Opony - dyskusje, oceny
Moderator: Moderator
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Opony - dyskusje, oceny
W napędzie Auto-Low bardziej zużyte opony muszą być zamontowane na przodzie.
W innym przypadku można doprowadzić do szybszego zużycia tarczek w reduktorze lub nawet ich spalenia.
Sprawdzałeś geometrię przodu?
W innym przypadku można doprowadzić do szybszego zużycia tarczek w reduktorze lub nawet ich spalenia.
Sprawdzałeś geometrię przodu?
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Jak założysz nowe opony to przód z tyłem powinno się zmieniać co 15 000 km, w celu uzyskania równego zużycia bieżnika opon, potwierdzam w TOD zużywa się szybciej przód.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- wojtas090984
- moje konto
- Posty: 214
- Wiek: 39
- Rejestracja: poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 09:41
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
zakoduje i sobie przy wymianie
"Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny."
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Byłem na zbieżności, sprawdzili, niby wszystko jest OK. Więc teraz nie wiem co z oponami robić, najpierw pomierzę a potem pomyślę. A na przyszłość, zapamiętam, że nowe co rok lub dwa zmiana tył przód
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Kiedyś dyskutowaliśmy na ten temat ze Staszkiem poniweaż stwierdziliśmy w swoich autach ten sam objaw. Stwierdziliśmy żo geometria musi być zrobiona do nominału na 0 0,00 i też nie pomogło opony pompuję na zimno na 2,7 atm i dalej przód szybciej zbiera tali mamy klimat.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Opony - dyskusje, oceny
U mnie też przód szybciej się zużywa.
Cała geometria zrobiona (nie tylko zbieżność).
Ale chciałem zadać pytanie odnośnie wpływu rodzaju opon na spalanie.
Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Interesuje mnie jakiego rzędu może być różnica w spalaniu pomiędzy oponami AT a zwykłymi letnimi "szosówkami".
Cała geometria zrobiona (nie tylko zbieżność).
Ale chciałem zadać pytanie odnośnie wpływu rodzaju opon na spalanie.
Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Interesuje mnie jakiego rzędu może być różnica w spalaniu pomiędzy oponami AT a zwykłymi letnimi "szosówkami".
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Czarek 1 do 1,5 litra, pierwsze pół roku jeździłem na oponach szosowych, po wymianie spalanie poszło zdrowo do góry (Yokohama G012). Opory toczenia poprzednich opon "B" aktualnych "E"
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
U mnie podobnie. Jak wymieniłem Kumho szosowe na BfGoodrich AT to spalanie trochę wzrosło.
- dream65
- wiem wszystko
- Posty: 1968
- Rejestracja: piątek, 26 lutego 2016, 22:11
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Mondeo v6
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Nie wiem, czy to rodzaj opony ma znaczenie, raczej parametr, o którym wspomniał krzysiek ardie, czyli opory toczenia; wcześniej miałem całoroczne Pirelli Scorpion STR o indeksie E, teraz mam BFGoodrich TA KO2 o indeksie F; jakichś istotnych różnic w spalaniu nie zauważyłem.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Z indeksu E do F raczej trudno zauważyć różnicę w zużyciu paliwa
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Edek112
- coś umiem
- Posty: 665
- Wiek: 34
- Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
- Skąd jesteś: Garbatka letnisko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 248000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Witam.
Wiem że pewnie nie raz było zadawane to pytanie ale muszę je zadać. Kupiłem nowe oponki hankook dynapro AT-m Rf10 106T XL. I jak ciśnienie jest na 2.4 to wizualnie wygląda to tak jakby był 'flak'. Moje pytanie brzmi, zwiększyć ciśnienie, czy zostawić na 2.4? Pytam bo na starych oponach nabilem 2.5 I z przodu opony zjechane na samym środku. Więc nie wiem czy 2.4 powinno zostać I nic się z oponami nie stanie (porostu maja taka konstrukcje) czy nabić większe ciśnienie.
Wiem że pewnie nie raz było zadawane to pytanie ale muszę je zadać. Kupiłem nowe oponki hankook dynapro AT-m Rf10 106T XL. I jak ciśnienie jest na 2.4 to wizualnie wygląda to tak jakby był 'flak'. Moje pytanie brzmi, zwiększyć ciśnienie, czy zostawić na 2.4? Pytam bo na starych oponach nabilem 2.5 I z przodu opony zjechane na samym środku. Więc nie wiem czy 2.4 powinno zostać I nic się z oponami nie stanie (porostu maja taka konstrukcje) czy nabić większe ciśnienie.
-
- teraz jestem
- Posty: 590
- Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 205555
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Ja miałem „flaka” jak to opisujesz, pompując właśnie 2.4 zgodnie z wytycznymi na słupku. Opony zużywały się równomiernie (nokian ratiiva at).
-
- awansowałem na
- Posty: 39
- Rejestracja: wtorek, 26 maja 2015, 20:53
- Skąd jesteś: Gorlice
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: black
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Kupiłem sorcię na oponach 255/50 R19 M+S
Wydaje mi się, że nie powinienem jeździć na takich oponach bez modyfikacji zawieszenia (nie wiem, nie znam się), ponieważ producent zaleca inny.
Zastanawiam się nad tymi nalewkami, czy mógłby mi ktoś poradzić czy warto ?
https://www.olx.pl/oferta/4x-245-70-r16-opony-bieznikowane-nowe-equipe-kopia-bf-goodrich-2017r-CID5-IDnOWW0.html
Wydaje mi się, że nie powinienem jeździć na takich oponach bez modyfikacji zawieszenia (nie wiem, nie znam się), ponieważ producent zaleca inny.
Zastanawiam się nad tymi nalewkami, czy mógłby mi ktoś poradzić czy warto ?
https://www.olx.pl/oferta/4x-245-70-r16-opony-bieznikowane-nowe-equipe-kopia-bf-goodrich-2017r-CID5-IDnOWW0.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości