Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#61 Postautor: Marek » poniedziałek, 20 marca 2023, 19:05

20- 25 Nm. Ja żadnego kleju nie daje i nie miałem z tym nigdy problemu. Co do bałwanków, to jest to już opisane na forum. Wpisz na górze w szukajkę.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#62 Postautor: rudi_pl » wtorek, 21 marca 2023, 23:08

Ja u siebie zamontowałem takie jak na foto. Zakupione z sklepie rolniczym - odboje do przyczepy.
Ceny nie pamiętam, były nieco wyższe od oryginału, za to miały już zamontowaną śrubę z odpowiednim gwintem. Nie zakładałem tych "talerzyków" - pomiędzy odbojem a ramą.
Aaaa, ostatecznie odciąłem ostatnią najniższą część (głowę bałwana), w przyczepie kempingowej miałem na dyszlu zbiornik 100l, gdy był pełny opierała się ramą na osiach.
Tak czy inaczej polecam.
Załączniki
20190630_114113-491x276.jpg
20190630_114113-491x276.jpg (48.17 KiB) Przejrzano 822 razy
20190627_200855-264x469.jpg
20190627_200855-264x469.jpg (45.78 KiB) Przejrzano 822 razy
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
KOZBI
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 413
Rejestracja: wtorek, 26 października 2021, 16:58
Skąd jesteś: Rzyki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny jak diabeł :)
Przebieg (km.): 266666
Inny Samochód: KAWASAKI VULCAN
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#63 Postautor: KOZBI » niedziela, 26 marca 2023, 12:01

Takie kupiłem i tak wyglądają przykręcone. Tyle że mam lift 2" , ale zawsze możesz obciąć jak będzie dobijać.

ODBÓJ RESORA TYŁ DUCATO BOXER JUMPER 1994-2014
https://allegro.pl/oferta/odboj-resora- ... 9176066498

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#64 Postautor: kravietz81 » niedziela, 26 marca 2023, 20:31

Dzięki chłopaki za sugestie odnośnie odbojów. Myślę, że skorzystam z któregoś wariantu. Podsumowując => dobrać odpowiedniej wysokości odbój z właściwą śrubą, czyli?? :confused: :help:

Jestem właśnie przed montażem zacisków i mam dylemat, choć nie wielki. Kupiłem dwa środki smarne, żeby poskładać poprawnie zaciski. No i chciałem się upewnić, który użyć do przesmarowania tych szpilek prowadzących.

IMG_20230326_201827_674.jpg


Ten z dużej tuby jest przezroczysty, w konsystencji żelu i służy do smarowania cylinderków i tłoczków. Ten z małej jest szary i maziowaty, a wręcz lepki i służy do smarowania klocków od tyłu i w prowadnicach.

To którym pojechać te szpilki? Oryginalnie był tam jakiś różowy żelowaty smar - czyli ja bym obstawiał ten przezroczysty.

Edit. Ten żelowaty smar do tłoczków jest bardzo podobny do tego co zostało na gwincie jednej ze śrub przewodu hamulcowego parę postów wcześniej. Czy to możliwe?

Edit 2. Duża tuba do tłoczków, mała do klocków.

W jakiej kolejności odpowietrzać? Od najdłuższego przewodu, czy najkrótszego?
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#65 Postautor: Marek » wtorek, 28 marca 2023, 20:08

Niebieski smar do wszystkiego, oprócz klocków których się nie smaruje. Tłoczków też nie ma potrzeby, chyba że delikatnie uszczelniacz żeby ułatwić włożenie. Ten czarny smar jak go nazwałeś, nie wiem co to jest. W niektórych autach stosuje się klej do klocków ale nie w Sorento. Odpowietrza się zaczynając od najdalszego koła.

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#66 Postautor: kravietz81 » czwartek, 30 marca 2023, 00:46

Marek pisze:Niebieski smar do wszystkiego, oprócz klocków których się nie smaruje. Tłoczków też nie ma potrzeby, chyba że delikatnie uszczelniacz żeby ułatwić włożenie. Ten czarny smar jak go nazwałeś, nie wiem co to jest. W niektórych autach stosuje się klej do klocków ale nie w Sorento. Odpowietrza się zaczynając od najdalszego koła.


No właśnie wg instrukcji na tej mniejszej tubie to zawartość aplikuje się na plecki klocków hamulcowych w miejsce kontaktu z zaciskami i tłoczkami oraz pomiędzy te blaszki z nierdzewki, a klocki. I tak też zrobiłem.

Tego drugiego dałem do cylindrów, na tłoczki i pod ten gumowy kołnierz.

Odpowietrzylem zaczynając od najdłuższego przewodu - tak wydedukowałem. I niby jest ok, ale wydaje mi się, że coś jednak nie jest do końca ok. Tzn. hamulce tak działają tak, że mi potrafią opony piszczeć na suchym asfalcie, co wcześniej się nie zdarzało.

Problem jest w tym, że przy hamowaniu czuć, że się pedał trochę zapada. Jest w górnym zakresie pracy raczej miękki. Czy to a tak wyglądać?
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#67 Postautor: rudi_pl » czwartek, 30 marca 2023, 09:36

Ja pierdzielę, kiedyś był płyn do mycia "Ludwik", załatwiał sprawę sprawy w kuchni, łazience, w garażu itp...
Jeszcze 10 lat temu składałem hamulce na "łt45", i też ładnych parę lat chodziło, teraz używam jedynie smaru teflonowego w sprayu, i jeszcze nie było problemów.

Nie wiedziałem iż trzeba smarować "plecki" klocków hamulcowych!

A gdy w czasie hamowania zaczniesz "pompować" pedałem to zmienia się jego twardość?
Może nie są dobrze odpowietrzone. Kontrolowałeś poziom płynu? Pytam gdyż mi się zdarzyło ...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#68 Postautor: Marek » czwartek, 30 marca 2023, 17:40

Kravietz81, proponowałem żebyś przed naprawą obejrzał jakiś film o wymianie klocków i regeneracji zacisków, zadajesz mnóstwo pytań a i tak robisz po swojemu.Nie wiem jak udał ci się przegląd zacisków ani montaż tarcz i klocków , o tym nie napisałeś. Nie smaruje się tłoczków, ponieważ i tak płyn hamulcowy wszystko wypłucze.Nie daje się smaru pod gumy osłonowe tłoczków ponieważ nie są one w stu procentach szczelne i pył z kurzem zmieszany ze smarem zmieni się w materiał ścierny, może wtedy blokować tłoczki i zniszczyć gładką powierzchnię. Nie smaruje się klocków ani blaszek ślizgowych , blaszki są celowo zbudowane z takiego materiału żeby klocki miały poślizg a poza tym smar na klockach może się dostać na tarcze co grozi lądowaniem w rowie. Smaruje się prowadnice a przed tym trzeba sprawdzić czy są proste. Można też ale nie koniecznie dać klej na gwint śrub.Co do reszty to tłoczki mają być czyste i luźno się przesuwać , jarzma pod blaszkami mają być pozbawione rdzy, blaszki czyste i bez wżerów tak żeby klocki łatwo się przemieszczały i to cała filozofia.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#69 Postautor: rudi_pl » czwartek, 30 marca 2023, 21:15

Amen!
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#70 Postautor: Panicz » czwartek, 30 marca 2023, 22:01

Wg mnie jeszcze jest gdzieś zapowietrzony.

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#71 Postautor: kravietz81 » sobota, 1 kwietnia 2023, 10:25

Dziękuję za wszystkie sugestie.

Przy demontażu zauważyłem, że poprzedni zestaw klocków był posmarowany na pleckach. W instrukcji tego smaru też taka informacja była. Więc uznałem, że powinny być posmarowane.

Wydaje mi się, że nadmiar smaru z cylindra rzeczywiście zostanie/został wypłukany przy odpowietrzaniu. Dlatego nie przykładałem jakiejś szczególnej uwagi do jego ilości.

Prowadnice były proste. W rękach, na sucho wszystko mi chodziło swobodnie. Do montażu naładowałem smaru.

Teraz jakby trochę się uspokoiło z tym opadaniem pedała. ABS działa. Przegląd przeszedłem - siły hamowania były w porządku. Przy gwałtownym hamowaniu na suchym zanim ABS zadziała słychać delikatny pisk opon - wcześniej na suchym takich efektów nie miałem, więc jest chyba dobrze.

Mam inny kłopot - wyszło na przeglądzie, że na lewym tylnym kole jest wyższy opór toczenia. Koło się grzeje, dosyć mocno.

Czy jest możliwe, że zaciski nie cofają się po hamowaniu? Czy to raczej ręczny, który kapkę podciągnąłem "pod przegląd" tym regulowanym połączeniem linii, które można znaleźć między kołami? Czy jest jeszcze jakieś inne miejsce, w którym można regulować naciąg linki ręcznego? Mój reczny opór zaczyna stawiać bardzo wysoko. Czy może szczęki zbyt ciasno ustawiłem? :help:

Edit. Tak w ogóle to ten objaw grzania był widoczny przed całą wymianą hamulców. Więc może to nie jest wina hamulców, tylko np. łożyska w piaście? :think: :confused:

Edit 2. To jednak szpilki prowadnicy. Odwróciłem wokół osi o 180 stopni i zacisk zaczął spowrotem przemieszczać się przy sile jaką mogłem ręką przyłożyć. Muszę zatem wymienić ostatni element, którego nie wymieniłem, bo wydawał mi się ok.

Reasumujac - jeśli już ktoś podejmie się samodzielnej regeneracji zacisków to niech wymieni wszystko, bo ewentualny zysk jest znikomy. Muszę wszystko rozgrzebać drugi raz. Tyle, że nie będę musiał odpinać przewodów i odpowietrzać... :(
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#72 Postautor: rudi_pl » sobota, 1 kwietnia 2023, 21:28

Mi się grzał tył - prowadnica zacisku - sparciała gumka.
Już masz wprawę, i wszystkie smarowidła to w mig sobie poradzisz.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#73 Postautor: kravietz81 » sobota, 1 kwietnia 2023, 22:26

Jestem pozytywnie nastawiony... :kwink:

Dzięki wielkie za pomoc!! :happy1: :friends: :tup:
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#74 Postautor: kravietz81 » środa, 12 kwietnia 2023, 10:55

Znów nie mogę edytować posta — stąd konieczność napisania kolejnego.

Czy to jest numer części odpowietrznika zacisków dla mojego samochodu => 581203E000?? :)
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1

#75 Postautor: Marek » środa, 12 kwietnia 2023, 16:48

Tak. Tu masz jeszcze zamiennik-581252F000


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości