Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
Moderator: Moderator
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
Witam, w marcu miałem problem ze stukami w zawieszeniu, okazało się, że nie wszystkie śruby z przodu zawieszenia były dokręcone, po dokręceniu problem ustąpił, niestety od niedawna pojawił się podobny problem lecz tym razem są to stuki oraz strzelania w zawieszeniu podczas: mocnego skrętu na zakrętach, mocnego przyśpieszenia(użycie systemu kick-down), gwałtownego hamowania. Na biegu "D" bez dodawania gazu podczas skręcanie w prawo pądź lewo czuć jakby przeskakiwło całe zawieszenie. Dodam, że normalna jazda na wprost bez mocnego przyśpieszenia problem nie występuje. Pochodzę z Gorzowa ale niestety nikt nie jest w stanie mi tutaj pomóc i byłem zmuszony pojechać do Poznania na diagnozę, samochód stał przez 2 dni, pierwszy typ to "Dyfer" z mostu tylniego, niestety po wykręceniu wału tylnego problem dalej występował i to w gorszej wersji, co 0.5m strzelało nawet, gdy jechałem do przodu lub tyłu bez ruszania kierownicy i bez dodawania gazu. Wraz z samochodem bez wału tylnego podnieśli mnie na podnośniku i manewrowałem między R, a D bez dodawania gazu i tu padł chyba najtrafniejszy strzał -> REDUKTOR, ponieważ cały latał i strzelał, regeneracja reduktora to koszt w granicach od 2000 do 3000 zł. Powiedzieli mi, że z zamontowanym wałem tylnym nie było tego widać, dlatego na początku sądzili, że to Dyfer. Przeguby wewnętrzne oraz półosie zostały sprawdzone i są sprawne. Czy ktoś miał podobny problem i tak samo robił regenerację reduktora ? Pytam ponieważ nie chciałbym wydać 2-3 tyś zł na marnę. Dziękuje.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
Jeżeli chodzi o reduktor to częsta przypadłość = Łańcuch reduktora jest już za długi. Sam koszt łańcucha to blisko 1000 zł. Objawy stukania powinny zniknąć jak byście wyjeli przedni wał, bo łańcuch nie przenosiłby napędu na przód.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
@Hawerek,
Dzięki za podpowiedź. Jak kupiłem samochód to był bez wału przedniego, zakupiłem nowy i zamontowałem, po około 2 miesiącach właśnie zaczął występować ten problem, powiedz mi proszę, czy podpięcie przedniego napędu, poprzez zamontowanie wału, mogło bardziej obciążyć reduktor, a możliwe, że wcześniej już powoli się "kończył", i teraz te obciążenie, że musi operować dwoma wałami go wykończyło ? Dzięki.
Dzięki za podpowiedź. Jak kupiłem samochód to był bez wału przedniego, zakupiłem nowy i zamontowałem, po około 2 miesiącach właśnie zaczął występować ten problem, powiedz mi proszę, czy podpięcie przedniego napędu, poprzez zamontowanie wału, mogło bardziej obciążyć reduktor, a możliwe, że wcześniej już powoli się "kończył", i teraz te obciążenie, że musi operować dwoma wałami go wykończyło ? Dzięki.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
Sporo zależy też jaki masz reduktor.
Czy przełącznik jest dwupozycyjny z AUTO czy trzy pozycyjny.
Czy przełącznik jest dwupozycyjny z AUTO czy trzy pozycyjny.
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
@Andrzej,
Na przełączniku mam dwie pozycje - AUTO(na którym cały czas jeżdżę) oraz LOW. Jeżeli o ten przełącznik Ci chodzi
Dzięki.
Na przełączniku mam dwie pozycje - AUTO(na którym cały czas jeżdżę) oraz LOW. Jeżeli o ten przełącznik Ci chodzi
Dzięki.
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
Panowie,
Troszkę poczytałem na temat bezpiecznika "TCCS" i dziś go wypiąłem, problem znikł od ręki, natomiast przy zmianie biegów z R na D i z D na R, słychać takie trzaski, czy to jest normalne ? Oznacza to uszkodzenie się reduktora ? Za co dokładnie odpowiada bezpiecznik TCCS ? Dziękuje.
Tu daję linka do nagrania https://instaud.io/40kb
Troszkę poczytałem na temat bezpiecznika "TCCS" i dziś go wypiąłem, problem znikł od ręki, natomiast przy zmianie biegów z R na D i z D na R, słychać takie trzaski, czy to jest normalne ? Oznacza to uszkodzenie się reduktora ? Za co dokładnie odpowiada bezpiecznik TCCS ? Dziękuje.
Tu daję linka do nagrania https://instaud.io/40kb
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
Panowie,
Dodatkowe info, w końcu znalazłem na forum jak włączyć 4x4 "N" i dopiero zmiana na LOW ale to co się zaczęło dziać to masakra. Poczułem normalnie, że się coś podłączyło, zawieszenie stało się sztywniejsze(moje odczucie), następnie ruszyłem i od razu było szarpanie oraz strzelanie z zawieszenia, nawet przy jeździe na wprost, nie przekroczyłem 20km/h.
Dodatkowe info, w końcu znalazłem na forum jak włączyć 4x4 "N" i dopiero zmiana na LOW ale to co się zaczęło dziać to masakra. Poczułem normalnie, że się coś podłączyło, zawieszenie stało się sztywniejsze(moje odczucie), następnie ruszyłem i od razu było szarpanie oraz strzelanie z zawieszenia, nawet przy jeździe na wprost, nie przekroczyłem 20km/h.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
Bezpiecznik odpowiada za układ elektryczny skrzynki rozdzielczej ( reduktora ). Z tego co opisujesz na początku , masz prawdopodobnie uszkodzony czujnik prędkości przedniego wału . Trzaski i szarpani podczas jazdy na low mogą wynikać z uszkodzonego łańcucha . Na twoim miejscu na początku sprawdził bym i usunął usterkę elektryczną . Do momentu naprawy możesz jeździć z wyjętym bezpiecznikiem .
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
@Marek,
Bardzo dziękuje za odpowiedź.
Czy te trzaski podczas zmieniania biegów, gdy wyjęty jest bezpiecznik to normalna rzecz ?
Dzięki.
Bardzo dziękuje za odpowiedź.
Czy te trzaski podczas zmieniania biegów, gdy wyjęty jest bezpiecznik to normalna rzecz ?
Dzięki.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
Trzaski przy ruszaniu tył przód nie są normalne , z tym że za dużo elementów może się tak zachowywać . Nie zgadnę na odległość . .
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
@Marek,
Czy po regeneracji reduktora te trzaski powinny ustąpić ?
Dzięki.
Czy po regeneracji reduktora te trzaski powinny ustąpić ?
Dzięki.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
Jeżeli regeneracja zostanie przeprowadzona poprawnie, to tak jak byś miał "prawie" nowy reduktor.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
Panowie,
Czy chodzi o taki czujnik?
Oraz czy lepiej poddać reduktor regeneracji, czy też kupić używany?
Dzięki.
Czy chodzi o taki czujnik?
Oraz czy lepiej poddać reduktor regeneracji, czy też kupić używany?
Dzięki.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
Taki . Czujniki są drogie , zanim kupisz to sprawdź dokładnie swój . Opony masz w jednym rozmiarze ?
- Lucyfero
- awansowałem na
- Posty: 53
- Wiek: 27
- Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
- Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Grafitowy
- Przebieg (km.): 305000
- Kontaktowanie:
Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu
@Marek,
Opony mam o takich samych rozmiarach ale inni dostawcy. Dzięki.
BTW.
Czytałem właśnie, że w Sorci muszą być wszystkie takie same, czy z dostawcami(firmami) jest tak samo?
Opony mam o takich samych rozmiarach ale inni dostawcy. Dzięki.
BTW.
Czytałem właśnie, że w Sorci muszą być wszystkie takie same, czy z dostawcami(firmami) jest tak samo?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości