Uszkodzone wspomaganie i nie tylko...
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzone wspomaganie i nie tylko...
Działa ....... Przynajmnie wspomaganie. Z 3 podejściem udało mi się geometrię wstępnie ustawić. Hałas jest dużop mniejszy więc może to. Jutro na geometrię do fachowca jadę, a później na wyważenie kół. później na trasę wyskoczę to się zobaczy czy lepiej. Oringi są takie same. Te na dole są nowe a te u góry stare. Tak jakoś się nierówno poodkształcały.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzone wspomaganie i nie tylko...
Dzisiaj zrobiłem geometrię i wyważyłem koła. Jest prawie dobrze na prosto da się w Niemczech na autostradzie 180 pojechać i słychać tyko opony. Natomiast przy skręcaniu w prawo czy przy 180 czy na łuku zjazdu 80 słychać cały czas z lewej strony hałas. jest to jakby zwielokrotniony dźwięk jak opony hałasują. Ciekawe że przy skręcaniu w lewo nic nie słychać. Wymyśliłem jeszcze że zamienię koła przód tył może coś z tym jednym kołem jest nie tak.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzone wspomaganie i nie tylko...
Sprawdź przegub w lewym kole.Jak jest uszkodzony to słychać go przy skręcaniu.
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzone wspomaganie i nie tylko...
A jak to sensowanie sprawdzić? Też myślałem o przegubie ale przy wolnej jeździe na maksymalnych skrętach i otwartej szybie nic nie słychać (żadnego trzeszczenie czy przeskakiwania). Natomiast na "macanego" koła na wprost próbowałem ruszać we wszystkie strony przegubami i oba zachowują się tak samo. Chyba żeby podnieść go na podnośniku włączyć napęd na 4 i wtedy skręcać kierownicą i słuchać? Tylko czy przy nie obciążonym napędzie ma to sens?
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzone wspomaganie i nie tylko...
Wziąłem się za wymianę łożyska i chyba był to dobry strzał bo przy demontażu się rozsypało. Podpowiecie mi gdzie znależć momenty dokręcania śrub w KIA Sorento? Obecnie interesuje mnie nakrętka dolnego sworznia, nakrętka przegubu do piasty, śruby jarzma zacisku, śruby zacisku, Śrubo górnego wahacza.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzone wspomaganie i nie tylko...
A jak się rozpadło to co ze środka wypadło ?
Oryginalne łożyska od Sorento mają walki a np. od Carnivala kulki. Łożyska są nie do odróżnienia i dużo mechaników kupuje te drugie , bo są tańsze, z tym , że one nie wytrzymują długo w Sorento.
Oryginalne łożyska od Sorento mają walki a np. od Carnivala kulki. Łożyska są nie do odróżnienia i dużo mechaników kupuje te drugie , bo są tańsze, z tym , że one nie wytrzymują długo w Sorento.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzone wspomaganie i nie tylko...
Łożyska mają wałki czy przeguby mogą mieć rolki? Łożysk nie ocenia się po tym że się rozpadły, ponieważ większość przy demontażu się rozpada. Można jedynie ocenić po wyglądzie bieżni i kulek.
Ostatnio zmieniony wtorek, 8 grudnia 2020, 19:57 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzone wspomaganie i nie tylko...
Nie oceniam łożysk bo się rozpadły .
Pytam się co jest w środku skoro widać bo się rozpadły
Nie wszystkim się rozpadają , czasami trzeba przeciąć żeby zobaczyć jak są zbudowane
Pytam się co jest w środku skoro widać bo się rozpadły
Nie wszystkim się rozpadają , czasami trzeba przeciąć żeby zobaczyć jak są zbudowane
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzone wspomaganie i nie tylko...
Aha, bo ja właśnie jestem po wymianie łożysk w aucie Scorpiona . Objaw był taki że zaczęło szumieć w czasie jazdy i było to bardzo słyszalne , ale łożysko całe.
Takie zostało kupione :
Takie zostało kupione :
- Załączniki
-
- IMG_20201208_200219.jpg (193.47 KiB) Przejrzano 1405 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzone wspomaganie i nie tylko...
Tego typu łożysko łatwo rozebrać , tylko będzie się nadawało później do wyrzucenia gdyż straci szczelność . Nie napisałem że zawsze się rozpadają ale często wypada uszczelniacz, bieżna i jeden wieniec. Ponieważ wypycha się je na prasie opierając o bieżnię nie nadaje się do ponownego montażu. I na tej podstawie nie należy oceniać stanu łożyska.
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 230000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzone wspomaganie i nie tylko...
Łożysko miało dwa rzędy wałeczków. Rozpadło się przy wyciskaniu Piasty ale doczytałem w między czasie że to normalne więc jak się dopiero przejadę to się okaże czy winne było łożysko. Było "firmy" Japan Parts, teraz założyłem SNR.
Znalazłem trochę informacji ale dalej brakuje mi momentu śruby sworznia dolnego wahacza i śruby sworznia górnego wahacza. Pomoże ktoś? Boję się na czuja bo zwykle przekręcam i dlatego dynamometry kupiłem....
Znalazłem trochę informacji ale dalej brakuje mi momentu śruby sworznia dolnego wahacza i śruby sworznia górnego wahacza. Pomoże ktoś? Boję się na czuja bo zwykle przekręcam i dlatego dynamometry kupiłem....
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzone wspomaganie i nie tylko...
Śruba sworznia dolnego wahacza 160-180 Nm
Centralna nakrętka łożyska 245-275 Nm
Śruba sworznia wahacza górnego 44-55 Nm
Centralna nakrętka łożyska 245-275 Nm
Śruba sworznia wahacza górnego 44-55 Nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości