Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
KumaN
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Wiek: 41
Rejestracja: piątek, 6 grudnia 2013, 22:53
Skąd jesteś: Legnica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 3.3 GDI 4WD (294 KM) Sorento2
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2017
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 130000
Twoje poprzednie Sorento: EX 2007r, srebrne 3.3 LPG Vialle V gen.
Kontaktowanie:

Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#1 Postautor: KumaN » czwartek, 12 września 2019, 16:35

Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - całkowity szrot, po roku jazdy, szczególnie na końcówkach, luzy, że aż strach!

Teraz kompletuję wszystko od Lemfordera, Febi, Febest...zobaczymy czy pożyje to kilka lat choćby.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#2 Postautor: alien125 » czwartek, 12 września 2019, 16:44

Już kilka razy spotkałem się ze złą opinią o kamoka. Jednocześnie znam mechanika, który wstawia zamienniki wyłącznie tej firmy. :idn:
Co do NTY to stosuję osobiście i nie spotkałem się z przykrą niespodzianką. Swoją drogą Febest to NTY.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

KumaN
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Wiek: 41
Rejestracja: piątek, 6 grudnia 2013, 22:53
Skąd jesteś: Legnica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 3.3 GDI 4WD (294 KM) Sorento2
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2017
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 130000
Twoje poprzednie Sorento: EX 2007r, srebrne 3.3 LPG Vialle V gen.
Kontaktowanie:

Re: Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#3 Postautor: KumaN » czwartek, 12 września 2019, 16:50

Nosz cholera...a gdzie mogę znaleźć informację że NTY to Febest? O Febest czytałem, że niby Niemiecka firma (lokalny sklep poleca), ale pewnie i tak zamawiają w tej samej fabryce w chinach, co reszta. ;) Jestem rozczarowany, bo rok temu oryginały dopiero wyjmowałem, a tu po roku dramat! To jednak chyba całość Lemfo, albo KOREA OEM z intercarsu!

Edit: poszperałem jeszcze i generalnie na forach japończyków jadą po NTY/Febest. Chcę coś założyć o jakości zbliżonej do OEM i zapomnieć na 5 lat...czyli jak pisałem wyżej chyba muszę postawić na Lemfo/OEM.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#4 Postautor: alien125 » czwartek, 12 września 2019, 17:08

Właśnie ostatnio zamawiałem kilka rzeczy do zawieszenia z NTY. Ku mojemu zdziwieniu otrzymałem febest. Niewiele się zastanawiając, złożyłem reklamację do sprzedawcy, sprzedawca odbił piłkę do dystrybutora, a dystrybutor podesłał dokument świadczący o tym, że w kartonikach febest i NTY są identyczne części. Co ciekawe na pudełkach febest i NTY są te same numery katalogowe, a ceny w hurtowniach często się różnią.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

KumaN
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Wiek: 41
Rejestracja: piątek, 6 grudnia 2013, 22:53
Skąd jesteś: Legnica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 3.3 GDI 4WD (294 KM) Sorento2
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2017
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 130000
Twoje poprzednie Sorento: EX 2007r, srebrne 3.3 LPG Vialle V gen.
Kontaktowanie:

Re: Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#5 Postautor: KumaN » czwartek, 12 września 2019, 17:22

Dzięki za info - anuluję zamówienie na Febesty/NTY!

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#6 Postautor: diodalodz » czwartek, 12 września 2019, 18:50

jak są dostępne CTR to je bierz. Zdania są podzielone, ale ja mam pozytywne odczucia w wielu autach. Tu na forum było parę osób co mówiły że lipa.

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#7 Postautor: gomez953 » czwartek, 12 września 2019, 19:17

Ja zakładałem CTR z rok temu, stary też był CTR Korea.
Obrazek

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#8 Postautor: diodalodz » czwartek, 12 września 2019, 19:19

u mnie są oryginalne i też jest logo CTR...

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#9 Postautor: Farmer1971 » czwartek, 12 września 2019, 19:29

Kia oryginalnie zakłada CTR. Teraz po wymianie też mam je założone. Przedtem skusiłem się na NTY i powiem, że złom totalny. Łączniki stabilizatora po roku od wymiany latały jak Żyd po pustym sklepie. Założyłem drugi raz NTY i po 10 tys. km. lewy się urwał. Nigdy więcej NTY! :tdown:
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#10 Postautor: krzysiek ardie » czwartek, 12 września 2019, 20:10

Ja kupuję w oryginale i mam spokój :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#11 Postautor: gomez953 » czwartek, 12 września 2019, 20:41

Nie zawsze oryginał jest lepszy, czy trwalszy, nie w tych czasach.
Dawniej rzemiosło bywało też lepsze od fabryki.
Obrazek

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#12 Postautor: diodalodz » czwartek, 12 września 2019, 20:56

a to ciekawe. Chyba to rzemiosło nie dotyczyło FSO i FSM. Bo mam tragiczne wspomnienia z rzemiosłem.

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#13 Postautor: alien125 » czwartek, 12 września 2019, 22:23

:angry: Nie mogliście tego napisać, zanim pozakładałem NTY :palm:
W sumie z elementów zawieszenia dałem tylko (albo aż) łączniki stabilizatorów, odboje i jedną tuleję z tyłu.
A jakie macie doświadczenia z innymi podzespołami tej firmy? Mam aktualnie koło pasowe wału i cewki zapłonowe NTY.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
marcinur
Off-Road
Off-Road
Posty: 247
Rejestracja: czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:29
Skąd jesteś: Przemyśl
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2005
Has thanked: 42 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#14 Postautor: marcinur » czwartek, 12 września 2019, 23:40

Ja kiedyś kupiłem koło pasowe NTY. Wytrzymało 200 km. Na szczęście udało się oddać i kupiłem oryginał.

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze NTY, końcówki drążków KAMOKA - OSTRZEGAM!

#15 Postautor: Szelma » piątek, 13 września 2019, 08:35

Kamoka, NTY to szajs z tych najgorszych. Nowe mogą mieć już wady.Lemforder -daleko za nim kilka firm, a na koncu szarym te chinczyki. Ważny jest też prawidłowy montaż, odpowiednie dokrecenie,czy chociaż by to że niektóre elementy należy dokrecic kiedy auto stoi na kołach. Niestety nie zawsze mrchanikom się tak chce, wygodniej kiedy auto uniesione jest na podnosniku


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości