Witam.
Zakupiłem dwie piasty z łożyskami na tył. Aktualne wyją i mają luzy.
Obejrzałem zadowolony film o wersji SX - USA - jak wymienić piastę.
Dzisiaj zabieram się do roboty i ...
I moje ogromne zdziwienie, ponieważ nie mogę dostać się do śrub piasty w taki sam sposób jak na filmie. Jak by wersje z USA miały mniejszy pierścień ABS.
Proszę o pomoc w jaki sposób w miarę szybki wymienić piasty - mam demolować całe zawieszenie z tyłu aby wysunąć półoś i dopiero odkręcić śruby piasty czy ktoś ma jakiś złoty środek lub wypróbowany sposób co i jak po kolei trzeba odkręcić.
Pozdrawiam
KIA SORENTO II - WYMIANIA PIASTY
Moderator: Moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11408
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II - WYMIANIA PIASTY
W wersji USA półosi ma inny numer . A jak odkręcisz centralna nakrętkę od przegubu i cofniesz go do tyłu , to wygiętym kluczem lub nasadką na przegubie też nie dojdziesz do śrub ?
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II - WYMIANIA PIASTY
Witam.
Panie Marku.
Miał Pan racje. Udało się na tyle cofnąć półoś aby ruszyć śruby ale musiałam użyć bardzo niskiej nasadki 14 oraz średniej grzechotki. Konieczność używania kilku przedłużek do nasadki - w moim przypadku miałem 1 długą i dwie krótkie.
Żaden klucz wygięty nie miał podejścia.
TYLNA PIASTA:
Poziom trudności: 2 z 5 gwiazdek:)
Czas: około 3 godzin
Narzędzia: wiertarka ze szczotą drucianą, zwykła szczotka druciana oraz papier ścierny do szlifowania powierzchni, młotek, śrubokręt gwiazdka duża do tarcz.
Klucze: 21 - koła, klucz 32 - półoś , 14- hamulce i śruby piasty , 17 - prowadnica zacisku do przytrzymywania, 10 - odkręcenie czujnika poziomowania. Klucz dynamometryczny do półosi.
Chemia: kila puszek zmywacza do tarcz , benzyna extrakcyjna , smar do wysokich temperatur, konwerter rdzy, klej do śrub
Prawa piasta była w miarę ale lewa to już tragedia. Półoś czerwona , jak by bardzo duża temperatura tam występowała. Ilość rdzy po lewej stronie straszna. Piasta lewa z łożyskiem po wymontowaniu bardzo ciężko pracuje. Widać że jej czas się skończył.
Wszystkie elementy możliwe pociągnąłem konwerterem rdzy - może na jakiś czas wystarczy. Śruby nowe na klej wkręcone.
Przy lewy kole konieczny był demontaż czujnika poziomowania xenonów.
Komfort jazdy - ciszej w aucie z tyłu ;)
Panie Marku.
Miał Pan racje. Udało się na tyle cofnąć półoś aby ruszyć śruby ale musiałam użyć bardzo niskiej nasadki 14 oraz średniej grzechotki. Konieczność używania kilku przedłużek do nasadki - w moim przypadku miałem 1 długą i dwie krótkie.
Żaden klucz wygięty nie miał podejścia.
TYLNA PIASTA:
Poziom trudności: 2 z 5 gwiazdek:)
Czas: około 3 godzin
Narzędzia: wiertarka ze szczotą drucianą, zwykła szczotka druciana oraz papier ścierny do szlifowania powierzchni, młotek, śrubokręt gwiazdka duża do tarcz.
Klucze: 21 - koła, klucz 32 - półoś , 14- hamulce i śruby piasty , 17 - prowadnica zacisku do przytrzymywania, 10 - odkręcenie czujnika poziomowania. Klucz dynamometryczny do półosi.
Chemia: kila puszek zmywacza do tarcz , benzyna extrakcyjna , smar do wysokich temperatur, konwerter rdzy, klej do śrub
Prawa piasta była w miarę ale lewa to już tragedia. Półoś czerwona , jak by bardzo duża temperatura tam występowała. Ilość rdzy po lewej stronie straszna. Piasta lewa z łożyskiem po wymontowaniu bardzo ciężko pracuje. Widać że jej czas się skończył.
Wszystkie elementy możliwe pociągnąłem konwerterem rdzy - może na jakiś czas wystarczy. Śruby nowe na klej wkręcone.
Przy lewy kole konieczny był demontaż czujnika poziomowania xenonów.
Komfort jazdy - ciszej w aucie z tyłu ;)
- volcan
- moja ranga
- Posty: 146
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II - WYMIANIA PIASTY
ramzi31 pisze:
Przy lewy kole konieczny był demontaż czujnika poziomowania xenonów.
Czujnik poziomowania jest jeden dla obu reflektorów, czy są dwa po obu stronach?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11408
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- volcan
- moja ranga
- Posty: 146
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości