innych biegach i innych prędkościach, ale jeżeli już to w sytuacji jak wyżej przy minimalnych obrotach dodanie delikatnie gazu. Problem ustępuje po całkowitym odpuszczeniu pedału gazu lub po nieco bardziej czułym wciśnięciu. Częstotliwość? niekiedy 2-3 razy w przeciągu 100km, a niekiedy raz albo wcale przez 400km


Może ktoś z Forumowiczów miał podobny problem?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: DRGANIA

#2 Postautor: hunter » wtorek, 28 stycznia 2020, 19:39

Ile km na liczniku ? Czy wymienuiany był olej w skrzyni biegów :hmm:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Haribo
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2020, 18:13
Skąd jesteś: Północ
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Kontaktowanie:

Re: DRGANIA

#3 Postautor: Haribo » wtorek, 28 stycznia 2020, 19:57

Przebieg 215500km
Olej 209000km - dynamicznie

Osobiście stawiam na półosie. Dziś przegub prawy sprawdzałem -- delikatny ledwo wyczuwalny luz według mnie nie klasyfikuje się na sprawcę. Większy luz ma na wielofrezie półoś. Teraz kwestia czy to przyczyna i czy wystarczy wymiana samych kompletnych półosi..

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: DRGANIA

#4 Postautor: hunter » wtorek, 28 stycznia 2020, 20:21

Półoś prawa -jezeli będzie miała luz na wielowypuście to będzie słychać stukanie w momencie hamowania lub ruszania. Ten luz możesz tez sprawdzić po podniesieniu jednen strony auta i próbując obrócić koło , ręka na pólosi i będziesz wiedział. Przerabiałem temat prawej półosi. Pólos nie przenosi wibracji na nadwozie . Wał tylny sprawdzony?
Ostatnio zmieniony wtorek, 28 stycznia 2020, 20:22 przez hunter, łącznie zmieniany 1 raz.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: DRGANIA

#5 Postautor: Marek » wtorek, 28 stycznia 2020, 20:22

Sprawdź też czy był wymieniany łącznik elastyczny rury wydechowej , zamienniki potrafią dać taki efekt .

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: DRGANIA

#6 Postautor: hunter » wtorek, 28 stycznia 2020, 20:31

Co do łacznika to wisi on na dwóch elastycznych wieszakach z poliuretanu i raczej nie ma szans na przenoszenie drgań na nadwozie.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Haribo
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2020, 18:13
Skąd jesteś: Północ
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Kontaktowanie:

Re: DRGANIA

#7 Postautor: Haribo » wtorek, 28 stycznia 2020, 20:39

Łącznik został wymieniony. Może to jest jakiś trop... :hmm: nie sądzę jednak, żeby był w stanie powodować takie drgania. W każdym razie będę miał to na uwadze. Jeżeli chodzi o wał to brak luzów. Mam wrażenie, że drgania powstają w przedniej części pojazdu i są przenoszone po całej "budzie", ale tak jak mówię mam takie wrażenie. Co do tego gdzie powstają i co je przenosi to jest różnie. Nieraz sprawa jest kompletnie odwrotna.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: DRGANIA

#8 Postautor: hunter » wtorek, 28 stycznia 2020, 20:51

Sprawdz czy łącznik wisi na dwóch wieszakach.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Haribo
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2020, 18:13
Skąd jesteś: Północ
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Kontaktowanie:

Re: DRGANIA

#9 Postautor: Haribo » wtorek, 28 stycznia 2020, 21:10

W piątek obadam temat wieszaka na kanale. Co myślicie o przegubie wału napędowego tylniej osi? Też to dokładnie sprawdzę. Nie mniej jednak wydaje mi się, że to będzie wina przeniesienia napędu. Gdzieś jest za duży luz. Tak jak wcześniej wspominałem, bez gazu jest ok jak się wszystko kręci swoim tempem, a z momentem dołożenia delikatnie gazu jak zaczyna go 'pędzic' auto drży. Z momentem dołożenia mu normalnie gazu jak go już dobrze zacznie 'GONIĆ' to wszystko gra, bez drgań. Mniej więcej tak bym to opisał 'na tzw chłopski rozum' :)

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: DRGANIA

#10 Postautor: hunter » wtorek, 28 stycznia 2020, 21:59

Sprawdz łącznik metalowo gumowy i podporę wału.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA


Wróć do „Układ napędowy i skrzynie biegów Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości