Cześć. W zasadzie od samego początku mam problem z piszczącym tylnymi hamulcami. Pomimo kilku interwencji mechaników, temat wraca jak bumerang. Pisk było słychać na 200-300 metrów. Najgorzej było na ori tarczach i klockach. Obecnie założony jest już 3 zastaw zamienników. Tym razem tarcze Zimmermann i klocki Hawk Performance HPS. Jest nieco lepiej, ale po kilku kolejnych hamowaniach /jak to w mieście/ zaczynają popiskiwać przez ~100m jazdy.
Znajomy mechanik miał przypadek, gdzie hample były OK, ale jeden z elektrozaworów w pompie hamulcowej nie pracował prawidłowo i potrafił zablokować na amen cały zacisk.
TTTM czy tylko u mnie takie cuda?
Hamulce tył
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce tył
Witaj.
Ja to bym rozebrał całkowicie tylne tłoczki i sprawdził czy pracują w pełnym zakresie bez żadnych przeszkód , potem wymienił porządnie płyn hamulcowy, ale tak porządnie przepłukać. Nie możliwe aby to była wina tarcz lub klocków.
Wydaje mi się że tłoczki nie cofają się do tyłu poprawnie.
Ja miałem założy komplet ATE - cisza , teraz komplet Oryginałów - cisza.
Po zimie zawsze robię 10 razy każde koło hamulce aby popracowały w pełnym zakresie pracy tłoczka wraz ze smarowanie tłoczka.
Powodzenia.
Ja to bym rozebrał całkowicie tylne tłoczki i sprawdził czy pracują w pełnym zakresie bez żadnych przeszkód , potem wymienił porządnie płyn hamulcowy, ale tak porządnie przepłukać. Nie możliwe aby to była wina tarcz lub klocków.
Wydaje mi się że tłoczki nie cofają się do tyłu poprawnie.
Ja miałem założy komplet ATE - cisza , teraz komplet Oryginałów - cisza.
Po zimie zawsze robię 10 razy każde koło hamulce aby popracowały w pełnym zakresie pracy tłoczka wraz ze smarowanie tłoczka.
Powodzenia.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce tył
Tony_Stark , poszukaj mechanika który porządnie zrobi Ci hamulce , prawdopodobnie klocki stają w jarzmach .
Może intencje były dobre , ale co to znaczy ? "Po zimie zawsze robię 10 razy każde koło hamulce aby popracowały w pełnym zakresie pracy tłoczka wraz ze smarowanie tłoczka."
Może intencje były dobre , ale co to znaczy ? "Po zimie zawsze robię 10 razy każde koło hamulce aby popracowały w pełnym zakresie pracy tłoczka wraz ze smarowanie tłoczka."
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce tył
Marek, pytanie co znaczy „porządnie”? W ASO robili to 2-3 razy i tyle samo prywatnie. Zaznaczam, że na ori częściach wymienianych co ~15kkm było masakrycznie...
BTW, płyn też już był zmieniany ze 2 razy. Aż wierzyć mi się nie chce że to tak skomplikowany układ, że nikt porządnie zrobić nie umie.
BTW, płyn też już był zmieniany ze 2 razy. Aż wierzyć mi się nie chce że to tak skomplikowany układ, że nikt porządnie zrobić nie umie.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce tył
Klocki piszczą gdy występuje , wada materiału , ranty na tarczach , brak podkładek antywibracyjnych , lub zły montaż . Te pierwsze raczej nie są u Ciebie możliwe ponieważ wymieniałeś już całe komplety tarcz i klocków , pozostaje tylko montaż . Chyba że jest jakaś wada w jarzmach lub zaciskach , ale to rzadkość .
Ostatnio zmieniony wtorek, 16 lipca 2019, 18:07 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce tył
Witam.
Sadzam moją Panią za kierownicą - pompuje hamulce aż tłoczek prawie wyskoczy - smaruję tłoczek i wciskam z powrotem x 10 na każde koło. Jednocześnie sprawdzam czy nie ma korozji lub rys na tłoczkach.
Czyszczenie gumki z brudów.
Wymiana płynu to co 3 lata wraz z przepompowaniem całej butelki przez układ - więc 2 butelki idą na porządną wymianę płynu.
Plus właśnie jarzma - czyszczenie miejsca prowadnic. Ostatnio musiałem wymienić 2 z tyłu prowadnice górne ponieważ były strasznie skorodowane i miały wżery.
A w sprawie robocizny - jak sam nie zrobisz to nikt ci porządnie nie zrobi. Przykre ale prawdziwe.
Jak chciałem komuś zlecić właśnie tą zabawę z tłoczkami itd to powiedzieli że wymyślam i szkoda czasu na zabawy.
Jeżeli moje porady nic nie dadzą kup używane jarzmo na internecie i sprawdź tezę Marka.
A prowadnice czyste i nie ma w nich problemy - dobrze są założone ? bo na jednych jest gumka na drugich nie i też powinny być poprawnie założone.
Pozdrawiam
Sadzam moją Panią za kierownicą - pompuje hamulce aż tłoczek prawie wyskoczy - smaruję tłoczek i wciskam z powrotem x 10 na każde koło. Jednocześnie sprawdzam czy nie ma korozji lub rys na tłoczkach.
Czyszczenie gumki z brudów.
Wymiana płynu to co 3 lata wraz z przepompowaniem całej butelki przez układ - więc 2 butelki idą na porządną wymianę płynu.
Plus właśnie jarzma - czyszczenie miejsca prowadnic. Ostatnio musiałem wymienić 2 z tyłu prowadnice górne ponieważ były strasznie skorodowane i miały wżery.
A w sprawie robocizny - jak sam nie zrobisz to nikt ci porządnie nie zrobi. Przykre ale prawdziwe.
Jak chciałem komuś zlecić właśnie tą zabawę z tłoczkami itd to powiedzieli że wymyślam i szkoda czasu na zabawy.
Jeżeli moje porady nic nie dadzą kup używane jarzmo na internecie i sprawdź tezę Marka.
A prowadnice czyste i nie ma w nich problemy - dobrze są założone ? bo na jednych jest gumka na drugich nie i też powinny być poprawnie założone.
Pozdrawiam
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce tył
Kupiłem nowy kompletny zacisk z demontażu auta z przebiegiem całych 8km...
Ciekawe czy to pomoże?
Ciekawe czy to pomoże?
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Hamulce tył
Zacisk zamontowany. Jak na razie nic nie słychać, nie piszczy po puszczeniu hamulca, wiec może zadziałało... BTW, ciekawe co mogło być przyczyną tej usterki? Nadmieniam że temat ciągnie się od nowości auta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości