Uwaga na ramę

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
budocomplex
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 40
Rejestracja: czwartek, 13 września 2018, 19:24
Skąd jesteś: Wągrowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: nie dotyczy
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 220000
Kontaktowanie:

Uwaga na ramę

#1 Postautor: budocomplex » piątek, 26 października 2018, 21:49

Witam

Uwaga na ramę za zbiornikiem,moje sorento z 2005 roku i 210 tyś przebiegu wygląda nie ciekawie. Dziurę zobaczyłem dopiero po zdemontowaniu zbiornika.
Panowie brać się za ramę póki czas !!!!!!!
Kto się dobierze do swojej zachęcam do wstawiania zdjęcia z rocznikiem auta,może się uspokoję trochę jak zobacze gorszą ponieważ obecnie jestem załamany.
Ewentualnie mile widziane jakieś sugestie odnośnie taniej konserwacji metodą domową,czyli bez kompresora.
Dodam jeszcze że mój egzemplarz przez 1,5 roku jedzie bezawaryjnie , gdyby sorcia się psuła to na pewno bym tego nie spawał .
Załączniki
IMAG3372_1.jpg

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#2 Postautor: ronin » piątek, 26 października 2018, 21:52

No tu to już ramy nie ma.

Awatar użytkownika
budocomplex
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 40
Rejestracja: czwartek, 13 września 2018, 19:24
Skąd jesteś: Wągrowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: nie dotyczy
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 220000
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#3 Postautor: budocomplex » piątek, 26 października 2018, 21:57

:palm:
I tak nieświadomie jeździłem PL-DE często z vanem 1,8 tony na przyczepie.
EDIT
Niedawno robiłem przegląd i diagnosta stwierdził że rama jeszcze jest w bardzo dobrym stanie :love: :love: :love:

Awatar użytkownika
rzeźnik
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 461
Wiek: 44
Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 19:33
Skąd jesteś: Szczecin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny jak diabeł ;)
Inny Samochód: Kia Rio
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#4 Postautor: rzeźnik » piątek, 26 października 2018, 22:07

Dobry diagnosta. Niezły jajcarz z niego :happy2:
...nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy...

Awatar użytkownika
arturiewa5
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1224
Wiek: 58
Rejestracja: piątek, 25 grudnia 2015, 23:24
Skąd jesteś: Wołów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: BORDO
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: ML 280 CDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#5 Postautor: arturiewa5 » sobota, 27 października 2018, 11:37

To prawda rama wygląda zdrowo ,ale trzeba ja dobrze opukać młotkiem to wtedy widać jak jest skorodowana :jaw: .Ja kupiłem drugą ramę ,ale po piaskowaniu pokazało się parę dziur i trzeba było wspawać łaty :angry2: .Sorka jest już po przeszczepie :ok: .Do konserwacji używałem na początek preparatu "Kortanin", maluje się go na czysty metal powstaje wtedy powłoka ochronna /preparat wchodzi w reakcję z metalem/ ,po wyschnięciu farba chloro-kauczukowa.Teraz jestem w Holandii ,jak wrócę i farba dobrze wyschnie to zrobię parę zdjęć jak to wyszło. Szczególnie sprawdzajcie górną cześć ramy w miejscach ułożenia przewodów paliwowych, hamulcowych elektrycznych.Oby wam dopisało szczęście i nie trzeba było robić przekładki :cry:

jacek2
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 591
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
Skąd jesteś: Kłodzko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 90
Inny Samochód: hyundai ix 35
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#6 Postautor: jacek2 » sobota, 27 października 2018, 12:56

Kod: Zaznacz cały

 "Kortanin", maluje się go na czysty metal powstaje wtedy powłoka ochronna /

Jakoś mi się wydaje, że maluje się na rdzę, wtedy następuje reakcja łącząca i niszczenie rdzy (tlenków żelaza). Osobiście uważam że to bardzo dobry preparat zabijający redzę...
Ale ramę faktycznie wpierdzieliło.... :hmm: :hmm: :angry2:
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r

Awatar użytkownika
budocomplex
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 40
Rejestracja: czwartek, 13 września 2018, 19:24
Skąd jesteś: Wągrowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: nie dotyczy
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 220000
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#7 Postautor: budocomplex » sobota, 27 października 2018, 21:45

U mnie najpierw szlif listkowa,następnie druciana,potem kwas fosol po 30 minutach zmyty wodą,i na koniec jeszcze raz druciana na wiertarce.
Dopiero po ostatnim drucie widać efekt,czyli puste pory po rdzy :happy2:
EDIT
jacek2 pisze:

Kod: Zaznacz cały

 "Kortanin", maluje się go na czysty metal powstaje wtedy powłoka ochronna /

Jakoś mi się wydaje, że maluje się na rdzę, wtedy następuje reakcja łącząca i niszczenie rdzy (tlenków żelaza). Osobiście uważam że to bardzo dobry preparat zabijający rdzę...
Ale ramę faktycznie wpierdzieliło.... :hmm: :hmm: :angry2:

Skoro na rdzę to będzie świetny pomysł na zbiornik żeby nie szlifować,bo zbiornik po szlifie słabo widzę.

EDIT :mad:

:help: :help: :help:
Panowie pomocy.
U mnie rama przygotowana pod konserwację.
Idąc w kierunku kwasu nie wiedziałem o istnieniu preparatu cortanin .
Stwierdziłem teraz że na pewno nie zaszkodzi jak po kwasie potraktuję ramę jeszcze cortaninem,również w środku ponieważ cena 10 zł za 500 ml to nie majątek w porównaniu do konkurencji Brunox czy app r-stop gdzie setka kosztuje 16 zł.
Teraz pytanie: :hmm:
Po kwasie i cortaninie iść w kierunku podkładu epoksydowego ? czy walić od razu bitex ? Bo przecież rama jest bardzo dobrze przygotowana.
Omijając epoksyd będę 1 dzień do przodu,a dodam że już walczę 5 dni od rana do wieczora.

Robię zbiornik ,ramę i progi :angry:

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#8 Postautor: diodalodz » niedziela, 28 października 2018, 19:48

bitex to jedno z najgorszych rzeczy które można położyć na blachę. Słaba przyczepność i penetracja wody pod warstwą zabiezpiecznia. Uspokaja użytkownika ale nie rdzę. Najlepsze są cienkowarstwowe zabezpieczenia, czyli podkład i lakier, a na wierzch valvoline tectyl ML, albo body safe. Ważne by preparaty były stale miękkie i elastyczne. Jeszcze lepszy srodek to Mike Sanders ale jego aplikuje się na gorąco i sam sprzęt to ponad 500 zł. Ja od kilku lat po próbach z różnymi środkami zostałem przy Mike Sanders, ale u mnie to głównie starsze auta , choć sorento też w tym utopiłem. W ofercie maja także bandaże które np można nałożyć między karoserię a ramę i w winne miejsca narażone na korozję między blachami.

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#9 Postautor: gomez953 » niedziela, 28 października 2018, 22:26

Zawsze na żywy metal dobry podkład, a potem można "improwizować". :kwink:
Obrazek

jacek2
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 591
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
Skąd jesteś: Kłodzko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 90
Inny Samochód: hyundai ix 35
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#10 Postautor: jacek2 » poniedziałek, 29 października 2018, 09:57

gomez953 pisze:Zawsze na żywy metal dobry podkład, a potem można "improwizować". :kwink:

Robię coś takiego: walę podkład czyli farbę ochronną na metal-dowolną zwykłą zakupioną w każdej hurtowni, potem jeszcze na to jakąś farbę chlorokauczukową, A na koniec już bez znaczenia - jakieś farby pochodzenia smołowego. Aby był miękka i elastyczna. To u mnie zawsze zdawało egzamin. Nie jedno auto na tym jeździ u mnie i rdza się do tego nie pcha. Ale powłokę trzeba raz lub dwa razy do roku skontrolować z kanału czy ruda się gdzieś nie próbuje wkraść. Osobiście u mnie nigdzie nie wlazła....
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r

Awatar użytkownika
budocomplex
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 40
Rejestracja: czwartek, 13 września 2018, 19:24
Skąd jesteś: Wągrowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: nie dotyczy
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 220000
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#11 Postautor: budocomplex » poniedziałek, 29 października 2018, 22:53

Podoba mi się ten system ale zamówiłem już epoksyd.

Awatar użytkownika
budocomplex
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 40
Rejestracja: czwartek, 13 września 2018, 19:24
Skąd jesteś: Wągrowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: nie dotyczy
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 220000
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#12 Postautor: budocomplex » wtorek, 30 października 2018, 21:02

Kilka zdjęć z postępów dla osób przymierzających się do konserwacji.
Coraz bliżej końca :)
Załączniki
IMAG3380_1.jpg

Awatar użytkownika
budocomplex
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 40
Rejestracja: czwartek, 13 września 2018, 19:24
Skąd jesteś: Wągrowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: nie dotyczy
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 220000
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#13 Postautor: budocomplex » wtorek, 30 października 2018, 21:07

Dyferek też musimy zrobić :)
Załączniki
IMAG3382_1.jpg

Awatar użytkownika
budocomplex
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 40
Rejestracja: czwartek, 13 września 2018, 19:24
Skąd jesteś: Wągrowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: nie dotyczy
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 220000
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#14 Postautor: budocomplex » wtorek, 30 października 2018, 21:12

Na progach były tylko pęcherze ale stwierdziłem że jak robię to wypadało by je też poprawić,jednak podczas szlifowania wyszło szydło z worka :angry: :angry: :angry:
Załączniki
IMAG3386_1.jpg

Awatar użytkownika
budocomplex
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 40
Rejestracja: czwartek, 13 września 2018, 19:24
Skąd jesteś: Wągrowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: nie dotyczy
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 220000
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#15 Postautor: budocomplex » wtorek, 30 października 2018, 21:18

Zbiornik też jest bardzo istotny !!!
W moim przypadku jeszcze rok i było by po nim.
Załączniki
IMAG3387_1.jpg


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości