Brzęczyk przy ostrym hamowaniu

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu

#16 Postautor: alien125 » środa, 28 listopada 2018, 12:22

Ciekawa opcja. Można by to rozwinąć o kompresorek pokładowy i sterownik. Mógłbyś zmieniać charakterystykę zawieszenia w locie.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu

#17 Postautor: Andrzej » środa, 28 listopada 2018, 13:10

Murzyn tak zrobił :)
W podłokietniku zamontował dwa przełączniki , kompresor dał przy ramie.
Ale jak to w życiu bywa każdy kto coś ciekawego zrobił w swoim samochodzie to niedługo później go sprzedał i ani widu ani słychu o tym .
Było kilka fajnych patentów na Forum .
Gdybym ja to zrobił to było by na zawsze , bo u mnie Sorencina ma dożywocie :lol:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Lucky Luck
To ja
To ja
Posty: 326
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
Skąd jesteś: Gołuchów
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 218000
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu

#18 Postautor: Lucky Luck » poniedziałek, 28 stycznia 2019, 20:54

Można gdzieś kupić takie poduchy i zamontować w aucie które tego nigdy nie miało?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu

#19 Postautor: Andrzej » poniedziałek, 28 stycznia 2019, 21:17

Oczywiście , można .
Scorpion53 zamontował takie coś u siebie.
Nie ma z tym żadnego problemu i jest bezobsługowe , bo działa tylko wtedy kiedy napompujesz . Kiedy nie ma w nich powietrza auto jeździ na standardowej, fabrycznej wysokości , jaka wynika z wysokości sprężyn .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Lucky Luck
To ja
To ja
Posty: 326
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 29 stycznia 2018, 22:21
Skąd jesteś: Gołuchów
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny metalik
Przebieg (km.): 218000
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu

#20 Postautor: Lucky Luck » poniedziałek, 28 stycznia 2019, 22:35

Rozumiem że te poduchy są do powiekszenia prześwit auta? A jak to wpływa na twardość? Wydaje mi się że po napompowaniu zawieszenie powinno być twardsze. :hmm: No i najważniejsze pytanie o ile można podnieść czołga?
Edit
Właśnie sobie uświadomiłem że to można włożyć tylko na tył...

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu

#21 Postautor: Marek » wtorek, 29 stycznia 2019, 00:51

Trudno nazwać to zwiększeniem prześwitu , skoro mosty zostają na tym samym poziomie .

Awatar użytkownika
Tedi
To ja
To ja
Posty: 265
Wiek: 70
Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2009
Kolor: czarny
Inny Samochód: Mazda 3
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu

#22 Postautor: Tedi » wtorek, 29 stycznia 2019, 01:05

Zauważyłem, że podczas pompowania, tył unosił się. Na ile nie powiem, ponieważ dopompowywałem tylko trochę 2 cm poszedł wyżej. Jednak służy to głównie do zwiększenia sztywności w czasie holowania przyczep.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu

#23 Postautor: Andrzej » wtorek, 29 stycznia 2019, 08:17

Łatwiej jest wyjechać z błota jeśli po ziemi szoruje tylko główka mostu niż cała buda.
Podobnie jest na kamienistej drodze , nie ma tyle uderzeń kamieni o blachy karoserii czy zbiornik paliwa, bo buda jest wyżej .
Ostatnio pompowane były chyba na Krymie . Zresztą zostały zamontowane właśnie w celu pokonywania Ukraińskich bezdroży. W zeszłym roku w Albanii, Bośni i Czarnogórze nie było takiej potrzeby bo są tam znacznie lepsze drogi i wszystkie Sorento biorące udział w tej ekspedycji miało seryjne zawieszenia, ale gdyby była taka potrzeba , to lepiej mieć możliwość podniesienia budy niż nie mieć :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Tedi
To ja
To ja
Posty: 265
Wiek: 70
Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2009
Kolor: czarny
Inny Samochód: Mazda 3
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Brzęczyk przy ostrym hamowaniu

#24 Postautor: Tedi » wtorek, 29 stycznia 2019, 15:53

Tylko w tedy, Andrzeju, lepiej mieć 4 poduchy a nie dwie.


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości