Gniazda zapalniczki z przodu przestały nagle działać
Moderator: Moderator
- volcan
- moja ranga
- Posty: 146
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Gniazda zapalniczki z przodu przestały nagle działać
Bezpieczniki w skrzynce w kabinie są OK, ładowarka i zasilacz są sprawne (normalnie działają podłączone do tylnego gniazda - tego dla pasażerów tylnej kanapy). Jakieś złącze zwariowało, czy jest jeszcze jakiś bezpiecznik albo przekaźnik, który odpowiada za oba gniazda?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Gniazda zapalniczki z przodu przestały nagle działać
Sprawdzałeś czy masz napięcie przed bezpiecznikiem z tyłu skrzynki bezpieczników
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- volcan
- moja ranga
- Posty: 146
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Gniazda zapalniczki z przodu przestały nagle działać
vokal pisze:Było o tym jakieś 3 m-ce temu. Szukałeś?
Nie znalazłem... O Sorento XM był ten temat? Przewaliłem jeszcze raz dział o elektryce, awarie, poradniki i niczego o gniazdach zapalniczki nie znalazłem.
hunter pisze:Sprawdzałeś czy masz napięcie przed bezpiecznikiem z tyłu skrzynki bezpieczników
Jeszcze nie sprawdzałem. Nie działają jedynie te dwa gniazda. Mam wrażenie - nie jestem w 100% pewien, ale tak powiedzmy w 99%, że kilka dni temu gdzieś po przejechaniu nierówności wyłączył i włączył mi się rejestrator, którego zasilacz jest podpięty do gniazda zapalniczki. Stąd moje podejrzenie, że temat jest elektryczno-mechaniczny, tj. jakaś złączka się wypięła.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- volcan
- moja ranga
- Posty: 146
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Gniazda zapalniczki z przodu przestały nagle działać
Zerknąłem na YT na manuale rozbierania konsoli i wygląda na to, że kable zasilające oba gniazda idą w wiązce (tj. wiązka rozdziela się na dwa wtyki na samym końcu - różne kolory kabli do obu gniazd) - obstawiam jakieś złącze za panelem centralnym, może gdzieś nad nogami kierowcy?
Zobaczę jeszcze, czy prąd dochodzi do gniazda bezpiecznika 25A - jeżeli jest, to na pewno kwestia wiązki, jeżeli nie ma... Tutaj zaczyna się zabawa - skąd dochodzi prąd do tego akurat bezpiecznika. W Matizie kiedyś próbowałem to rozgryźć i elektryka była tak poplątana, że szok. Wynikowo wychodziło, że 90% samochodu wisiało na obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem 15A (tzn. ECU, układ wtryskowy, sterowanie pompą paliwa, wszystkie czujniki itp. itd.).
De facto wolałbym sam (tj. naturalnie z Waszą pomocą) znaleźć rozwiązanie - samochody po elektryku samochodowym najczęściej wyglądają, jakby je ktoś próbował wewnątrz zdewastować i dziubał wszystkie plastiki śrubokrętem...
Zobaczę jeszcze, czy prąd dochodzi do gniazda bezpiecznika 25A - jeżeli jest, to na pewno kwestia wiązki, jeżeli nie ma... Tutaj zaczyna się zabawa - skąd dochodzi prąd do tego akurat bezpiecznika. W Matizie kiedyś próbowałem to rozgryźć i elektryka była tak poplątana, że szok. Wynikowo wychodziło, że 90% samochodu wisiało na obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem 15A (tzn. ECU, układ wtryskowy, sterowanie pompą paliwa, wszystkie czujniki itp. itd.).
De facto wolałbym sam (tj. naturalnie z Waszą pomocą) znaleźć rozwiązanie - samochody po elektryku samochodowym najczęściej wyglądają, jakby je ktoś próbował wewnątrz zdewastować i dziubał wszystkie plastiki śrubokrętem...
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Gniazda zapalniczki z przodu przestały nagle działać
Nigdzie nie napisałeś że sprawdziłeś zasilenie na kostce zapalniczki , może samo gniazdo się przepaliło .
- volcan
- moja ranga
- Posty: 146
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Gniazda zapalniczki z przodu przestały nagle działać
Marek pisze:Nigdzie nie napisałeś że sprawdziłeś zasilenie na kostce zapalniczki , może samo gniazdo się przepaliło .
Oba jednocześnie by się spaliły? Nie działa ani gniazdo zapalniczki, ani gniazdo prądowe z przodu, działa jedynie tylne gniazdo w podłokietniku.
Nie napisałem, że sprawdziłem, bo nie rozbierałem jeszcze kokpitu. Szukam na razie informacji gdzie są po drodze od skrzynki bezpieczników do gniazd złącza wiązki. Nie mam warunków do tego, żeby auto rozkręcić i zostawić rozkręcone, ani rozkręcać tego kilka razy. Raz, że codziennie samochód robi kilkadziesiąt km i jest mi potrzebny w jednym kawałku, dwa, że pod blokiem ledwo miejsce do parkowania znajduję a żeby jeszcze pozwolić sobie na luksus choćby otwarcia drzwi na oścież...
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Gniazda zapalniczki z przodu przestały nagle działać
Wyciągałeś ten bezpiecznik 25A
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- volcan
- moja ranga
- Posty: 146
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Gniazda zapalniczki z przodu przestały nagle działać
Tak - jest dobry. Inny wrzuciłem i bez zmian
Jutro mam kilkaset km do przejechania, więc łap nie pcham już Pojutrze będzie czas na pomiary i naprawy...
Edit: Ogarnięte... Taka głupia sprawa
Wyciągnąłem bezpiecznik i zmierzyłem miernikiem - przewodził prąd. Po włożeniu bezpiecznika dalej gniazda martwe. Wyciągnąłem jeszcze raz - i zauważyłem, że jedna nóżka się lekko rusza. Przyjrzałem się dokładnie i okazało się, że bezpiecznik jest spalony! Po prostu ruch nóżki przy mierzeniu powodował, że się obwód zamykał.
Teraz przyczyna - zasilacz do rejestratora. Akurat rozmawiałem z kolegą, żeby w końcu zamontować dedykowaną przetwornicę pod dachem - do obwodu zasilania dachu i tadaaaam - zasilacz potwierdził, że mam rację - już pora
Dzięki wszystkim za pomoc i główkowanie - jeszcze raz potwierdziła się zasada, którą w pracy sobie wyrobiłem - jak nie działa, to chwilę poczekaj - samo się najczęściej wyjaśni
Jutro mam kilkaset km do przejechania, więc łap nie pcham już Pojutrze będzie czas na pomiary i naprawy...
Edit: Ogarnięte... Taka głupia sprawa
Wyciągnąłem bezpiecznik i zmierzyłem miernikiem - przewodził prąd. Po włożeniu bezpiecznika dalej gniazda martwe. Wyciągnąłem jeszcze raz - i zauważyłem, że jedna nóżka się lekko rusza. Przyjrzałem się dokładnie i okazało się, że bezpiecznik jest spalony! Po prostu ruch nóżki przy mierzeniu powodował, że się obwód zamykał.
Teraz przyczyna - zasilacz do rejestratora. Akurat rozmawiałem z kolegą, żeby w końcu zamontować dedykowaną przetwornicę pod dachem - do obwodu zasilania dachu i tadaaaam - zasilacz potwierdził, że mam rację - już pora
Dzięki wszystkim za pomoc i główkowanie - jeszcze raz potwierdziła się zasada, którą w pracy sobie wyrobiłem - jak nie działa, to chwilę poczekaj - samo się najczęściej wyjaśni
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości