Panowie mam pytań kilka. Zmuszony byłem wymienić górne wahacze i maglownicę w swoim Sorento 3.3 z 2007r. Przy okazji zauważyli luz na łożyskach, który skasowali odblokowując nakrętki na piastach, dokręcając je i blokując ponownie. I teraz mam kłopot. Pytania jak poniżej:
- czy to możliwe, że po wymianie wahaczy zrobiło mi się minimalnie ujemne pochylenie? Przed wymianą było bardziej na + niż teraz jest na - ? Korygować to?
- przy skręcie w lewo, takim ciaśniejszym jak np. na osiedlowym rondzie, jak się buda zaczyna pochylać to słychać rzęrzenie i czuć wibracje na kierownicy i podłodze. W prawo nie ma tego efektu.
- czy ja objadę z takimi objawami ~200km do momentu jak będę mógł zareklamować tą usługę?
Wahacze ponoć oryginały dorwali. Maglownicę mieli regenerować, ale chyba nowa jest wsadzona bo nie widać na niej śladów użytkowania - zdaje się TRW. Końcówki drążków też wymienione.
Co mogło pójść nie tak?
Wysłane z mojego Power Armor 13 przy użyciu Tapatalka
Geometria - regulacja pochylenia
Moderator: Moderator
- kravietz81
- moja ranga
- Posty: 136
- Wiek: 43
- Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny Metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Inny Samochód: Citroen Saxo
- Has thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11621
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 356 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Nie można skorygować żadnego luzu na przednich łożyskach kół poprzez dokręcenie centralnej śruby piasty.. Jeżeli chodzi o zbieżność, to wymiana maglownicy i końcówek drążków mogła spowodować zmiany a nie wymiana wahaczy górnych. Na jakiej podstawie twierdzisz że zbieżność uległa zmianie? Jeżeli był dokonany pomiar to diagnosta powinien to ustawić. Czy możesz tak jeździć , bez ustalenia powodu usterki nikt rozsądny nie odpowie , to samo dotyczy pytania , "co mogło pójść nie tak"
- kravietz81
- moja ranga
- Posty: 136
- Wiek: 43
- Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny Metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Inny Samochód: Citroen Saxo
- Has thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Zbieżność była ustawiana. Chodzi o geometrię "w pionie".
Czyli pewnie łożyska do wymiany. Szczególnie prawe, które dostało krawężnikiem.
Wysłane z mojego Power Armor 13 przy użyciu Tapatalka
Czyli pewnie łożyska do wymiany. Szczególnie prawe, które dostało krawężnikiem.
Wysłane z mojego Power Armor 13 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam wszystkich!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości