Prądy krążące ;)
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Prądy krążące ;)
Cześć. Od kilku tygodni obserwuję dość dziwną chorobę mojego auta. Objawia się to drobnymi dysfunkcjami, tyle że chwilowymi. Raz wycieraczki nie chcą działać jak trzeba. Kiedy indziej nie mogę w trasie włączyć tempomatu. Ostatnio najgorszy fakap zaliczyłem 400km od domu, bo nie wyłączyło się ogrzewanie tylnej szyby i po nocy na 5-6st mrozie, musiałem wzywać pomoc drogową ze starterem. A przed wyjazdem kable rozruchowe trzymałem w ręce...
W/w usterki mijają samoistnie przy kolejnym odpaleniu auta. Co do elektryki, to dokładany był alarm i odcięcie zapłonu z „tajnym przyciskiem”. Gdzie mam szukać źródła problemu?
W/w usterki mijają samoistnie przy kolejnym odpaleniu auta. Co do elektryki, to dokładany był alarm i odcięcie zapłonu z „tajnym przyciskiem”. Gdzie mam szukać źródła problemu?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Marek pisze:Te usterki pojawiły się po zamontowaniu alarmu .
Alarm i „przycisk” były zakładane w ASO przed wydaniem auta w 2013 roku. Te cuda to historia z ostatnich kilku tygodni.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Bez możliwości sprawdzenia ciężko w tym wypadku coś doradzić . Szyba powinna się wyłączyć samoczynnie po wyłączeniu stacyjki , może być za to odpowiedzialny jeden sterownik , a dokładniej zasilenia sterownika , często brak masy powoduje tego typu usterki . Łatwiej coś znaleźć jak wysiądzie całkiem . A z wycieraczkami co się działo , może nie chciały się wyłączyć w odpowiedniej pozycji ?
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
hunter pisze:Masz system bezkluczykowy
Nie, otwieram i odpalam z klucza.
Marek pisze:A z wycieraczkami co się działo , może nie chciały się wyłączyć w odpowiedniej pozycji ?
Nie działały w trybie auto. Dopiero po kilku użyciach spryskiwaczy wróciło do normy. Myślałem że to wtyczka od czujnika, bo wymieniałem ostatnio szybę, ale zaraz po wymianie i teraz jest OK... Jak już wspomniałem wcześniej, awarie występują sporadycznie, na krótki czas i nie powtarzają się...
Czyli to może być brak masy? Po łykendzie porozmawiam ze specem z sąsiedztwa, bo to on poprawiał niechlujnie zamontowany /w ASO / alarm i „przycisk”. Ma własny warsztat, niech szuka i kombinuje.
- rings
- teraz jestem
- Posty: 494
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
- Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: CZARNY
- Przebieg (km.): 100000
- Inny Samochód: Kia Venga
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Sprawdź masę. Od akumulatora do nadkola. Mocowanie na 2 śrubki które lubią zaśniedzieć i wtedy dzieją się różne " cuda wianki "
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Kable od masy sprawdzone. Ten od aku był w dobrym stanie, ale od silnika wg mechanika był „zielony”. Wszystko wyczyszczone i jak na razie działa. Czy winowajcą może być szwankujący moduł komfortu czy jakiś inny?
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Dramy ciąg dalszy...
Ostatnio auto było w ruchu w środę. Chciałem dziś coś sprawdzić, a tu cisza, nic... Podłączyłem miernik, pokazuje ~8V. Coś mi rozładowuje akumulator, ale pytanie mam inne. Po podłączeniu prostownika, zaczął świecić lewy przedni kierunek, po jakieś godzinie zgasł a zaczął się świecić prawy reflektor. To jakaś sekwencja diagnostyczna? OCK?
Ostatnio auto było w ruchu w środę. Chciałem dziś coś sprawdzić, a tu cisza, nic... Podłączyłem miernik, pokazuje ~8V. Coś mi rozładowuje akumulator, ale pytanie mam inne. Po podłączeniu prostownika, zaczął świecić lewy przedni kierunek, po jakieś godzinie zgasł a zaczął się świecić prawy reflektor. To jakaś sekwencja diagnostyczna? OCK?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Chyba miernik podłączyłeś odwrotne jak pokazał -8 V. Sprawdź pobór prądu amperomierzem. Wyłącz wszystko, podłącz miernik, tylko pamiętaj że system usypia się przez jakiś czas.
-
- coś umiem
- Posty: 749
- Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Złoty/beżowy
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Wykonaj test tak jak na filmiku https://youtu.be/dzELK1uXGiU
Podłącz multimetr i odczekaj z 10 minut. Zobacz jakie będzie wskazanie. Nie pamiętam tylko jaka wartość jest dopuszczalna. Musisz w necie spojrzeć. Jeśli będzie za wysoka to nie odpinając multimetra wyciągaj po kolei bezpieczniki i sprawdzaj po wyjęciu którego wartość będzie prawidłowa. W ten sposób ustalisz uszkodzony obwód.
Podłącz multimetr i odczekaj z 10 minut. Zobacz jakie będzie wskazanie. Nie pamiętam tylko jaka wartość jest dopuszczalna. Musisz w necie spojrzeć. Jeśli będzie za wysoka to nie odpinając multimetra wyciągaj po kolei bezpieczniki i sprawdzaj po wyjęciu którego wartość będzie prawidłowa. W ten sposób ustalisz uszkodzony obwód.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Dla potomniości z serwisówki dla SII.
Pomiar prądu zerowego
1. Wyłączyć wszystkie odbiorniki energii elektrycznej, a następnie wyłączyć stacyjkę (stan OFF).
2. Zamknąć wszystkie drzwi i klapę bagażnika, nie zamykając jednak maski silnika, a następnie zablokować wszystkie zamki pojazdu.
(1) Odłączyć złącze czujnika otwarcia maski silnika.
(2) Zamknąć klapę bagażnika.
(3) Zamknąć wszystkie drzwi pojazdu lub odłączyć złącza czujników otwarcia drzwi.
3. Odczekać kilka minut na przejście układu elektrycznego pojazdu w stan „uśpienia”.
Aby precyzyjnie zmierzyć prąd zerowy, wszystkie układy elektryczne pojazdu powinny przejść w stan uśpienia (może to zająć co najmniej 1 godzinę, aw większości przypadków cały dzień). Prąd zerowy można jednak zmierzyć dość dokładnie już po upływie 10-20 minut.
4. Podłączyć szeregowo amperomierz (+) do pomiaru prądu stałego pomiędzy biegunem ujemnym (–) akumulatora a jego przewodem masowym, a następniepowoli odłączyć zacisk ujemny (–) od akumulatora.
Uważać, by zaciski amperomierza nie zsunęły się z bieguna ujemnego (–) akumulatora ani przewodu masowego, ponieważ spowoduje to odłączenieakumulatora od pojazdu i zresetowanie jego niektórych modułów elektronicznych. Jeżeli doszło do przypadkowego odłączenia akumulatora od pojazdu,należy podłączyć go ponownie, a następnie na ponad 10 sekund uruchomić silnik lub włączyć stacyjkę (stan ON). Następnie ponownie wykonaćczynności, począwszy od punktu nr 1 powyższej procedury.
Aby nie dopuścić do odłączenia akumulatora od pojazdu:
a. Połączyć biegun ujemny (–) akumulatora z przewodem masowym dodatkowym przewodem.
b. Odłączyć przewód masowy od bieguna ujemnego (–) akumulatora.
c. Podłączyć amperomierz pomiędzy biegunem ujemnym (–) akumulatora a jego przewodem masowym.
d. Odłączyć przewód dodatkowy i odczytać wskazanie na amperomierzu.
5. Odczytać wartość prądu na amperomierzu.
• Jeżeli prąd zerowy jest zbyt duży, należy ustalić przyczynę szkodliwego upływu prądu, kolejno wypinając wszystkie bezpieczniki pojazdu i sprawdzając, jakwpływa to na zmianę wartości prądu zerowego.
• Jeżeli prąd zerowy jest zbyt duży, po określeniu bezpiecznika, którego wypięcie powoduje zmianę wartości prądu, należy ponownie odczytać wartośćprądu zerowego, a następnie wpiąć bezpiecznik i ustalić element powodujący szkodliwą upływność prądu, kolejno odłączając elementy należące doobwodu danego bezpiecznika.
________________________________________
Nominalna upływność prądu (po 10-20 minutach): poniżej 50 [mA]
________________________________________
Pomiar prądu zerowego
1. Wyłączyć wszystkie odbiorniki energii elektrycznej, a następnie wyłączyć stacyjkę (stan OFF).
2. Zamknąć wszystkie drzwi i klapę bagażnika, nie zamykając jednak maski silnika, a następnie zablokować wszystkie zamki pojazdu.
(1) Odłączyć złącze czujnika otwarcia maski silnika.
(2) Zamknąć klapę bagażnika.
(3) Zamknąć wszystkie drzwi pojazdu lub odłączyć złącza czujników otwarcia drzwi.
3. Odczekać kilka minut na przejście układu elektrycznego pojazdu w stan „uśpienia”.
Aby precyzyjnie zmierzyć prąd zerowy, wszystkie układy elektryczne pojazdu powinny przejść w stan uśpienia (może to zająć co najmniej 1 godzinę, aw większości przypadków cały dzień). Prąd zerowy można jednak zmierzyć dość dokładnie już po upływie 10-20 minut.
4. Podłączyć szeregowo amperomierz (+) do pomiaru prądu stałego pomiędzy biegunem ujemnym (–) akumulatora a jego przewodem masowym, a następniepowoli odłączyć zacisk ujemny (–) od akumulatora.
Uważać, by zaciski amperomierza nie zsunęły się z bieguna ujemnego (–) akumulatora ani przewodu masowego, ponieważ spowoduje to odłączenieakumulatora od pojazdu i zresetowanie jego niektórych modułów elektronicznych. Jeżeli doszło do przypadkowego odłączenia akumulatora od pojazdu,należy podłączyć go ponownie, a następnie na ponad 10 sekund uruchomić silnik lub włączyć stacyjkę (stan ON). Następnie ponownie wykonaćczynności, począwszy od punktu nr 1 powyższej procedury.
Aby nie dopuścić do odłączenia akumulatora od pojazdu:
a. Połączyć biegun ujemny (–) akumulatora z przewodem masowym dodatkowym przewodem.
b. Odłączyć przewód masowy od bieguna ujemnego (–) akumulatora.
c. Podłączyć amperomierz pomiędzy biegunem ujemnym (–) akumulatora a jego przewodem masowym.
d. Odłączyć przewód dodatkowy i odczytać wskazanie na amperomierzu.
5. Odczytać wartość prądu na amperomierzu.
• Jeżeli prąd zerowy jest zbyt duży, należy ustalić przyczynę szkodliwego upływu prądu, kolejno wypinając wszystkie bezpieczniki pojazdu i sprawdzając, jakwpływa to na zmianę wartości prądu zerowego.
• Jeżeli prąd zerowy jest zbyt duży, po określeniu bezpiecznika, którego wypięcie powoduje zmianę wartości prądu, należy ponownie odczytać wartośćprądu zerowego, a następnie wpiąć bezpiecznik i ustalić element powodujący szkodliwą upływność prądu, kolejno odłączając elementy należące doobwodu danego bezpiecznika.
________________________________________
Nominalna upływność prądu (po 10-20 minutach): poniżej 50 [mA]
________________________________________
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Kolego Marek, miernik podłączyłem prawidłowo. Pokazał ~ /około/ a nie - /minus/ 8V.
Aku oddałem do sklepu i... zaczęło się...
7 tygodni czekania na rozpatrzenie reklamacji, bo ich pracownik źle wypełnił kwity. Skończyło się zwrotem kasy na moje wyraźne życzenie, znaczy musiałem babę z centrali po prostu zjebać, bo ile można czekać aż coś ustalą? Oddałem Vartę, kupiłem Exide.
Aku oddałem do sklepu i... zaczęło się...
7 tygodni czekania na rozpatrzenie reklamacji, bo ich pracownik źle wypełnił kwity. Skończyło się zwrotem kasy na moje wyraźne życzenie, znaczy musiałem babę z centrali po prostu zjebać, bo ile można czekać aż coś ustalą? Oddałem Vartę, kupiłem Exide.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Akumulator oddałeś do sprawdzenia czy na wymianę? Ile lat miała ta Varta? Pobór sprawdziłeś, żeby się nie okazało że na nowym będzie to samo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości