Tak, o światłach pamiętam. Czekałem tylko aż rozwiąże problem niskiego tyłu. No i chyba rozwiązałem
Wiem, część z Was mnie "objedzie" ale zdecydowałem się podnieść tył za pomocą gum między zwoje.
Nie wiem jeszcze czy zostanie to na stałe, czy może jednak zdecyduje się na nowe sprężyny, a może tak jak pisał Marek oddam aktualne springi do kowala na rozciąganie.
Narazie będę testował rozwiązanie z gumami, jutro zalicze diagnoste ze światłami, no i poszukam speców od zbieżności.
Lift 2 cale - prośba o poradę
Moderator: Moderator
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2089
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift 2 cale - prośba o poradę
Pytam o zbieżność nie bez powodu. Zanim zaczniesz cudować z tyłem ustaw przód. Po podniesieniu przodu koła stają się zbieżne. Jazda w takiej sytuacji do przodu powoduje unoszenie się auta. Wahacz na lifcie nie jest już poziomo i siła którą generują opony żeby "zjechać się do siebie" powoduje że auto się podnosi. Stań sobie na płaskim i bez kręcenia kierownicą pojeździj przód 10m i tył 10m i raz będzie wyżej raz niżej przód
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift 2 cale - prośba o poradę
Mucha dzięki za uświadomienie , nie spodziewałem się takiego efektu przyczynowo-skutkowego.
Teraz będę o wiele intensywniej szukał speców od zbieżności.
Teraz będę o wiele intensywniej szukał speców od zbieżności.
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift 2 cale - prośba o poradę
Sorki że post pod postem.
Zbieżność zrobiona, niestety przód i tak stoi gdzieś o 1-2cm wyżej. Podkłady między zwoje sprężyn nic nie dają więc zostają sprężyny.
I teraz pytanie jakie?
Mucha napisał w temacie, że KYB są słabe a poleca Monroe. A jakie doświadczenie mają inni koledzy? Zależy mi na dość mocnych bo u mnie rodzinka "wagi ciężkiej" plus jakieś bagaże więc sprężyny mają co dźwigać.
Zbieżność zrobiona, niestety przód i tak stoi gdzieś o 1-2cm wyżej. Podkłady między zwoje sprężyn nic nie dają więc zostają sprężyny.
I teraz pytanie jakie?
Mucha napisał w temacie, że KYB są słabe a poleca Monroe. A jakie doświadczenie mają inni koledzy? Zależy mi na dość mocnych bo u mnie rodzinka "wagi ciężkiej" plus jakieś bagaże więc sprężyny mają co dźwigać.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2089
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift 2 cale - prośba o poradę
Seryjne sprężyny będą wszystkie takie same. Więc albo coś z innego auta albo podkładka nad sprężynę
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift 2 cale - prośba o poradę
Ja to rozumiem, chodzi mi o bardziej sztywne które nie "siądą" kiedy zapakuje rodzinke i bagaż. Moje obecne (nie znam nazwy) wymieniane 3-4 lata temu najprawdopodobniej "siadły" stąd to moje obniżenie "tyłka".
PS. Podkładki od Patola już są.
PS. Podkładki od Patola już są.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2089
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift 2 cale - prośba o poradę
Sorento z gazem to podkład od parcha potrzebują żeby auto wogole stało równo. Myślę że nie warto kwestia jakości sprężyn tylko ogólnej konstrukcji tylnego zawieszenia. Możesz dać dłuższą sprężynę ale podkładka i tak będzie potrzebna.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift 2 cale - prośba o poradę
Pisałem o sprężynach i amorach w temacie o moim aucie tam masz wszystko opisane , amorki na tyle.mam KYB i do tej pory dobrze trzymają. Sprężyny jakie założyłem to Lesjofors i tam też jest numer. Dlaczego te sprężyny? Ponieważ po podanych wymiarach każdego producenta sprężyn wychodzi że te oryginalnie są najwyższe i mają najgrubszy drut. To są znikome wartości ale jednak. Tutaj link i gdzieś tam dalej napisane jest które sprezyny założone.
viewtopic.php?f=27&t=2243&start=90#p193333
A jak nie znalazłeś , to tutaj jest to napisane i parę innych rzeczy znajdziesz w całym moim temacie o moim Sorento.
viewtopic.php?f=45&t=12055&start=15#p193722
viewtopic.php?f=27&t=2243&start=90#p193333
A jak nie znalazłeś , to tutaj jest to napisane i parę innych rzeczy znajdziesz w całym moim temacie o moim Sorento.
viewtopic.php?f=45&t=12055&start=15#p193722
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości