Uwaga na ramę

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#46 Postautor: Andrzej » piątek, 2 listopada 2018, 09:00

O mechanikę nie za bardzo bym się martwił w Sorento . Większość elementów jest wykonane znacznie masywniej niż w innych autach. Miałem wczoraj przyjemność wymontowywania całego przedniego zawieszenia wraz z przednim mostem i nawet nie spodziewałem się ile waży kompletna piasta z tarczą i zaciskami . Ledwo uniosłem. :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#47 Postautor: diodalodz » piątek, 2 listopada 2018, 09:19

cóż z masywności jeśli łożyska nie są w stanie dojechać do 200 tyś km.
Uszkadza się długa półoś, krzyżaki, odboje, reduktory ... Jeśli porównujesz z autami które robi się na dzień dzisiejszy to faktycznie jest spoko, ale są to auta z przed 10 lat, a wtedy na rynku było znacznie więcej aut które reprezentowały znacznie lepszą trwałość.
A jak popatrzysz na wartość rynkową tego auta, to zrobienie łożysk półosi i skrzyni daje ci 70% wartości auta...

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#48 Postautor: Andrzej » piątek, 2 listopada 2018, 09:47

Faktycznie , jeśli porówna się ceny napraw do wartości auta to jest koszmar. A im starsze auto tym będzie jeszcze gorzej.
W dużej mierze opinia o awaryjności bierze się z oszustwa handlarzy , którzy sprowadzają kompletnie wyeksploatowane auto o przebiegu 400 tysięcy i przekręcają licznik na 169000 km. Prawidłowo eksploatowane auto może przez wiele lat jeździć bezawaryjnie. Dużo jest na forum aut z przebiegiem ponad 300 tysięcy gdzie nikt nigdy nie dotykał się do skrzyni , reduktora czy półosi . A co do jakości części to można spotkać sporo aut , które mają wymienione półosie na używane i jeżdżą dalej bez problemu. Gdy trafi się na wyeksploatowane Sorento bo Duńczyk nawet przeglądów nie robił to wpada się w pułapkę , próbuje się ratować takie auto nie szczędząc kosztów aż w końcu poddajemy się czyszcząc sobie konto przy okazji. :idn:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
budocomplex
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 40
Rejestracja: czwartek, 13 września 2018, 19:24
Skąd jesteś: Wągrowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: nie dotyczy
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 220000
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#49 Postautor: budocomplex » piątek, 2 listopada 2018, 09:58

Witam wszystkich z samego rana :kwink:

Nie wiem do jakiego auta kolega porównuje Sorento twierdząc że rama to najmocniejszy atut czołga.
Ja twierdzę że Sorento to bardzo dobry samochód ,moja ma 220 tyś i rama to jest moja pierwsza usterka.
Podejrzewam że pewnie ma przejechane coś ok 260 bo auto od handlarza no a wiadomo że w pl to się sprzedają tylko te do 200 tyś no chyba że za 1/3 ceny.
Mam ją półtora roku i cały czas jedzie bez pomocy mechanika.

Żona jeździ vw TDI 2,0 140 km i tam to rzeczywiście można ponarzekać,wiecznie coś ,a to zamek,a to zacisk,krzyżak pompie oleju,dwumas,sprzęgło,zawieszenie ,EGR i innych napraw ogrom.I też 220 tyś ale udokumentowane.

Reasumując,czołg to bardzo dobry samochód :kwink:

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#50 Postautor: diodalodz » piątek, 2 listopada 2018, 17:23

Może i są cofnięte. Ale robiłem troszkę land cruiserów i do 300 tyś za bardzo nic nie dotykałem w tych autach. Korozja też wyłaziła, ale mechanicznie nieskazitelnie.

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#51 Postautor: androx » sobota, 3 listopada 2018, 17:15

Dla porównania - jak może wyglądać rama w aucie sprzed kilkudziesięciu lat. Na drugim filmie widać ją po wypiaskowaniu. Ale auto z chyba Hiszpanii, a tam nie solą...
https://www.youtube.com/watch?v=3ssTDwu ... xt6JvykJWV
https://www.youtube.com/watch?v=IXuPwox ... V&index=12

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#52 Postautor: rudi_pl » niedziela, 26 maja 2019, 19:15

Tak się rozpędziłem ze swoją naprawą iż zapomniałem co zrobić z ramą od środka.
Na tyle co latarką sięgam widać rdzawy nalot, nie ma purchli.
Czym to potraktować? Trochę nie mam warunków na fosol i płukanie wodą (chciałbym zająć się wnętrzem ramy póki auto stoi na pachołkach), nie wierzę też w "wosk do profili zamkniętych". Urządzał by mnie środek bezpośrednio na rdzę na tyle rzadki aby pistoletem/ropownicą sobie go wstrzyknąć. Czy farba okretowa? Czy hamerite?
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#53 Postautor: hunter » niedziela, 26 maja 2019, 20:59

Ja wielokrotnie używałem VALVOLINE TECTYL ML -polecam.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
klaw
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Rejestracja: czwartek, 8 czerwca 2017, 17:57
Skąd jesteś: Żywiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2002
Kolor: niebieski
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#54 Postautor: klaw » niedziela, 26 maja 2019, 22:12

Może elastometal?

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#55 Postautor: rudi_pl » niedziela, 26 maja 2019, 22:50

Sąsiad przyniósł prawie 3l corizonu - zostało mu po konserwacji Stara. Właśnie płacę mu "przelewem" :beer:

Coraz bardziej jestem przekonany iż to dobry wybór ...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#56 Postautor: Andrzej » czwartek, 30 maja 2019, 09:39

Jeszcze trochę tych "przelewów" i sąsiad namówi Cię na konserwację nadwozia :lol:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości