Geometria - regulacja pochylenia
Moderator: Moderator
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
No to byłem.
Po pierwsze:
Śruby puściły wszystkie. Podlewałem kilkakrotnie w sobotę i w niedzielę. Dzięki Hunter. Gdybyś nie napisał, żeby lać uznałbym je za martwe.
Po drugie:
Kąty były OK, ale zbieżnoć troszeczkę poprawiona. W efekcie teraz kierownica jest bardziej prosto niż była. Nie wiem jednak czy takie małe odchylenie mogło mieć wpływ na darcie opon. MOże ze względu na wagę auta mogło.
Po trzecie:
Zastanawiam się jaka jeszcze może być przyczyną. Luzy na sworzniu raczej nie, bo wtedy by jechało wewnętrzne krawędzie. Może amortyzatory nie takie jak potrzeba? Są w miarę nowe, więc sprawne. Były różne twardości w zależności od silnika czy rocznika?
A przy okazji zdobyłem parametry geometrii sorento, więc jutro zamieszczę na forum jak już to wszystko ogarnę.
Po pierwsze:
Śruby puściły wszystkie. Podlewałem kilkakrotnie w sobotę i w niedzielę. Dzięki Hunter. Gdybyś nie napisał, żeby lać uznałbym je za martwe.
Po drugie:
Kąty były OK, ale zbieżnoć troszeczkę poprawiona. W efekcie teraz kierownica jest bardziej prosto niż była. Nie wiem jednak czy takie małe odchylenie mogło mieć wpływ na darcie opon. MOże ze względu na wagę auta mogło.
Po trzecie:
Zastanawiam się jaka jeszcze może być przyczyną. Luzy na sworzniu raczej nie, bo wtedy by jechało wewnętrzne krawędzie. Może amortyzatory nie takie jak potrzeba? Są w miarę nowe, więc sprawne. Były różne twardości w zależności od silnika czy rocznika?
A przy okazji zdobyłem parametry geometrii sorento, więc jutro zamieszczę na forum jak już to wszystko ogarnę.
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Wrzucam wydruk ustawień geometrii Sorento poliftowego według katalogu Autodata:
- Załączniki
-
- Ustawienia geometrii Sorento w wersji poliftowej.
- wydruk 2007.jpg (137.52 KiB) Przejrzano 3499 razy
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
I wrzucam taki wydruk dla Sorento przedlifotwego, gdyż są inne. Porównywałem je też pod kątem rodzaju silnika.
Według tych danych parametry geometrii dla silników diesla oraz benzynowych są identyczne. Różnica jest tylko przed i po lifcie.
Według tych danych parametry geometrii dla silników diesla oraz benzynowych są identyczne. Różnica jest tylko przed i po lifcie.
- Załączniki
-
- Ustawienia geometrii Sorento w wersji przedliftowej.
- wydruk2004.jpg (144.86 KiB) Przejrzano 3479 razy
-
- awansowałem na
- Posty: 61
- Wiek: 55
- Rejestracja: sobota, 19 grudnia 2015, 17:56
- Skąd jesteś: Wiązów
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Przebieg (km.): 200400
- Inny Samochód: Peugeot Partner
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Mam problem z tymi śrubami tulei dolnego wachacza, 2 są nie do ruszenia jak na razie. Musze kupić ze dwie na zapas plus tuleje . Czy można je gdzieś dostać poza ASO ? Jeszcze jestem nie rozeznany w zakupach części jako świeżo upieczony właściciel Sorento .
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Możesz tu coś znaleźć: http://www.sklep-kia.pl/sruba-mimosrodo ... -1594.html
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Glabek ja kupowałem w ASO i nie były to jakieś tragiczne pieniądze, w ramach pocieszenia u mnie były nie do ruszenia. W ASO Orzeł nawet 70 ton ich nie ruszało, trzeba było je palnikiem potraktować
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Glabek pisze:Mam problem z tymi śrubami tulei dolnego wachacza, 2 są nie do ruszenia jak na razie. Musze kupić ze dwie na zapas plus tuleje . Czy można je gdzieś dostać poza ASO ? Jeszcze jestem nie rozeznany w zakupach części jako świeżo upieczony właściciel Sorento .
Spróbuj tak jak radził Hunter. Podlej kilka razy WD40 lub podobnym i może uda się ruszyć. U mnie pomogło. Lałem 2 x dziennie przez trzy dni i poszło bez problemu. Pan od geometrii się zdziwił, że nikt wcześniej nie mógł tego odkręcić. A nie dawali rady w dwóch różnych warsztatach.
-
- awansowałem na
- Posty: 61
- Wiek: 55
- Rejestracja: sobota, 19 grudnia 2015, 17:56
- Skąd jesteś: Wiązów
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Przebieg (km.): 200400
- Inny Samochód: Peugeot Partner
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Wybieram się do ASO we wrocku : Worbud. Tam moje autko było serwisowane, chcę poznać historię przeglądów i filtr paliwa wymienić, to i kupię śruby od razu . W poniedziałek jadę .
Będę polewał jak radzisz ,Mam czas około tygodnia do wizyty u mechanika.
Będę polewał jak radzisz ,Mam czas około tygodnia do wizyty u mechanika.
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
To podlewaj śmiało wszystkie śruby. Przez tydzień to musi dać radę. Ja z niedowierzaniem do tego podszedłem, ale lałem jak kazał Hunter i pomogło, a mam o rok starsze auto. Pewnie u Ciebie też puści.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Nie żałować lać penetrator i jeździć w 90 % pomaga.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- teraz jestem
- Posty: 590
- Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 205555
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Glabek pisze:Wybieram się do ASO we wrocku : Worbud. Tam moje autko było serwisowane, chcę poznać historię przeglądów i filtr paliwa wymienić, to i kupię śruby od razu . W poniedziałek jadę .
Będę polewał jak radzisz ,Mam czas około tygodnia do wizyty u mechanika.
Tylko niech Ci dobrą część sprzedadzą - mi wpierw sprzedali rurę dolotu powietrza do benzyny, „bo tak z VINa wychodzi”.
-
- awansowałem na
- Posty: 61
- Wiek: 55
- Rejestracja: sobota, 19 grudnia 2015, 17:56
- Skąd jesteś: Wiązów
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Przebieg (km.): 200400
- Inny Samochód: Peugeot Partner
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Wszystko zamówiłem w sklepie podanym wyżej przez gomeza953. Mieli w oryginale i zamienniki, śruby oryginał wyszły coś, 40 zł, tuleje zresztą też.
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Odświeżę temat, od roku ścina mi opony na zewnętrznych krawędziach. Byłem już parę razy na sprawdzeniu geometrii i luzów w zawieszeniu no i jak scinało opony tak ścina dalej.
Ostatnio mechanik powiedział abym wymienił tylne tuleje w dolnych wachaczach. Nie widzi żeby były pęknięte, ale mają według niego za duży zakres pracy i może przez to się tak dzieje. Mówił jeszcze że jeśli ktoś wcześniej wymieniał te tuleje to mógł je odwrotnie wcisnąć i może dla tego mają taki duży zakres pracy. Moje pytanie czy ktoś kojarzy jak powinny być one wciśnięte (połączenie gumowe powinno być w pionie czy poziomie) i czy można gdzieś kupić takie tuleje, ale pełne tak aby były sztywniejsze?
Ostatnio mechanik powiedział abym wymienił tylne tuleje w dolnych wachaczach. Nie widzi żeby były pęknięte, ale mają według niego za duży zakres pracy i może przez to się tak dzieje. Mówił jeszcze że jeśli ktoś wcześniej wymieniał te tuleje to mógł je odwrotnie wcisnąć i może dla tego mają taki duży zakres pracy. Moje pytanie czy ktoś kojarzy jak powinny być one wciśnięte (połączenie gumowe powinno być w pionie czy poziomie) i czy można gdzieś kupić takie tuleje, ale pełne tak aby były sztywniejsze?
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Podobny problem był niedawno poruszany na forum(końcówka 2017 ), tylko chyba w poście w "Nasze auta" i dotyczył ścinania opona ale konkretnie dotyczył opon AT na przodzie. Może Admin (czyt. Andrzej) pamięta gdzie to było bo pamiętam, że jego też dotyczyło . W każdym bądź razie Sorento S1 i S1FL tak mają.
Ja mam zawieszenie po geometrii w ASO, do tego lift 2" i zewnętrzne części opon przednich przytarte.
Ja mam zawieszenie po geometrii w ASO, do tego lift 2" i zewnętrzne części opon przednich przytarte.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
To prawda
Przód ścięty równo po bokach , zbieżność , końcówki , tuleje w idealnym stanie a tył jak nówka.
Jedyny sposób to przerzucać opony z przodu na tył .
Ja już nie wnikam dlaczego tak się dzieje .
Przód ścięty równo po bokach , zbieżność , końcówki , tuleje w idealnym stanie a tył jak nówka.
Jedyny sposób to przerzucać opony z przodu na tył .
Ja już nie wnikam dlaczego tak się dzieje .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości