Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#31 Postautor: kravietz81 » czwartek, 9 marca 2023, 12:57

rudi_pl pisze:Oczyścić możesz czym tam chcesz, ważne aby dokładnie ładnie i czysto było na przylegających/pracujących że sobą elementach.

Główna uszczelka która trzyma ciśnienie w zacisku jest sporo głębiej niż widoczna "warga" - ta ma tylko zabezpieczać przed syfem tę "główną". Jeżeli rdza jest tylko na " koronie" cylindera (cały czas mam na myśli zewnętrzną gładź) - blisko klocka to się nic nie dzieje, jeśli poprzednia warga była cała to w 90℅ przypadków po oczyszczeniu nadaje się do dalszej pracy. Jeśli natomiast cylinderek ma głębokie wrzery i bedą one szarpać uszczelkę wewnętrzną, to trzeba nowy cylinder. Rozbierzesz, stwierdzisz organoleptycznie.


To jest zrozumiałe, że części współpracujące muszą być wolne od powłok.

Czyli jak rozumiem najlepiej zamówić po jednym zestawie (bo w zestawach taniej) naprawczym na każde koło:
* TYŁ
- zestaw uszczelek tłoczka
- zestaw uszczelek tłoczka + szpilki prowadzące zacisk
- zestaw uszczelek tłoczka + szpilki + tłoczek
* PRZÓD
j.w.
- zestaw szpilek z tulejkami solo
i zależnie od tego co padło i/lub wymaga wymiany to wykorzystać odpowiedni zestaw, a resztę zwrócić??

rudi_pl pisze:Ja nie jestem mechanikiem, poprostu kilka razy to robiłem, zauważyłem też że jak samemu coś zrobię to jest na "chłopski rozum", a jednocześnie na lata...
Ogólnie mam takie podejście - i to nie z pobudek ekologicznych - iż stare często lepsze od nowego... Przykład z ostatnich dni - część zawieszenia VW LT - nie pasuje gwint, po pomiarach okazuje się iż jest od 0,5 do 0,85mm za duży, kolejny zestaw zamówiłem, widać wszyscy rzemieślnicy (może Chińczycy) mają błąd w tabelkach. Zato kupione na szrocie za 38PLN pasuje idealnie... i spodziewam się że posłuży... Podobnie w Sorento - łożysko z przodu nowe założone w warsztacie posłużyło kilkadziesiąt tys. km (może nie nasmarował), a że szrotu ponad 100tys i może jedzie dalej, o ile KIA nie zginęła na wojnie.


Mam podobne odczucia - a hamulce akurat robiłem kiedyś ze 2x ale w innym samochodzie. Dlatego podpytuję jak tu to może wyglądać.

Czy oprócz tych śrub na śrubokręt krzyżowy jest coś jeszcze co może mnie zaskoczyć?
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11393
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#32 Postautor: Marek » czwartek, 9 marca 2023, 13:26

Jest, w przednich zaciskach są po dwa tłoczki. To może żeby nie mieć przestoju zamów przynajmniej dwa zestawy naprawcze.

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#33 Postautor: kravietz81 » czwartek, 9 marca 2023, 14:53

Marek pisze:Jest, w przednich zaciskach są po dwa tłoczki. To może żeby nie mieć przestoju zamów przynajmniej dwa zestawy naprawcze.


To już zauważyłem. I mam na oku zestaw dedykowany na 2 tłoczki. Ale dzięki za zwrócenie uwagi.
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#34 Postautor: rudi_pl » czwartek, 9 marca 2023, 16:59

Kia jak porshe - 2 tłoczkowe zaciski! Miałem kilka aut klasy Sorento, faktycznie koreaniec hamuje najlepiej!
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#35 Postautor: kravietz81 » poniedziałek, 13 marca 2023, 22:55

rudi_pl pisze:Kia jak porshe - 2 tłoczkowe zaciski! Miałem kilka aut klasy Sorento, faktycznie koreaniec hamuje najlepiej!


No muszę przyznać, że byłem pozytywnie zaskoczony... :yes: Parę razy już musiałem gwałtowniej zahamować i jak na taką masę to można powiedzieć, że staje prawie w miejscu - a hamulce jak wiecie mam do wymiany... :lol:

Ciekawe jak będą hamować świeżynki. :hmm:

P.S. Macie jakiś sprawdzony patent na zatkanie węży hamulcowych po odpięciu ich od szczęk, żeby nie pozbyć się z nich całego płynu??
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11393
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#36 Postautor: Marek » poniedziałek, 13 marca 2023, 23:06

Możesz zacisnąć przewód "morsem", to szczypce zaciskowe o różnych rozmiarach.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#37 Postautor: rudi_pl » wtorek, 14 marca 2023, 15:28

O ile nie są w stalowym oplocie to możesz je załamać i ścisnąć trytytką. Choć ja pozwalam płynowi zejść - bo jak już taki remont robię iż wykręcam zaciski - to dobry moment i powód aby wymienić płyn hamulcowy.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#38 Postautor: kravietz81 » wtorek, 14 marca 2023, 20:48

rudi_pl pisze:O ile nie są w stalowym oplocie to możesz je załamać i ścisnąć trytytką. Choć ja pozwalam płynowi zejść - bo jak już taki remont robię iż wykręcam zaciski - to dobry moment i powód aby wymienić płyn hamulcowy.


Łamać przewodu bym nie chciał - one mają zdefiniowane promienie gięcia - nawet jak są elastyczne, łamanie inicjuje pęknięcia.

Jak często wymienia się płyn?? Ja wymieniałem w sierpniu. A że zalałem taki ze średnio wyższej półki to nie chciałbym go niepotrzebnie wylewać. Przejechałem może 7k km na nim póki co, to chyba prawie nówka.

Macie jakąś sprawdzoną pompkę do amatorskiej wymiany płynu hamulcowego / odpowietrzania?? Ewentualnie średnicę wężyka na króciec odpowietrzający, żeby zlać przy odpowietrzaniu do słoika??
Ostatnio zmieniony wtorek, 14 marca 2023, 22:01 przez kravietz81, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#39 Postautor: Szelma » wtorek, 14 marca 2023, 22:00

Płyn hamulcowy powinno wymieniać się co 2 lata. Są testery płynu hamulcowego,które nie kosztują dużo,a można nimi sprawdzić stan płynu. Bardzo ważny jest rodzaj płynu, trzeba stosować DOT jaki przewidział producent.
Co do "pompki " też można zaopatrzyć się w prosty zestaw do odpowietrzania/wymiany płynu, koło 50zl , tylko trzeba mieć dobry kompresor.
Ostatnio zmieniony wtorek, 14 marca 2023, 22:04 przez Szelma, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#40 Postautor: kravietz81 » wtorek, 14 marca 2023, 22:03

Szelma pisze:Płyn hamulcowy powinno wymieniać się co 2 lata. Są testery płynu hamulcowego,które nie kosztują dużo,a można nimi sprawdzić stan płynu. Bardzo ważny jest rodzaj płynu, trzeba stosować DOT jaki przewidział producent.


Czyli jak nie jeździ jeszcze roku to trzeba zostawić. Mam trochę na dolewkę, gdyby mi się za dużo gdzieś ulało.

Taki zalałem i zadowolony jestem.

AMSOIL DOT34.png
AMSOIL DOT34.png (524.87 KiB) Przejrzano 701 razy


kravietz81 pisze:Macie jakąś sprawdzoną pompkę do amatorskiej wymiany płynu hamulcowego / odpowietrzania?? Ewentualnie średnicę wężyka na króciec odpowietrzający, żeby zlać przy odpowietrzaniu do słoika??

Chodzi mi o jakiś konkretny sprawdzony zestaw. Te na allealle to w opiniach 50/50. Nie majątek, ale nie chcę ryzykować.
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#41 Postautor: Szelma » wtorek, 14 marca 2023, 22:18

No ja takim zestawem wymieniałem płyn ,ale jak wyżej porządny kompresor.

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#42 Postautor: kravietz81 » wtorek, 14 marca 2023, 22:21

Szelma pisze:No ja takim zestawem wymieniałem płyn ,ale jak wyżej porządny kompresor.


Sąsiad ma taki mobilny kompresor na kółkach z baniakiem 80L chyba. To jest porządny kompresor?? :happy1: :help:

A mógłbyś mi taki zestaw namierzyć gdzieś?? Żebym zobaczył chociaż w co mam celować...
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#43 Postautor: Szelma » środa, 15 marca 2023, 06:46

Poszukaj GEKO G02730

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#44 Postautor: alien125 » środa, 15 marca 2023, 12:23

Jeśli jest sprawna pompka, to po wciśnięciu i zablokowaniu pedału hamulca nie powinno z węża lecieć.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11393
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#45 Postautor: Marek » środa, 15 marca 2023, 14:55

Widzę że z prostej czynności, jaką jest wymiana tarcz, klocków i uszczelniaczy w zaciskach robi się cały problem. Przecież jak kravietz81 to wszystko zacznie kupować, to taniej wyniesie oddanie auta do Warsztatu. :) Jeżeli zaciśniesz przewód hamulcowy, później poluzujesz śrubę przewodu, następnie zdejmiesz zacisk i odkręcisz go od przewodu, a przed tym wciśniesz tłoczki, to płynu zejdzie parę kropel. Jeżeli zrobisz tak wszędzie to na odpowietrzenie potrzeba będzie do 2 setek płynu. Odpowietrzać też radzę w tradycyjny sposób, zajmie to 15 minut, a przy pomocy tych urządzeń jak nie masz wprawy to będziesz się bawił ponad godzinę. Kompresor owszem może się przydać, do usunięcia brudu , do wypchnięcia tłoczków z zacisków i do kluczy pneumatycznych .


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości