Oporne toczenie
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 9
- Rejestracja: środa, 4 marca 2020, 10:17
- Skąd jesteś: Łódzkie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Oporne toczenie
Mam wrażenie że moja Kia jakoś opornie się toczy. Nie wiem czy to normalny stan. Wydawałoby się że lekkiej górki taki ciężki samochód będzie się toczyć i toczyć. Ale on dość szybko zwalnia. Wręcz czuje się jakby hamował. Do tej pory jeździłem Toyotą Avensis i różnica jest ogromna. Tam gdzie w Toyocie wrzucałem luz i toczyłem w sprzyjającym terenie 2-3 km teraz jest zupełnie niewykonalne... Jakie macie doświadczenia w tym względzie?
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Oporne toczenie
Jaka masz skrzynie biegów? Może to wskazywać na blokujące sie hamulce przednie lub tylne lub ręczny. Możesz mieć zajechane przednie łożyska, krzyżaki na wałach, łożyska na moście. Jest trochę opcji. W ostateczności możesz mieć Toda i różnej wielkości koła przód tył i naprężenia też mogą hamować auto.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- dobry jak...
- Posty: 980
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Oporne toczenie
Blokujące hamulce czy też zajechane łożyska łatwo zdiagnozować, wystarczy po dłuższej jeździe sprawdzić felgi.
A porównanie Kii do Toyoty ma się nijak z tego powodu, że w Kii masz dwa wały na obie osie co skutkuje dodatkowym oporem (praw fizyki Pan nie zmienisz )
A porównanie Kii do Toyoty ma się nijak z tego powodu, że w Kii masz dwa wały na obie osie co skutkuje dodatkowym oporem (praw fizyki Pan nie zmienisz )
-
- jestem
- Posty: 9
- Rejestracja: środa, 4 marca 2020, 10:17
- Skąd jesteś: Łódzkie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Kontaktowanie:
Re: Oporne toczenie
Diesel, manualna skrzynia biegów.
Mam też TODa ale na luzie chyba by nie oddziaływał?
Dwa wały, ok, ale masa powinna robić swoje a ona hamuje gdy jadę z górki. Wydawało mi się że powinno się wyrównać. Jak dla mnie zbyt mocno czuć różnicę by to było naturalne. Nie chce mi się wierzyć że kręcący się wał przedni robi taką różnicę.
Tak swoją drogą. Czy da się coś ustalić po prostu kręcąc ręką koło na podnośniku? Sorki za głupie pytanie, nie jestem mechanikiem a teraz takie czasy że trzeba sobie zacząć radzić samemu...
Mam też TODa ale na luzie chyba by nie oddziaływał?
Dwa wały, ok, ale masa powinna robić swoje a ona hamuje gdy jadę z górki. Wydawało mi się że powinno się wyrównać. Jak dla mnie zbyt mocno czuć różnicę by to było naturalne. Nie chce mi się wierzyć że kręcący się wał przedni robi taką różnicę.
Tak swoją drogą. Czy da się coś ustalić po prostu kręcąc ręką koło na podnośniku? Sorki za głupie pytanie, nie jestem mechanikiem a teraz takie czasy że trzeba sobie zacząć radzić samemu...
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Oporne toczenie
Tak, przedewszystkim sprawdź czy każde koło kręci się w miarę swobodnie, później naciśnij hamulec i znowu zakręć. I tak każde koło, plus z tyłu jeszcze zaciagnij ręczny i odpuść.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- niki00
- moja ranga
- Posty: 130
- Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
- Skąd jesteś: Legnica
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 999999
- Inny Samochód: radiowóz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Oporne toczenie
Wiem, że temat stary, ale napiszę swoje doświadczenie. Auto Czołg z 2004 2,5 diesel, skrzynia automat 5 biegowy ale nie tiptronic. Wymieniałem olej w skrzyni biegów w/g tej uproszczonej procedury serwisowej, czyli spuszczenie starego i wlanie nowego tyle ile się spouscilo. Popełniłem jeden błąd. Wlałem tyle oleju ile spuściłem ale... Spuszczony był ciepły, wlany zimny. Okazuje się, że ciepły zajmuje większą objętość. W efekcie auto wyraźnie z oporem przyspieszało, i zwalniało po odpuszczeniu gazu jakby miało za niskie ciśnienie w kołach. Albo jakby hamulce blokowały. Poziom oleju na bagnecie przy rozgrzanym minimalnie przekroczony. Bardzo pomogło ponowne spuszczenie oleju ze skrzyni i zalanie go bez jakichś 200ml. Czyli odrobinkę mniej. Spalanie na trasie w stosunku do wcześniejszej sytuacji spadło z 10 do 8 litrów. Z boksem na dachu. A z półtorej tonową przyczepą kempingowa mieści się w dyszce.
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Oporne toczenie
Minimalnie wyższy stan, jak piszesz te 200ml nie powinien dawać takich objawów
Te wartości na bagnecie są tak jak by delikatnie mówiąc lekko umowne. 200ml to jak kropla w morzu. No ale.skoro mówisz że jest lepiej
Te wartości na bagnecie są tak jak by delikatnie mówiąc lekko umowne. 200ml to jak kropla w morzu. No ale.skoro mówisz że jest lepiej
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Oporne toczenie
Jak wlałem u siebie za dużo oleju do skrzyni to ciekło z uszczelniacza, ale tylko w upalne dni albo po długiej jeździe. Po spuszczeniu do odpowiedniej ilości cieknąć przestało. Oporów, różnicy w jeździe nie zauważyłem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości