Jakie i ile linek kupić do ręcznego w SORENTO I 3.5 V6 ?

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie i ile linek kupić do ręcznego w SORENTO I 3.5 V6 ?

#31 Postautor: diodalodz » środa, 9 listopada 2022, 10:42

bardzo dobra cena za usługę.

Awatar użytkownika
KOZBI
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 413
Rejestracja: wtorek, 26 października 2021, 16:58
Skąd jesteś: Rzyki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny jak diabeł :)
Przebieg (km.): 266666
Inny Samochód: KAWASAKI VULCAN
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie i ile linek kupić do ręcznego w SORENTO I 3.5 V6 ?

#32 Postautor: KOZBI » środa, 9 listopada 2022, 20:15

dlatego tam robię od lat :) , nie jest drogi, dobrze robi przez to zawsze ma klientów, trzeba czekać zwykle 2-3 tygodnie na termin. Dla przykładu u innego mechanika, który jest 1 km ode mnie za samą wymianę klocków ma napisane w cenniku od 160zł
Ostatnio zmieniony piątek, 11 listopada 2022, 21:17 przez KOZBI, łącznie zmieniany 1 raz.

szupek
moje konto
moje konto
Posty: 169
Wiek: 37
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
Skąd jesteś: ZACZERNIE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Przebieg (km.): 120000
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie i ile linek kupić do ręcznego w SORENTO I 3.5 V6 ?

#33 Postautor: szupek » środa, 9 listopada 2022, 22:15

KOZBI pisze:...za samą wymianę klocków ma napisane w cenniku od 160zł :)

Ja wymieniam sobie klocki sam i za każdym razem widzę potrzebę, żeby wyjąć jarzmo, wyczyścić to miejsce gdzie klocki się przesuwają, zabezpieczyć, zrobić to po ludzku, żeby nie mieć problemu z hamulcami. Można robić tak, albo wydłubać stare, włożyć nowe i wyjebka - auto do odbioru :)
Wymiana klocków a wymiana klocków to mogą być 2 roboty, gdzie jest duża różnica w czasie, uwierz mi :)
Ja każdą złotówkę oglądam dwa razy, przy swoich rzeczach robię sam, ale nie chciałbym się bawić w mechanikowanie aut obcych ludzi, to nie jest taki miód jak się wydaje :)

Awatar użytkownika
KOZBI
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 413
Rejestracja: wtorek, 26 października 2021, 16:58
Skąd jesteś: Rzyki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny jak diabeł :)
Przebieg (km.): 266666
Inny Samochód: KAWASAKI VULCAN
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie i ile linek kupić do ręcznego w SORENTO I 3.5 V6 ?

#34 Postautor: KOZBI » środa, 9 listopada 2022, 22:21

Ja bym sobie też z wymianą klocków sam poradził , ale niestety w ostatnich latach mam, malucha/3 letniego Syna i nie mam na nic czasu. Zawsze robiłem sobie wszystko sam , przynajmniej to co potrafiłem i miałem możliwość.
Napisałem powyżej, że uważam że powinno się brać pieniądze za zrobioną robotę/poświęcony czas a nie, że się napisze, że wymiana klocków od 160zł i chu... ! Oczywiście nie musisz u nich klocków robić i właśnie tak zrobiłem :)
Mieszkałem w Niemczech 14 lat, w tamtym roku wróciłem do Polski i wierzcie mi, że tu w Polsce niejednokrotnie kasują mechanicy/serwisy większe pieniądze niż w Niemczech, a tam ludzie zarabiają około 4x tyle niż tu.
Tak że warto poszukać uczciwego mechanika, nie "naciągacza", który chce zostać "milionerem" w jeden rok, co w Polsce ostatnio niestety jest modne w prawie każdej branży.

Dodając , ten mechanik co ma napisane w cenniku, że od 160zł wymienia klocki , skasował mnie niedawno między innymi kosztami na 60zł tylko za odkręcenie dystansów z 4 kół !, no wybaczcie , w Niemczech w ASO nikt za to nie brał pieniędzy, bo to trwało góra 5 min.

No ale jesteśmy w Polsce ...... :)

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie i ile linek kupić do ręcznego w SORENTO I 3.5 V6 ?

#35 Postautor: kravietz81 » niedziela, 9 kwietnia 2023, 15:05

KOZBI pisze:@diodalodz w ASO będzie ze 3 razy drożej


Z tym to się nie zgodzę. Zdarzyło mi się kupić rzadko psujące się części taniej w ASO. Czasami puszczają po kosztach, bo im zalegają.

Mam pytanko odnośnie regulacji ręcznego. Mnie łapie jak dźwignię zaciągnę na sztorc prawie do pionu. I tak czuję, że nie trzyma zbyt mocno. Na pochyłej nawierzchni bał bym się go na samym ręcznym zostawić.

Czy da się jakoś wyregulować ręczny, żeby łapał mocniej i niżej?
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11393
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie i ile linek kupić do ręcznego w SORENTO I 3.5 V6 ?

#36 Postautor: Marek » niedziela, 9 kwietnia 2023, 19:04

Poluzuj linkę przy dźwigni, następnie wyreguluj szczęki w bębnach i później naciągnij linkę przy dźwigni, tak żeby szczęki zaczynały pracować przy czwartym lub piątym ząbku.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie i ile linek kupić do ręcznego w SORENTO I 3.5 V6 ?

#37 Postautor: diodalodz » niedziela, 9 kwietnia 2023, 22:27

otwory regulacyjne masz w tarczbębnach. Zdejmujesz koła, wyciągasz gumowe korki i światło . Szukasz koronki od regulacji. kręcisz do zablokowania , cofasz o 2 -3 zęby i tyle. Potem napinasz linkę tak jak pisał Marek. Regulacja jest na środku mostu i przy dźwigni.

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie i ile linek kupić do ręcznego w SORENTO I 3.5 V6 ?

#38 Postautor: kravietz81 » środa, 12 kwietnia 2023, 02:24

Dopiero co skończyłem wymianę tarcz i klocków z regeneracją zacisków. Przy montażu tyłu kręciłem tą koroną i wydawało mi się, że zaraz się gwint skończy... :think: No nic. Spróbuję jeszcze raz w takim razie.

Tą dźwignię po prawej musiałem pod czyścić, bo w ogóle się nie ruszała. Ale, czy ta śruba regulacyjna w tej ramce ściągnie wszystko?

Czy to jedyny sposób na regulację ręcznego?
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11393
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie i ile linek kupić do ręcznego w SORENTO I 3.5 V6 ?

#39 Postautor: Marek » środa, 12 kwietnia 2023, 11:45

Przed założeniem tarcz trzeba zmierzyć ich średnicę wewnętrzną i dopasować szczęki , tak żeby weszły na ścisk. Później łatwiej je wyregulować. Śrubka na prawej lince jest od tego żeby linki równo pracowały.

Awatar użytkownika
kravietz81
moja ranga
moja ranga
Posty: 128
Wiek: 42
Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny Metalik
Przebieg (km.): 173000
Inny Samochód: Citroen Saxo
Has thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie i ile linek kupić do ręcznego w SORENTO I 3.5 V6 ?

#40 Postautor: kravietz81 » środa, 12 kwietnia 2023, 22:55

No tak mi się wydaje właśnie. Na tej głównej lince kawałek wcześniej pod gumowymi osłonami są sprężyny, które mają za zadanie luzować cały układ po zwolnieniu ręcznego.

No nic, czeka mnie zabawa.
Pozdrawiam wszystkich!! :bye: :) :happy2:


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości