Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#46 Postautor: Peter » niedziela, 10 kwietnia 2016, 14:11

No to super, chyba się jednak zdecyduję. Powiedz mi jeszcze, jak z tą gumą pod sprężyną, widziałeś w jakim stanie była przy wymianie?

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#47 Postautor: Bodzion » niedziela, 10 kwietnia 2016, 19:17

Niczego więcej nie wymieniałem poza sprężynami i amortyzatorami.
Robił to mechanik, więc przyglądałem się niezbyt dokładnie.
Jeżeli nic nie wspomniał, to oznacza, że gumy zostawił stare, bo musiały jak sądzę pasować i być w dobrym stanie.

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#48 Postautor: Peter » niedziela, 10 kwietnia 2016, 20:33

Dziękuje, w takim razie zaczynam działać. Znalazłem już cały set (sprężyny i amory) KYB za 250 euro, ale chodzi mi po głowie Sachs, tą markę mam już wielokrotnie przetestowaną i jestem do niej bardziej przekonany jak do KYB, amory już namierzyłem, ale sprężyn nie mogę.
Te twardsze amortyzatory nie są żadną opcją ciężarową, są to amortyzatory z automatycznym poziomowaniem, a to, że nie dochodzą do niego żadne przewody wcale nie oznacza, że tego poziomowania nie ma. Polega to na tym, że po załadowaniu dużego obciążenia w bagażniku, po przejechaniu niedużego odcinka amortyzatory podnoszą i wyrównują podciśnieniowo poziom, analogicznie po rozładunku sytuacja jest odwrotna. Tego typu amortyzatory są stosowane również w dostawczych Fiatach.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#49 Postautor: Bodzion » wtorek, 12 kwietnia 2016, 22:14

Ciekawa teoria... a niby jak to się dzieje ?
Bez jakiegokolwiek sterowania z zewnątrz ?
W jaki sposób dokonuje się to "samopoziomowanie"... Gdzie jest jednostka sterująca ?
Cuda normalnie....

Otóż dajej twierdzę, że to po prostu amortyzator z funkcją sprężyny gazowej - i już.

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#50 Postautor: Peter » wtorek, 12 kwietnia 2016, 22:47

Czasami bywa i tak, że wierzymy jedynie w to, w co chcemy wierzyć, a nie bierzemy pod uwagę tego, że jednak to, co uważamy za cud może być normalnym.

"ZF podkreśla, że w Nivomacie pompa, zawory i zbiorniki ciśnienia znajdują się wewnątrz amortyzatorów, co eliminuje konieczność podpinania do nich przewodów hydraulicznych bądź elektrycznych, a układ nie korzysta z zewnętrznego źródła energii."

Polecam przeczytać w całości

http://www.autocentrum.pl/nasze-porady/ ... ektroniki/

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#51 Postautor: ntgale » wtorek, 12 kwietnia 2016, 23:05

W starszych generacjach Forestera montowano takie amortyzatory. Mondeo kombi też podobne miało.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#52 Postautor: Bodzion » środa, 13 kwietnia 2016, 08:01

Może faktycznie coś w tym jest...
Jednak było to w naszych czołgach zdaje sie tylko w ciężarówkach i chyba tylko w starszych rocznikach.
Jezeli u mnie nawet miało coś poziomować, to nie miało okazji... Było tak twardo, że tył sie prawie nie uginał.
Jak życie pokazało jedyna słuszną decyzją było wywalenie tego diabelskiego wynalazku.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#53 Postautor: Murzyn1313 » środa, 13 kwietnia 2016, 08:32

W UK wersja samopoziomowania zawieszenia była dość często montowana w zwykłych wersjach- nie ciężarówkach. Chodziło tutaj jednak o zamiłowanie do brytyjskiego karawaningu.
Na brytyjskim forum można trochę znaleźć tematów o SLS.

Tutaj trochęo Nivomacie: http://www.brakeandfrontend.com/nivomat ... rol-units/
Obrazek

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#54 Postautor: Peter » sobota, 16 kwietnia 2016, 13:26

Teraz nasuwa się pytanie, co tak naprawdę należy rozumieć przez pojęcie ciężarówka w naszych modelach. Nie pamiętam już kto, ale na forum jest foto w rozpoczętym temacie bodajże o "garbatym Sorento", które oszacowano jako wersję ciężarową na skandynawię. Może to jest jedyna wersja ciężarowa, a te amortyzatory w naszych Sorenciuchach są jedynie zapożyczoną opcją z tej wersji. Być może jest to tania, fabryczna przeróbka do obniżenia kosztów związanych z opłatami podatków/cła itp. w kraju przeznaczenia. U mnie dodatkowo jest założona fabryczna kratka, która jest jednym z wymogów opcji crew cab, która to obniża wysokość corocznego podatku z 1080 euro do 333 euro, jeżeli oczywiście ktoś prowadzi firmę i spełnia parę innych wymogów. To samo tyczy się opcji użytkowej zwanej commercial, tylko wymogów jest jeszcze więcej. O ile dobrze pamiętam, to i w PL cło na wersje ciężarowe są zupełnie inne niż na zwykłą osobówkę, być może tu jest sedno sprawy. Dla mnie osobiście wydaje się co najmniej dziwnym, jak można zrobić ze zwykłej wersji za pomocą jedynie amortyzatorów wersje ciężarową :hmm:

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#55 Postautor: Bodzion » sobota, 16 kwietnia 2016, 15:09

Zbychu - doceniam Twoją chęć drążenia tematu...
Ale po co Ci to ?
Co to zmieni w projekcie przebudowy Twojego zawieszenia ?

Nieważne co to znaczy "ciężarówka"...
Ważne, że wiemy jak przerobić zawieszenie na wersję standardową.

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#56 Postautor: Peter » sobota, 16 kwietnia 2016, 15:43

Oczywiście, że z praktycznego punktu widzenia nic mi to nie daje, ale to można by stwierdzić jedynie wówczas, kiedy rozwieje się wszelkie wątpliwości do końca, które jednakże jest dobrze i sensownie wytłumaczyć dla samego siebie (przynajmniej ja tak mam), by wiedzieć jak najwięcej o pojezdzie którym się poruszam. Na obecnym etapie nie można jednoznacznie wykluczyć, iż jedyną różnicą są właśnie przedmiotowe amortyzatory. Osoba z którą rozmawiałem na ten temat zasugerowała dość interesujący rzecz, a mianowicie regulator wysokości lamp. W niektórych opcjach go nie ma, więc wymiana na zwykłe amory, przy dużym załadunku może spowodować oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka, ktoś brał taką opcję pod uwagę ? Patrząc zaś z innej strony, jeżeli nie jest to faktycznie wersja ciężarowa, to nazewnictwo jest błędne i gdzie jak gdzie, ale na tym forum powinno zostać skorygowane.

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#57 Postautor: miro » sobota, 16 kwietnia 2016, 15:58

To trzeba po wymianie amortyzatorów skorygować ustawienie świateł.

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#58 Postautor: Peter » sobota, 16 kwietnia 2016, 16:08

miro, to wydaje się być logicznym co piszesz, ale jak miało by to wyglądać jeżeli ktoś dość często obciążał by bagażnik czymś ciężkim? Czyli co, po załadunku jedzie na korektę i po rozładunku również ?, analogicznie przewożąc coś kilka razy w tygodniu, chyba lepiej było by sobie kupić przyrząd do ustawiania świateł i wozić go ze sobą :hmm:

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#59 Postautor: ntgale » niedziela, 17 kwietnia 2016, 08:52

A w jakich to wersjach oprócz US nie ma regulacji wysokości świateł?
Dążysz do tego, że Twoje posty będą pozostawały bez odpowiedzi...

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#60 Postautor: miro » niedziela, 17 kwietnia 2016, 13:34

Nie wiem, może ja jakiś dziwny, inny jestem, ale nie mam się co czepiać do zawieszenia.
Owszem na początku drażniła mnie jego twardość przy pokonywaniu dziur czy dużych nierówności na drogach, ale to nie wina konstruktorów.
Trudno żeby przewidzieli tak kiepską jakość dróg w Polsce.
Sorento jest przeznaczone również w teren, a tam chyba miękkie zawieszenie nie jest wskazane.

Zresztą czytając opinie, zdania są podobne:

http://moto.pl/MotoPL/1,99239,3078308.html

To, czego obawiałem się najbardziej - pracy zawieszenia na asfalcie - przerosło moje najśmielsze oczekiwania. Kia chwali się, że zawieszenie Sorento opracowane zostało przy udziale firmy Porsche. Najwidoczniej to coś więcej niż tylko trik marketingowców, bo samochód nie prowadzi się jak terenówka zbudowana na ramie. Zamiast niekontrolowanego bujania mamy do czynienia z precyzyjnie dobranym tłumieniem. Zawieszenie sprawia nawet wrażenie trochę zbyt sztywnego, ale dzięki temu pozwala trochę szybciej ciąć zakręty, świetnie wybierając nierówności. Paru renomowanych konkurentów mogłoby się sporo nauczyć. Wystające studzienki, dziury czy wysokie krawężniki nie stanowią dla Sorento problemu. No ale w końcu tego można spodziewać się po samochodzie klasy SUV.


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości