Geometria - regulacja pochylenia

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#136 Postautor: kravietz81 » piątek, 26 kwietnia 2024, 18:34

Panowie mam pytań kilka. Zmuszony byłem wymienić górne wahacze i maglownicę w swoim Sorento 3.3 z 2007r. Przy okazji zauważyli luz na łożyskach, który skasowali odblokowując nakrętki na piastach, dokręcając je i blokując ponownie. I teraz mam kłopot. Pytania jak poniżej:
- czy to możliwe, że po wymianie wahaczy zrobiło mi się minimalnie ujemne pochylenie? Przed wymianą było bardziej na + niż teraz jest na - ? Korygować to?
- przy skręcie w lewo, takim ciaśniejszym jak np. na osiedlowym rondzie, jak się buda zaczyna pochylać to słychać rzęrzenie i czuć wibracje na kierownicy i podłodze. W prawo nie ma tego efektu.
- czy ja objadę z takimi objawami ~200km do momentu jak będę mógł zareklamować tą usługę?

Wahacze ponoć oryginały dorwali. Maglownicę mieli regenerować, ale chyba nowa jest wsadzona bo nie widać na niej śladów użytkowania - zdaje się TRW. Końcówki drążków też wymienione.

Co mogło pójść nie tak?


Wysłane z mojego Power Armor 13 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11473
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 357 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#137 Postautor: Marek » piątek, 26 kwietnia 2024, 20:33

Nie można skorygować żadnego luzu na przednich łożyskach kół poprzez dokręcenie centralnej śruby piasty.. Jeżeli chodzi o zbieżność, to wymiana maglownicy i końcówek drążków mogła spowodować zmiany a nie wymiana wahaczy górnych. Na jakiej podstawie twierdzisz że zbieżność uległa zmianie? Jeżeli był dokonany pomiar to diagnosta powinien to ustawić. Czy możesz tak jeździć , bez ustalenia powodu usterki nikt rozsądny nie odpowie , to samo dotyczy pytania , "co mogło pójść nie tak"

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#138 Postautor: kravietz81 » sobota, 27 kwietnia 2024, 11:21

Zbieżność była ustawiana. Chodzi o geometrię "w pionie".

Czyli pewnie łożyska do wymiany. Szczególnie prawe, które dostało krawężnikiem.

Wysłane z mojego Power Armor 13 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości