Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Lucyfero
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Wiek: 27
Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 305000
Kontaktowanie:

Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#1 Postautor: Lucyfero » środa, 24 lipca 2019, 22:07

Witam, w marcu miałem problem ze stukami w zawieszeniu, okazało się, że nie wszystkie śruby z przodu zawieszenia były dokręcone, po dokręceniu problem ustąpił, niestety od niedawna pojawił się podobny problem lecz tym razem są to stuki oraz strzelania w zawieszeniu podczas: mocnego skrętu na zakrętach, mocnego przyśpieszenia(użycie systemu kick-down), gwałtownego hamowania. Na biegu "D" bez dodawania gazu podczas skręcanie w prawo pądź lewo czuć jakby przeskakiwło całe zawieszenie. Dodam, że normalna jazda na wprost bez mocnego przyśpieszenia problem nie występuje. Pochodzę z Gorzowa ale niestety nikt nie jest w stanie mi tutaj pomóc i byłem zmuszony pojechać do Poznania na diagnozę, samochód stał przez 2 dni, pierwszy typ to "Dyfer" z mostu tylniego, niestety po wykręceniu wału tylnego problem dalej występował i to w gorszej wersji, co 0.5m strzelało nawet, gdy jechałem do przodu lub tyłu bez ruszania kierownicy i bez dodawania gazu. Wraz z samochodem bez wału tylnego podnieśli mnie na podnośniku i manewrowałem między R, a D bez dodawania gazu i tu padł chyba najtrafniejszy strzał -> REDUKTOR, ponieważ cały latał i strzelał, regeneracja reduktora to koszt w granicach od 2000 do 3000 zł. Powiedzieli mi, że z zamontowanym wałem tylnym nie było tego widać, dlatego na początku sądzili, że to Dyfer. Przeguby wewnętrzne oraz półosie zostały sprawdzone i są sprawne. Czy ktoś miał podobny problem i tak samo robił regenerację reduktora ? Pytam ponieważ nie chciałbym wydać 2-3 tyś zł na marnę. Dziękuje. :hmm:

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#2 Postautor: hawerek » środa, 24 lipca 2019, 22:20

Jeżeli chodzi o reduktor to częsta przypadłość = Łańcuch reduktora jest już za długi. Sam koszt łańcucha to blisko 1000 zł. Objawy stukania powinny zniknąć jak byście wyjeli przedni wał, bo łańcuch nie przenosiłby napędu na przód.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
Lucyfero
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Wiek: 27
Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 305000
Kontaktowanie:

Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#3 Postautor: Lucyfero » środa, 24 lipca 2019, 22:40

@Hawerek,

Dzięki za podpowiedź. Jak kupiłem samochód to był bez wału przedniego, zakupiłem nowy i zamontowałem, po około 2 miesiącach właśnie zaczął występować ten problem, powiedz mi proszę, czy podpięcie przedniego napędu, poprzez zamontowanie wału, mogło bardziej obciążyć reduktor, a możliwe, że wcześniej już powoli się "kończył", i teraz te obciążenie, że musi operować dwoma wałami go wykończyło ? Dzięki.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#4 Postautor: Andrzej » środa, 24 lipca 2019, 22:56

Sporo zależy też jaki masz reduktor.
Czy przełącznik jest dwupozycyjny z AUTO czy trzy pozycyjny.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Lucyfero
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Wiek: 27
Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 305000
Kontaktowanie:

Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#5 Postautor: Lucyfero » środa, 24 lipca 2019, 23:17

@Andrzej,

Na przełączniku mam dwie pozycje - AUTO(na którym cały czas jeżdżę) oraz LOW. Jeżeli o ten przełącznik Ci chodzi :)

Dzięki.

Awatar użytkownika
Lucyfero
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Wiek: 27
Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 305000
Kontaktowanie:

Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#6 Postautor: Lucyfero » czwartek, 25 lipca 2019, 11:23

Panowie,

Troszkę poczytałem na temat bezpiecznika "TCCS" i dziś go wypiąłem, problem znikł od ręki, natomiast przy zmianie biegów z R na D i z D na R, słychać takie trzaski, czy to jest normalne ? Oznacza to uszkodzenie się reduktora ? Za co dokładnie odpowiada bezpiecznik TCCS ? Dziękuje.

Tu daję linka do nagrania https://instaud.io/40kb

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Lucyfero
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Wiek: 27
Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 305000
Kontaktowanie:

Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#7 Postautor: Lucyfero » czwartek, 25 lipca 2019, 17:46

Panowie,

Dodatkowe info, w końcu znalazłem na forum jak włączyć 4x4 :) "N" i dopiero zmiana na LOW ale to co się zaczęło dziać to masakra. Poczułem normalnie, że się coś podłączyło, zawieszenie stało się sztywniejsze(moje odczucie), następnie ruszyłem i od razu było szarpanie oraz strzelanie z zawieszenia, nawet przy jeździe na wprost, nie przekroczyłem 20km/h.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#8 Postautor: Marek » czwartek, 25 lipca 2019, 20:20

Bezpiecznik odpowiada za układ elektryczny skrzynki rozdzielczej ( reduktora ). Z tego co opisujesz na początku , masz prawdopodobnie uszkodzony czujnik prędkości przedniego wału . Trzaski i szarpani podczas jazdy na low mogą wynikać z uszkodzonego łańcucha . Na twoim miejscu na początku sprawdził bym i usunął usterkę elektryczną . Do momentu naprawy możesz jeździć z wyjętym bezpiecznikiem .

Awatar użytkownika
Lucyfero
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Wiek: 27
Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 305000
Kontaktowanie:

Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#9 Postautor: Lucyfero » czwartek, 25 lipca 2019, 21:11

@Marek,

Bardzo dziękuje za odpowiedź.

Czy te trzaski podczas zmieniania biegów, gdy wyjęty jest bezpiecznik to normalna rzecz ?

Dzięki.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#10 Postautor: Marek » czwartek, 25 lipca 2019, 21:32

Trzaski przy ruszaniu tył przód nie są normalne , z tym że za dużo elementów może się tak zachowywać . Nie zgadnę na odległość . :) .

Awatar użytkownika
Lucyfero
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Wiek: 27
Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 305000
Kontaktowanie:

Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#11 Postautor: Lucyfero » czwartek, 25 lipca 2019, 22:00

@Marek,

Czy po regeneracji reduktora te trzaski powinny ustąpić ?

Dzięki.

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#12 Postautor: hawerek » czwartek, 25 lipca 2019, 23:23

Jeżeli regeneracja zostanie przeprowadzona poprawnie, to tak jak byś miał "prawie" nowy reduktor.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
Lucyfero
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Wiek: 27
Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 305000
Kontaktowanie:

Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#13 Postautor: Lucyfero » czwartek, 25 lipca 2019, 23:55

Panowie,

Czy chodzi o taki czujnik?

Obrazek

Oraz czy lepiej poddać reduktor regeneracji, czy też kupić używany?

Dzięki.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#14 Postautor: Marek » piątek, 26 lipca 2019, 08:27

Taki . Czujniki są drogie , zanim kupisz to sprawdź dokładnie swój . Opony masz w jednym rozmiarze ?

Awatar użytkownika
Lucyfero
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Wiek: 27
Rejestracja: środa, 13 marca 2019, 18:32
Skąd jesteś: Gorzów Wielkopolski
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Grafitowy
Przebieg (km.): 305000
Kontaktowanie:

Re: Stuki/Strzelanie w zawieszeniu

#15 Postautor: Lucyfero » piątek, 26 lipca 2019, 09:08

@Marek,

Opony mam o takich samych rozmiarach ale inni dostawcy. Dzięki.

BTW.
Czytałem właśnie, że w Sorci muszą być wszystkie takie same, czy z dostawcami(firmami) jest tak samo?


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości