Pneumatyczne zawieszenie... Czy było już omawiane?
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 20:18
- Skąd jesteś: Sosnowiec
- Rok: W PLANACH
- Inny Samochód: OPEL Vectra B
- Kontaktowanie:
Pneumatyczne zawieszenie... Czy było już omawiane?
Panowie/Panie czy był może gdzieś jakiś temat tutaj lub gdziekolwiek? Nie wam jak wy, ale uważam, że fajnie było by mieć coś takiego, aby można było z przycisku/sterownika podnieść sobie autko o np.: 2", gdy wjeżdża się w jakiś cięższy teren, a po wyjechaniu z niego i powrocie na drogę, wrócić do wysokości fabrycznej. Oczywiście jestem świadom, że koszt samego kompletnego zestawu, to około 5000zł. Chciałem jednak dowiedzieć się, czy ktoś coś takiego robił/przerabiał? Jeśli tak, to jak to wygląda w praktyce i może gdzieś ktoś pokazywał, obrazował przebieg takiego montażu w sori?
- Xors
- teraz jestem
- Posty: 483
- Wiek: 39
- Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
- Skąd jesteś: Białystok
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: złoty
- Przebieg (km.): 155
- Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Pneumatyczne zawieszenie... Czy było już omawiane?
Nie słyszałem o próbach instalacji pneumatyki w sorento. Do czynienia miałem w audi allroad i parę razy jeździłem rangeroverem. Wrażenia z jazdy po czarnym super, a po w jeździe na autostradę i utwardzeniu zawieszenia wręcz bajecznie. Dużo lepsze prowadzenie i wybieranie nierówności niż w aucie ze standardowym zawieszeniem. Na tym koniec plusów. Zwiększenie prześwituj daje tylko pozornie większe możliwości terenowe. Sam system jest dość delikatny. Przydatny najbardziej na śniegu. Sam system teoretycznie jest dość prosty, składa sie z czterech miechów i kompresora. Niestety tanio nie jest, a pamiętać należy, że elementy gumowe poddawane ciśnieniu potrafią się zużywać. Prosto mówiąc parcieć. Rozszczelnienie miecha powoduje początkowo ciągłą pracę kompresora i ostatecznie jego awarię. Z drugiej strony masz miech i tyle, zamiast amora i sprężyny. Dla przykładu w landrowerze Discovery 2 były montowane w tylnym zawieszeniu pneumatyczne poduszki zawieszenia (system poziomujący i podnoszący tył). W związku z parceniem gumy producent zaleca wymianę poduszek co 4-5lat. Co do samej instalacji to prawdę mówiąc w kontekście sorento 1 pewnie by przekroczyła jej wartość. Jeśli już masz ciśnienie na taką zawieche i nie przerażają Cię koszty ewentualnego serwisu to poszukaj vw tuarega.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Pneumatyczne zawieszenie... Czy było już omawiane?
Było już na ten temat. Orzeł miał takie zawieszenie zamontowane, ma Scorpion53 i Murzyn1313, proszę odszukać ten wątek i w nim pisać.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości