Uwaga na ramę

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#31 Postautor: Andrzej » czwartek, 1 listopada 2018, 13:18

Przynajmniej woda się nie dostanie jakby chciał po wodzie przejechać :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#32 Postautor: alien125 » czwartek, 1 listopada 2018, 14:00

Andrzej pisze:Ja bym tak nie generalizował .
Obejrzałem dzisiaj dokładnie ramę w Sorento i ona naprawdę jest z bardzo grubej blachy .
Właściwie to wystarczy zeskrobać starą warstwę farby , zakonserwować jakimś środkiem w profilach i na zewnątrz i 10 lat pojeździ jeszcze :kwink:

Blacha jest gruba, ale chińska. Chińczycy z racji położenia geograficznego robią stal głównie z przetopu i co za tym idzie niskowęglową. Taki materiał jest niestety podatny na głębokie utlenianie. Najlepszy ratunek to cynkowanie lub cynowanie. Niestety jest to trudne wewnątrz profili zamkniętych.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#33 Postautor: Andrzej » czwartek, 1 listopada 2018, 14:32

Ja bym powiedział, że blacha jest Koreańska :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
budocomplex
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 40
Rejestracja: czwartek, 13 września 2018, 19:24
Skąd jesteś: Wągrowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: nie dotyczy
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 220000
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#34 Postautor: budocomplex » czwartek, 1 listopada 2018, 15:08

Marek pisze:Budocomplex , odpowietrznik od mostu zatkałeś przy malowaniu .


A ja sobie tak myślałem co to za ajzol nie potrzebny.
I tak nie spełniał funkcji bo był obrośnięty rdzą,więc wyszlifowałem i zamalowałem :bye:
Co teraz przewiercić :hmm: :kwink: ???

Dobrze że nie wyciąłem.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#35 Postautor: Marek » czwartek, 1 listopada 2018, 16:30

Zdejmij kapturek , w środku powinna być sprężynka z okrągłą blaszką , taki zaworek . Rozruszaj to wszystko , nasadź i zabezpiecz kapturek .

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#36 Postautor: androx » czwartek, 1 listopada 2018, 18:28

alien125 pisze:Blacha jest gruba, ale chińska. Chińczycy z racji położenia geograficznego robią stal głównie z przetopu i co za tym idzie niskowęglową. Taki materiał jest niestety podatny na głębokie utlenianie. Najlepszy ratunek to cynkowanie lub cynowanie. Niestety jest to trudne wewnątrz profili zamkniętych.


Ale jednak są firmy, które podejmują się cynkowania używanych ram.
https://www.youtube.com/watch?v=X3znmZqFD-o
Np. tu: https://www.youtube.com/watch?v=T0jhw9Vv5t8
proces przygotowania do ocynku obejmuje trawienie kwasem. Myślę, że i w środku, o ile jest trochę otworów - dojdzie i kwas i cynk.
Problemem jest dokładne usunięcie powłok lakierniczych wewnątrz...
Ale myślę, że nawet jeśli ta powłoka cynku wewnątrz nie będzie ciągła - to i tak tak ocynkowana rama wytrzyma bardzo długo.
https://www.youtube.com/watch?v=T0jhw9Vv5t8

P.S. ciekawe, dlaczego producenci aut nie cynkują ram? Przecież to groszowa sprawa przy cenie całego auta!

Awatar użytkownika
arturiewa5
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1224
Wiek: 58
Rejestracja: piątek, 25 grudnia 2015, 23:24
Skąd jesteś: Wołów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: BORDO
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: ML 280 CDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#37 Postautor: arturiewa5 » czwartek, 1 listopada 2018, 20:01

A to dlatemu żeby " frajerzy" kupowali nowe modele a stare na złom ,do przetopu i jest blacha na nowe ramy :lol:

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#38 Postautor: diodalodz » czwartek, 1 listopada 2018, 20:56

przed cynkowaniem ramę trzeba wypiaskować i naprawić wszystkie uszkodzenia, ręcznie trzeba zdjąć wszelkiego rodzaju powłoki bitumiczne, winylowe ect.
Po tym można zawieźć ramę do cynkowania ogniowego. Są pewne problemy, bo rama może się po takim cynkowaniu wygiąć w reakcji na szok cieplny. Fakt, że po takim procesie jest raczej już nieśmiertelna.
Proces nawet nie jest drogi, albo bardzo czasochłonny i wymaga rozebrania wszystkiego do ostatniej śrubki i zabezpieczenia każdego połączenia gwintowanego. Nawet po wszystkim i tak trzeba poprawiać gwinty gwintownikami i narzynkami. Zrobiłem sobie tak przyczepę podłodziową i mimo 10 lat eksploatacji nigdzie nie ma korozji. Zrobiła się jedynie szaro brudna.
Wyprzedzę dalsze pomysły, nie da się ocynkować ramy galwanicznie, bo wewnątrz ramy robi się klatka faradaya.

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#39 Postautor: androx » czwartek, 1 listopada 2018, 21:43

Nieśmiertelna rama...
To brzmi pięknie!
Widziałem ostatnio kilka Sorento z lat 2002-2004 - ich ramy to był już miejscami sam rdzawy gnój! Największa zgnilizna była przy prawym tylnym kole. I co z tego, że buda, włącznie z progami, była dobra? :(

Co do klatki Faradaya - to może by spróbować jedną elektrodę wepchnąć do środka ramy?

Jest jeszcze taka technologia:
https://www.youtube.com/watch?v=1KFZEZaEGwI

I taka, której nie widziałem nigdy!
https://www.youtube.com/watch?v=UtR3Wm6KFTI
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 listopada 2018, 22:12 przez androx, łącznie zmieniany 2 razy.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#40 Postautor: diodalodz » czwartek, 1 listopada 2018, 21:56

bez sensu, bo elektrolit w którym cynkujesz wnika między warstwy blach (jak jest jedna na drugiej) i nie da się go wyjąć. Potem wilgoć z powietrza potęguje korozję. Robiłem różne próby przy odbudowie starszych aut. Ocynk i ogniowy i elektryczny musi zostać także przygotowany do powłok lakierniczych np przez sezonowanie albo wygrzanie w piecu. Trzeba też stosować specjalne podkłady by mieć pewność że będzie dobrze.

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#41 Postautor: androx » czwartek, 1 listopada 2018, 22:05

Ocynkowanej ramy chyba można nie malować?
Ale tu jednak malowali:
https://www.youtube.com/watch?v=IArnbLPpLwo

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#42 Postautor: Andrzej » czwartek, 1 listopada 2018, 23:09

Sorento nie jest klasykiem i jest za tanie na takie renowacje .
Wydaje mi się, że pożądna konserwacja np. taka jak zrobił budocomplex albo wcześniej angelus210 wystarczy, żeby przez następne 5 lat nie trzeba było się dotykać .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#43 Postautor: alien125 » czwartek, 1 listopada 2018, 23:42

Jednak jakbym musiał ramę wymienić lub nawet wyjąć (nie wiem, czy to właściwe słowo) do naprawy to nie wahałbym się co do cynkowania. Każdą konserwację trzeba powtarzać co max 2 lata, a tu mamy 10 lat pewności. Trzeba sobie tylko zadać jedno za*******e ważne pytanie. Czy chcę mieć SI do końca życia..?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

androx
moje konto
moje konto
Posty: 200
Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
Skąd jesteś: Podlasie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#44 Postautor: androx » piątek, 2 listopada 2018, 07:38

Ja bym wolał mieć zdrową ramę do końca życia - auta!
Jeśli rama zdrowa, to resztę, o ile chcesz - możesz odbudować i naprawić. Zdrowa rama ma też wielkie znaczenie dla bezpieczeństwa w razie dzwonu.
Rama powinna być odporniejsza na uszkodzenia, w tym korozję, od reszty auta, bo jej naprawa czy wymiana - to rozbiórka całego auta, a więc rzecz bardzo problematyczna, którą mało który zakład chce przeprowadzić, a kosztuje słono.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Uwaga na ramę

#45 Postautor: diodalodz » piątek, 2 listopada 2018, 08:28

sądząc po trwałości mechaniki w tym aucie, to rama jest jednym z mocniejszych elementów tej układanki ...


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości