Stuki w zawieszeniu
Moderator: Moderator
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Stuki w zawieszeniu
Witam,
Od 4 dni mam dziwne stuki z przodu, jakby ktoś pukał młotkiem w blachę, gdy skręcę mocno koła w prawą, bądź lewą stronę i dodam gazu, podczas jazdy tak samo, a więc gdy jest ostry skręt np. na skrzyżowaniu to zwalniam jak tylko mogę, aby wykonać manewr bez mocnego skręcania kół przy powolnej jeździe i wtedy stuków nie ma, z początku myślałem, że przyczyną może być brak wału napędowego przedniego ale dziś nowy wał napędowy został zamontowany, a problem dalej występuje, niestety mój mechanik rozłożył ręce, ponieważ mówi, że tych aut bardzo mało naprawił i nie jest w stanie przeanalizować, jedyne co to zweryfikował przeguby i powiedział, że nic tam nie widzi, żadnych luzów itp.
Czy ktoś spotkał się już z takim problemem w Waszych KIA'nkach ?
Dzięki.
Od 4 dni mam dziwne stuki z przodu, jakby ktoś pukał młotkiem w blachę, gdy skręcę mocno koła w prawą, bądź lewą stronę i dodam gazu, podczas jazdy tak samo, a więc gdy jest ostry skręt np. na skrzyżowaniu to zwalniam jak tylko mogę, aby wykonać manewr bez mocnego skręcania kół przy powolnej jeździe i wtedy stuków nie ma, z początku myślałem, że przyczyną może być brak wału napędowego przedniego ale dziś nowy wał napędowy został zamontowany, a problem dalej występuje, niestety mój mechanik rozłożył ręce, ponieważ mówi, że tych aut bardzo mało naprawił i nie jest w stanie przeanalizować, jedyne co to zweryfikował przeguby i powiedział, że nic tam nie widzi, żadnych luzów itp.
Czy ktoś spotkał się już z takim problemem w Waszych KIA'nkach ?
Dzięki.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w zawieszeniu
Objawy wskazują na przeguby , ale skoro mechanik sprawdzał , chyba że nie dokładnie . Koła sprawdź czy masz dokręcone , oraz zobacz poduszki pod intercoolerem , jak wypadną słychać różne blaszane dźwięki .
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w zawieszeniu
Jeśli stuki są rytmiczne, to może należy sprawdzić ABS
Miałem kiedyś podobne objawy.
Miałem kiedyś podobne objawy.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w zawieszeniu
Przypomniało mi się , kamień wpadł mi kiedyś między tarcze a blachę , też śmiesznie pukało .
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w zawieszeniu
Panowie te stuki to coś w stylu jakiegoś przeskakiwania, jakby zębatka. W piątek jestem umówiony do innego mechanika, jak będzie mieć także problem z diagnozą problemu to przedstawię mu Wasze obiekcje.
Dzięki.
Dzięki.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w zawieszeniu
@Marek
Jak kupiłem samochód miałem zdemontowany wał napędu przedniego ponieważ tamten był uszkodzony(wygięty), dziś dopiero został mi zamontowany nowy i jeszcze nie przełączałem, cały czas mam ustawione na drugim przełączniku, czyli AUTO. Nie próbowałem jeszcze używać opcji LOW, a co masz na myśli ?
Dzięki.
Jak kupiłem samochód miałem zdemontowany wał napędu przedniego ponieważ tamten był uszkodzony(wygięty), dziś dopiero został mi zamontowany nowy i jeszcze nie przełączałem, cały czas mam ustawione na drugim przełączniku, czyli AUTO. Nie próbowałem jeszcze używać opcji LOW, a co masz na myśli ?
Dzięki.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 58
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w zawieszeniu
To wykręć wał i zobacz czy stuki ustąpiły stawiam na niezłą kaszanę.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w zawieszeniu
@Krzysiek
Tak jak napisałem wcześniej "z początku myślałem, że przyczyną może być brak wału napędowego przedniego ale dziś nowy wał napędowy został zamontowany, a problem dalej występuje" gdy wału nie było był ten sam problem, niestety po montażu także się utrzymuje :/
Dzięki.
Tak jak napisałem wcześniej "z początku myślałem, że przyczyną może być brak wału napędowego przedniego ale dziś nowy wał napędowy został zamontowany, a problem dalej występuje" gdy wału nie było był ten sam problem, niestety po montażu także się utrzymuje :/
Dzięki.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w zawieszeniu
Bez możliwości sprawdzenia auta ustalenie przyczyny usterki bywa trudne , możesz opisać z którego miejscu słychać stuki .
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w zawieszeniu
@Marek,
Wspólnie z mechanikiem ustaliliśmy mniej więcej, że jest to lewa strona z przodu.
Dzięki.
Wspólnie z mechanikiem ustaliliśmy mniej więcej, że jest to lewa strona z przodu.
Dzięki.
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w zawieszeniu
Lucyfero pisze:Panowie te stuki to coś w stylu jakiegoś przeskakiwania, jakby zębatka. W piątek jestem umówiony do innego mechanika, jak będzie mieć także problem z diagnozą problemu to przedstawię mu Wasze obiekcje.
Dzięki.
Wygląda na przegub lub łożysko.
Korozja I Awarie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w zawieszeniu
Skoro wał był wygięty to może być nawet coś w moście .
Musiał być chyba niezły dzwon i nie wiadomo co zostało w aucie pokiereszowane
Co się stało cztery dni temu ?
Musiał być chyba niezły dzwon i nie wiadomo co zostało w aucie pokiereszowane
Co się stało cztery dni temu ?
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w zawieszeniu
Panowie,
Nowe wieści, dziś pojechałem sobie na plac i spędziłem tam prawie 1h, aby dokładnie ocenić w którym momencie dokładnie powstaje ten problem i uwaga, stuknięcie występuje tylko i wyłącznie, gdy stoję samochodem, skręcę kierownicą maksymalnie w prawo i ruszę, wtedy pojawia się ten pojedynczy stuk, natomiast jeżeli dalej będę trzymać kierownicę skręconą w prawą stronę i będę jechać(kręcić się w kółko) to stuk nie występuje, tak samo jak wyrównam kierownicę na środek i znowu skręcę w prawo to także stuk już nie wystąpi, inaczej jest, gdy skręcę kierownicę maksymalnie w lewą stronę(stuk nie występuje), a następnie znowu w prawą stronę i ruszę samochodem to stuk wystąpi i tak samo jest w przypadku, gdy mam wrzucony bieg R i pojadę do tylu, też stuk jakby jakaś zębatka przeskakiwała. Jakieś pomysły ?
Dzięki, mam nadzieję, że post dosyć zrozumiały ha
Nowe wieści, dziś pojechałem sobie na plac i spędziłem tam prawie 1h, aby dokładnie ocenić w którym momencie dokładnie powstaje ten problem i uwaga, stuknięcie występuje tylko i wyłącznie, gdy stoję samochodem, skręcę kierownicą maksymalnie w prawo i ruszę, wtedy pojawia się ten pojedynczy stuk, natomiast jeżeli dalej będę trzymać kierownicę skręconą w prawą stronę i będę jechać(kręcić się w kółko) to stuk nie występuje, tak samo jak wyrównam kierownicę na środek i znowu skręcę w prawo to także stuk już nie wystąpi, inaczej jest, gdy skręcę kierownicę maksymalnie w lewą stronę(stuk nie występuje), a następnie znowu w prawą stronę i ruszę samochodem to stuk wystąpi i tak samo jest w przypadku, gdy mam wrzucony bieg R i pojadę do tylu, też stuk jakby jakaś zębatka przeskakiwała. Jakieś pomysły ?
Dzięki, mam nadzieję, że post dosyć zrozumiały ha
- dream65
- wiem wszystko
- Posty: 1968
- Rejestracja: piątek, 26 lutego 2016, 22:11
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Mondeo v6
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w zawieszeniu
Przyczyn może być wiele, począwszy od tych wszystkich zasugerowanych powyżej przez kolegów. Ze swojego doświadczenia...bardzo podobną sytuację miałem w mondeo, wtedy pęknięta była sprężyna, ale to chyba mechanik by zauważył, poza tym raczej sam widziałbyś, że auto trochę nierówno stoi. Skoro dzieje się tak przy maksymalnym skręceniu, to może warto przyjrzeć się maglownicy. Nie wiadomo, co było z autem robione, może założono niewłaściwy zamiennik. To wszystko to takie trochę wróżenie z fusów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości