Brzęczyk przy ostrym hamowaniu
Moderator: Moderator
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu
Ciekawa opcja. Można by to rozwinąć o kompresorek pokładowy i sterownik. Mógłbyś zmieniać charakterystykę zawieszenia w locie.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu
Murzyn tak zrobił
W podłokietniku zamontował dwa przełączniki , kompresor dał przy ramie.
Ale jak to w życiu bywa każdy kto coś ciekawego zrobił w swoim samochodzie to niedługo później go sprzedał i ani widu ani słychu o tym .
Było kilka fajnych patentów na Forum .
Gdybym ja to zrobił to było by na zawsze , bo u mnie Sorencina ma dożywocie
W podłokietniku zamontował dwa przełączniki , kompresor dał przy ramie.
Ale jak to w życiu bywa każdy kto coś ciekawego zrobił w swoim samochodzie to niedługo później go sprzedał i ani widu ani słychu o tym .
Było kilka fajnych patentów na Forum .
Gdybym ja to zrobił to było by na zawsze , bo u mnie Sorencina ma dożywocie
-
- To ja
- Posty: 326
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
- Skąd jesteś: Gołuchów
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 218000
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu
Można gdzieś kupić takie poduchy i zamontować w aucie które tego nigdy nie miało?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu
Oczywiście , można .
Scorpion53 zamontował takie coś u siebie.
Nie ma z tym żadnego problemu i jest bezobsługowe , bo działa tylko wtedy kiedy napompujesz . Kiedy nie ma w nich powietrza auto jeździ na standardowej, fabrycznej wysokości , jaka wynika z wysokości sprężyn .
Scorpion53 zamontował takie coś u siebie.
Nie ma z tym żadnego problemu i jest bezobsługowe , bo działa tylko wtedy kiedy napompujesz . Kiedy nie ma w nich powietrza auto jeździ na standardowej, fabrycznej wysokości , jaka wynika z wysokości sprężyn .
-
- To ja
- Posty: 326
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
- Skąd jesteś: Gołuchów
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny metalik
- Przebieg (km.): 218000
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu
Rozumiem że te poduchy są do powiekszenia prześwit auta? A jak to wpływa na twardość? Wydaje mi się że po napompowaniu zawieszenie powinno być twardsze. No i najważniejsze pytanie o ile można podnieść czołga?
Edit
Właśnie sobie uświadomiłem że to można włożyć tylko na tył...
Edit
Właśnie sobie uświadomiłem że to można włożyć tylko na tył...
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu
Trudno nazwać to zwiększeniem prześwitu , skoro mosty zostają na tym samym poziomie .
- Tedi
- To ja
- Posty: 265
- Wiek: 70
- Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Mazda 3
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu
Zauważyłem, że podczas pompowania, tył unosił się. Na ile nie powiem, ponieważ dopompowywałem tylko trochę 2 cm poszedł wyżej. Jednak służy to głównie do zwiększenia sztywności w czasie holowania przyczep.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu
Łatwiej jest wyjechać z błota jeśli po ziemi szoruje tylko główka mostu niż cała buda.
Podobnie jest na kamienistej drodze , nie ma tyle uderzeń kamieni o blachy karoserii czy zbiornik paliwa, bo buda jest wyżej .
Ostatnio pompowane były chyba na Krymie . Zresztą zostały zamontowane właśnie w celu pokonywania Ukraińskich bezdroży. W zeszłym roku w Albanii, Bośni i Czarnogórze nie było takiej potrzeby bo są tam znacznie lepsze drogi i wszystkie Sorento biorące udział w tej ekspedycji miało seryjne zawieszenia, ale gdyby była taka potrzeba , to lepiej mieć możliwość podniesienia budy niż nie mieć
Podobnie jest na kamienistej drodze , nie ma tyle uderzeń kamieni o blachy karoserii czy zbiornik paliwa, bo buda jest wyżej .
Ostatnio pompowane były chyba na Krymie . Zresztą zostały zamontowane właśnie w celu pokonywania Ukraińskich bezdroży. W zeszłym roku w Albanii, Bośni i Czarnogórze nie było takiej potrzeby bo są tam znacznie lepsze drogi i wszystkie Sorento biorące udział w tej ekspedycji miało seryjne zawieszenia, ale gdyby była taka potrzeba , to lepiej mieć możliwość podniesienia budy niż nie mieć
- Tedi
- To ja
- Posty: 265
- Wiek: 70
- Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Mazda 3
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości