Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
Przewody hamulcowe, aby zachować odpowiednie parametry przy pracy pod ciśnieniem, powinny wytrzymać ciśnienie przekraczające 1000 bar. Przy średnicy zewnętrznej 4,75 mm (standardowy wymiar przewodu hamulcowego) grubość ścianki przewodu powinna wynosić 0,90 mm.
Stalowe przewody są wszystkie takie same , natomiast miedziane można trafić od układów chłodniczych z dużo cieńszymi ściankami 0,80 mm.
Jeśli nie trafimy na takie to miedziane powinny dłużej wytrzymać od stalowych choćby z tego powodu, że miedź śniedzieje i wbrew temu co się o tym mówi jest to korzystne zjawisko , bowiem śniedź jest tylko na wierzchu i nie dopuszcza do dalszej korozji , w przeciwieństwie do rdzy na stali .
Zastanawiam się tylko jakie są montowane do off-roadu, bo cały czas trzeba mieć na uwadze to , że Sorento jest bliżej do terenówki niż auta osobowego i ja musiałem zastosować trochę droższe przewody w osłonach , bo takie były fabrycznie.
Stalowe przewody są wszystkie takie same , natomiast miedziane można trafić od układów chłodniczych z dużo cieńszymi ściankami 0,80 mm.
Jeśli nie trafimy na takie to miedziane powinny dłużej wytrzymać od stalowych choćby z tego powodu, że miedź śniedzieje i wbrew temu co się o tym mówi jest to korzystne zjawisko , bowiem śniedź jest tylko na wierzchu i nie dopuszcza do dalszej korozji , w przeciwieństwie do rdzy na stali .
Zastanawiam się tylko jakie są montowane do off-roadu, bo cały czas trzeba mieć na uwadze to , że Sorento jest bliżej do terenówki niż auta osobowego i ja musiałem zastosować trochę droższe przewody w osłonach , bo takie były fabrycznie.
- Załączniki
-
- IMG_20190322_143448~02.jpg (117.72 KiB) Przejrzano 1584 razy
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
Witam wszystkich. Ja właśnie przymierzam się do wymiany przewodów hamulcowych sztywnych i giętkich na tylną oś, ale aż od samej pompy ABS. Możecie podpowiedzieć ile czasu może zająć mniej więcej taka zabawa i na co zwrócić uwagę?? Czy rzeczywiście trzeba bak wyjmować??
Poza tym mam problem z dostaniem przewodów miękkich tylnych tych długich "schodzących" na most napędowy. Czy wiecie gdzie można je upolować w normalnej cenie??
Dostałem w sklepie ich numery: ADG053214 - lewy oraz ADG053215 prawy.
Poza tym mam problem z dostaniem przewodów miękkich tylnych tych długich "schodzących" na most napędowy. Czy wiecie gdzie można je upolować w normalnej cenie??
Dostałem w sklepie ich numery: ADG053214 - lewy oraz ADG053215 prawy.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
Ja wymieniałem w swoim Sorento wszystkie przewody jakie były .
Niestety byłem do tego zmuszony tym, że jeden pękł.
Tu jest winowajca:
Niestety byłem do tego zmuszony tym, że jeden pękł.
Tu jest winowajca:
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
A ile czasu zajęła ci ta operacja?? Ja niestety nie dysponuję podnośnikiem kolumnowym, jedynie lewarkiem.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
Zastanów się czy wszystko chcesz wymieniać. Też się na tym zastanawiałem, lecz odcinki od pompy do pierwszego złącza elastycznego były w nienagannym stanie. Praca przy miedzianych to bajka - idealnie możesz sobie profilować w palcach. Bak miałem wyjęty, tak się przyglądam że bez zrzucenia jego tyłu będzie ciężko pocelować oryginalną ścieżką. Śruby mocowań do ramy porządnie popsikaj - ewentualnie nie wykręcaj tylko odegnij.
Da się zrobić z lewarkiem, zależy jak duży masz brzuch, tylko w suchy dzień, bo to trochę leżenia pod autem.
Da się zrobić z lewarkiem, zależy jak duży masz brzuch, tylko w suchy dzień, bo to trochę leżenia pod autem.
- Załączniki
-
- 20190630_113933-430x242.jpg (43.53 KiB) Przejrzano 1229 razy
-
- Krótszy mostu
- 20190630_114057-368x654.jpg (46.26 KiB) Przejrzano 1229 razy
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
Rudi, ale śruby mocowań czego do ramy?? Mówisz o zbiorniku paliwa?? Ile Tobie zajęła ta cala zabawa?? W 3-4 godzinach da się wyrobić?? No i czy masz może pomysł skąd wziąć tylne przewody miękkie te długie prowadzące na most. Numery to ADG053214 - lewy oraz ADG053215 prawy według marki blueprint. Nie wiem jakie sa numery oryginałów, ale nie mogę ich namierzyć w sprzedaży.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
Prawy 587363E000 , lewy 587353E000 . Są w Inter Cars , przed chwilą sprawdzałem , różnią się długością . Jak kupisz dwa dłuższe to też będzie dobrze .
Ostatnio zmieniony piątek, 11 października 2019, 15:43 przez Marek, łącznie zmieniany 2 razy.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
W miedzi da się zrobić bez zdejmowania baku, jednak szybciej będzie, go wyjąc i wygodnie wszystko poukładać. Mi zrobienie długich sztywnych zajęło 2 godziny, ale wpinałem przy okazji rurkę od gazu w mocowania przewodów hamulcowych. Elastyczne zostawiłem oryginalne. Były w dobrym stanie. Czas pracy jednak zależy jak, dobrze masz opanowane zarabianie końcówek. Ojciec jak robił w swoim gulfie przewody, to godzinę się męczył z jedną końcówką. Następnego dnia mu poprawiałem, bo ciekło. On jednak nie ma cierpliwości do takich rzeczy
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
Przecież można kupić na wymiar z końcówkami , już gotowe .
Andrzej , na tej stronie IC jest błąd , to nie ten przewód . Inna końcówka i za krótki . Ten niżej jest dobry .
Andrzej , na tej stronie IC jest błąd , to nie ten przewód . Inna końcówka i za krótki . Ten niżej jest dobry .
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
Eeee.. to dla amatorów Jak leży krążek rurki, pasujące końcówki i w dodatku praska, to co zrobić
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
Rozumiem , tylko zabrzmiało to tak jakby gotowych nie było .
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
Ja mam zamówione już gotowe, miedziane. Więc nie będę się bawił w zarabianie końcówek. Problemem jest jedynie mało miejsca w garażu teścia i ograniczenia czasowe.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
Jeżeli nigdy tego nie robiłeś , i jeszcze bez kanału , to nie licz na to że zrobisz to szybko .
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana stalowych przewodów hamulcowych w Kia Sorento I
Kanał jest, a przewody wymieniałem w UAZ-ie, ale to zupełnie inna bajka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości