Geometria - regulacja pochylenia

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#46 Postautor: vokal » sobota, 13 czerwca 2015, 16:35

Tak, obie śruby są na prawy i lewy wahacz.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#47 Postautor: vokal » sobota, 13 czerwca 2015, 21:53

Wg Twojego VINu śruby przednia i tylna mają ten sam numer 542203E000. Z tyłu montowane one były do 19.10.2002 r.
Podkładka przednia 542233E000, a tylna 542233E100.
Numery obu tulei to 545803E000 lub zamiennik 545803E001.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
michu
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 52
Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 18:09
Skąd jesteś: Czerwonak
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: srebrny
Inny Samochód: clio
Kontaktowanie:

Re: Odp: RE: Re: Geometria - regulacja pochylenia

#48 Postautor: michu » sobota, 13 czerwca 2015, 22:09

vokal pisze:Wg Twojego VINu śruby przednia i tylna mają ten sam numer 542203E000. Z tyłu montowane one były do 19.10.2002 r.
Podkładka przednia 542233E000, a tylna 542233E100.
Numery obu tulei to 545803E000 lub zamiennik 545803E001.


Czyli śruby i tuleje są te same, a różne są tylko podkładki?

Wysłane z mojego GT-I9505
Lift 2cale + ALSEL + Goodyear Wrangler AT/R 245/75/16

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#49 Postautor: vokal » sobota, 13 czerwca 2015, 22:53

Na to wygląda.
U mnie (auto ze stycznia 2003) już są różne śruby, Twoje z września 2002 ma obie takie same.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#50 Postautor: staszek » czwartek, 3 grudnia 2015, 17:09

Mam pytanko:
Czy ktoś mógłby udostępnić jakieś parametry prawidłowego ustawienia geometrii?
W marcu założyłem nowe opony, przejechałem na nich 15 tys. i niestety przednie są lekko przytarte na krawędziach. Na zewnętrznych bardziej, na wewnętrznych mniej. Tu po ich założeniu byłem na komputerowej diagnostyce, bo miałem wrażenie, że ścina troszkę. Panowie stwierdzili, że jest w normie a jeśli coś miałoby drzeć, to wewnętrzne strony opon. W końcu i tak nic nie zrobili, bo nie dali rady odkręcić śrub.
Teraz jestem przed założeniem zimówek i znów byłem na regulacji. Do niczego nie doszło, bo okazało się, że jest ok.
Jestem umówiony jeszcze w trzecim miejscu na sprawdzenie, ale potrzebuje mieć jakieś dane, bo może oni nie wiedzą jak to ustawiać?

Kiedyś admin wrzucił taki post, ale nie wiem czy dotyczy też poliftu i czy jest prawidłowy:
Admin pisze:Ustawienie zbieżności kół - parametry .

Regulacja - bez obciążenia
Zbieżność º - 0º 20' ± 20'
Kąt pochylenia koła - 0º 23' ± 30'
Pochylenie koła , max różnica po prawej i lewej stronie - 30'
Kąt wybiegu - 3º 20' ± 30'
Wybieg max różnica po prawej i lewej stronie - 30'
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy koła - 12º 6'
Kąt zbieżności tył - ÷ 0º 11' ± 11'
Przesunięcie koła w mm - 45'


Pmóżcie, bo mam całe auto załadowane zimowymi kołami i szkoda mi zakładać.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#51 Postautor: hunter » czwartek, 3 grudnia 2015, 18:36

Geometria po lifcie jest inna ,zamieściłem kiedyś na forum , ale komuś przeszkadzało- jak pojedziesz ustawiać to na pewno diagnosta będzie miał te dane.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#52 Postautor: staszek » czwartek, 3 grudnia 2015, 20:32

Oby miał, jutro tam pojadę. Najbardziej mnie wkurza to, że MIAŁEM nowe opony :(
Chyba, że przesadzam i normalne jest zaokrąglenie krawędzi przednich opon po 15 tys. km jazdy po mieście? Za dnia zrobię fotki do oceny.
Ktoś stwierdził, że może było zbyt małe ciśnienie, ale pilnowałem tego i było 2,4 z przodu i z tyłu, a czasem nawet 2,5. Tak czy inaczej równo choć czasem myślę, że z przodu przydałoby się więcej, bo przód jest dość ciężki.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#53 Postautor: hunter » czwartek, 3 grudnia 2015, 20:43

To nie wina ciśnienia -geometria się kłania , życzę powodzenia, :happy2: daj znać czy udało się ruszyć regulację .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#54 Postautor: staszek » czwartek, 3 grudnia 2015, 21:27

Na 90% będę musiał lecieć kupować śruby i tuleje gumowe pewnie. A numery tych śrub są te same co przed liftem, bo ktoś wrzucał?
Oczywiście, że dam znać jutro.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#55 Postautor: hunter » czwartek, 3 grudnia 2015, 21:58

Trzeba było od tygodnia" lać" :lol: na tuleje - sprawdzone.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#56 Postautor: staszek » czwartek, 3 grudnia 2015, 22:52

Ano trzeba było. Może jutro jeszcze poleję przed wizytą, a jak nie dadzą rady to umówię się za tydzień... w końcu zimy nie ma, w Łodzi 9 stopni, więc nie pali się z zimówkami. Myślisz, że warto najpierw polewać zanim kupię śruby?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#57 Postautor: hunter » piątek, 4 grudnia 2015, 07:01

Warto zaoszczędzić kilka PLN-ów i nie kupować nowych, tym bardziej ,że auto masz po lifcie - czyli nie ma wielu lat.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#58 Postautor: staszek » piątek, 4 grudnia 2015, 15:20

Umówili mnie dopiero na poniedziałek. Może nawet lepiej, do poniedziałku jeszcze podleje te śruby kilka razy i może odpuszczą.
Hunter, a czym najlepiej lać, WD-40 czy naftą można?

Poniżej fotki przedniej i tylnej opony. Jednak chyba nie schizowałem... Fatalnie to wygląda :(
Załączniki
tylna.jpg
Opona tylna
tylna.jpg (33.02 KiB) Przejrzano 1703 razy
przednia.jpg
Opona przednia
przednia.jpg (41.79 KiB) Przejrzano 1703 razy

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#59 Postautor: hunter » piątek, 4 grudnia 2015, 18:33

Jakimkolwiek środkiem penetrującym tylko nie naftą.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#60 Postautor: staszek » piątek, 4 grudnia 2015, 21:20

O, dzięki. Nie wiedziałem, że nafta się nie nadaje. Dzisiaj nawet ktoś mi mówił, że kiedyś to naftą się robiło i najlepiej działała. Mam WD-40 dużą puchę, to może wystarczy.


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: slaw23 i 10 gości