Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
Moderator: Moderator
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
Ostatnio miałem pierwszą okazję do jazdy moim czołgiem siedząc na tylnej kanapie.
Nie podobało mi się Choć byłem nieco "znieczulony" bo żona wiozła mnie do domu po imprezie
Okazało się, że mam strasznie twarde zawieszenie z tyłu i jazda na tylnej kanapie to doznanie dość odległe od komfortu...
I tu pytanie właściwe - mój czołg rozpoczął życie jako duńska ciężarówka.
Jak sądzicie czy to może mieć wpływ na charakterystykę zawieszenia ?
Czy moi szanowni Koledzy lub Koleżanki mają może jakąś dokumentację która mogłaby to wyjaśnić ?
A może tak ma być i wszystkie czołgi "tak mają" ?
Nie miałem dotychczas możliwości przejechać się innym egzemplarzem dlatego nie mam możliwości porównania.
Może jesteście w stanie coś podpowiedzieć?
O ile okaże się, że to specyfika ciężarówki to jestem w stanie wymienić sprężyny lub amortyzatory - ale nie wiem czy faktycznie to coś pomoże.
Nie podobało mi się Choć byłem nieco "znieczulony" bo żona wiozła mnie do domu po imprezie
Okazało się, że mam strasznie twarde zawieszenie z tyłu i jazda na tylnej kanapie to doznanie dość odległe od komfortu...
I tu pytanie właściwe - mój czołg rozpoczął życie jako duńska ciężarówka.
Jak sądzicie czy to może mieć wpływ na charakterystykę zawieszenia ?
Czy moi szanowni Koledzy lub Koleżanki mają może jakąś dokumentację która mogłaby to wyjaśnić ?
A może tak ma być i wszystkie czołgi "tak mają" ?
Nie miałem dotychczas możliwości przejechać się innym egzemplarzem dlatego nie mam możliwości porównania.
Może jesteście w stanie coś podpowiedzieć?
O ile okaże się, że to specyfika ciężarówki to jestem w stanie wymienić sprężyny lub amortyzatory - ale nie wiem czy faktycznie to coś pomoże.
Ostatnio zmieniony sobota, 23 lipca 2011, 12:02 przez Bodzion, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- wiem wszystko
- Posty: 1712
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
- Skąd jesteś: Europa
- Rok: nie dotyczy
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?
Ja na tylnym siedzeniu czuję się jak na sofie u babci Tak mięciutko; może masz coś wstawione?
- Vüjek
- To ja
- Posty: 387
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 16:46
- Skąd jesteś: Kraków NH
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Indigo Blue
- Przebieg (km.): 0
- Inny Samochód: Ford Mustang
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?
Bodzion pisze:Okazało się, że mam strasznie twarde zawieszenie z tyłu i jazda na tylnej kanapie to doznanie dość odległe od komfortu...
Może to kwestia kanapy ? możliwe że tylna kanapa nie jest oryginalna.
|V|Ü|J|E|K|™
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?
Nie - to nie ten trop Kanapa jest oryginalna, skóra taka jak na przodzie i wygląd dokładnie taki jak na zdjęciach innych użytkowników z naszego forum.
Już sprawdziłem to wielokrotnie - wszystko z fotelami jest OK.
Problem polega na zawieszeniu - twardo jak diabli
Nie mogę powiedzieć, że mi to strasznie przeszkadza, jadąc z przodu wszystko jest OK.
Ale z tyłu - masakra
Podejrzewam, że z racji tego, że to była ciężarówka, zawieszenie jest specjalnie wzmocnione - szukam jakiejś dokumentacji co ewentualnie wymienić ale wiadomości zero !
Już sprawdziłem to wielokrotnie - wszystko z fotelami jest OK.
Problem polega na zawieszeniu - twardo jak diabli
Nie mogę powiedzieć, że mi to strasznie przeszkadza, jadąc z przodu wszystko jest OK.
Ale z tyłu - masakra
Podejrzewam, że z racji tego, że to była ciężarówka, zawieszenie jest specjalnie wzmocnione - szukam jakiejś dokumentacji co ewentualnie wymienić ale wiadomości zero !
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?
Bodzion:
jeśli coś zostało zmienione, stawiam na sprężyny.
Podaj liczbę zwojów i grubość drutu. Porównamy z fabryką i z moimi H&R - które są również twardsze niż fabryka.
W razie czego mam do sprzedania sprężyny fabryczne.
Możliwe, że w fabryczne sprężyny masz wstawione niebieskie sprężyny o mniejszej średnicy - takie ma Beata - zapobiegają one siadaniu zawiasu po obciążeniu - stosowane do ciągania przyczep.
jeśli coś zostało zmienione, stawiam na sprężyny.
Podaj liczbę zwojów i grubość drutu. Porównamy z fabryką i z moimi H&R - które są również twardsze niż fabryka.
W razie czego mam do sprzedania sprężyny fabryczne.
Możliwe, że w fabryczne sprężyny masz wstawione niebieskie sprężyny o mniejszej średnicy - takie ma Beata - zapobiegają one siadaniu zawiasu po obciążeniu - stosowane do ciągania przyczep.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- wiem wszystko
- Posty: 1640
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
- Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 146800
- Inny Samochód: Land Rover Discovery
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?
Bodzion, ja Ci swoje springi za free oddam, bo mi się po garażu plątają - 30 zł za kuriera i masz u siebie już w czwartek.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
- gallardo
- dobry jak...
- Posty: 896
- Wiek: 48
- Rejestracja: sobota, 3 kwietnia 2010, 15:47
- Skąd jesteś: Mezowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: bordoux
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: ...piękne, szybkie, niezawodne
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?
Spider dobrze ze springi a nie stringi
Extremalny liberalizm stylem życia.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?
Dzięki za szybki odzew i chęć niesienie pomocy z Waszej strony
W piątek zmierzę średnicę tych sprężyn i zrobię zdjęcia jak to wygląda - wtedy będziemy mogli powiedzieć coś więcej.
Też stawiam na sprężyny - w końcu "ciężarówka" miała z założenia przewozić ciężary i "targać" przyczepę
W piątek zmierzę średnicę tych sprężyn i zrobię zdjęcia jak to wygląda - wtedy będziemy mogli powiedzieć coś więcej.
Też stawiam na sprężyny - w końcu "ciężarówka" miała z założenia przewozić ciężary i "targać" przyczepę
-
- wiem wszystko
- Posty: 1640
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
- Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 146800
- Inny Samochód: Land Rover Discovery
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?
gallardo pisze::25 Spider dobrze ze springi a nie stringi
Tobie tylko jedno w głowie - zboczek
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?
No i jestem po "wizji lokalnej" pod moim czołgiem.
Wszystko wygląda na pierwszy rzut oka całkiem OK.
A wygląda tak:
Uploaded with ImageShack.us
Sprężyna jest pojedyncza, amortyzator wygląda na oryginalny.
Ciekawostka - amortyzator ma w dolnej części karbowaną osłonę gumową osłaniającą tłoczysko - ale to chyba standard
Sprężyna ma 13 milimetrów średnicy drutu - ciekawe czy to też standard...
Może ktoś pomóc i zmierzyć standardową sprężynę i podać średnicę drutu ?
Ale przyszło mi do głowy jeszcze jedno rozwiązanie problemu "twardego zawieszenia" z tyłu.
Mam wrażenie, że gumowy odbijak jest bardzo duży/długi - zmierzyłem, część gumowa ma dokładnie 100 mm.
Widać, ze odbijak ten ciężko pracuje ( złuszczyła się konserwacja położona ok 3 tygodnie temu ) - czyli "wspomaga" pracę zawieszenia... czyli utwardza je...
Widać też, że odległość bez obciążenia pomiędzy odbijakiem a wahaczem jest bardzo nieduża... Mała dziura w drodze i musi wahacz oprzeć się o odbijak...
Aha - i nie jest to "padnięte" zawieszenia bo czołg "stoi" równo i wysoko na zawieszeniu
Może to właśnie w tym odbijaku jest odpowiedź ?
Czy macie podobne, takie długie "odbijaki"
Tak sobie myślę, że to byłaby najtańsza modyfikacja powodująca utwardzenie tylnego zawieszenia w ciężarówkach...
Macie jakieś pomysły jak "ucywilizować" moje zawieszenie ?
Drodzy forumowicze - czy toś może pomóc ?
-- środa, 1 grudnia 2010, 20:52 --
Koleżanki i Koledzy.
Wiem, ze nie powinno się odpowiadać na swoje posty - ale chciałbym ten temat nieco "odkurzyć"
Sprawa jest dalej aktualna - zmierzyłem sprężynę, zmierzyłem też odbojnik ( i to mi się wydaje właściwy trop ) ale nikt mi nie odpowiedział czy sprężyna i odbojnik są standardowe
Drodzy forumowicze - zacytuje tu klasyka ( starsze pokolenie wie o co chodzi ) - "pomożecie" ??
Drodzy moderatorzy - więcej nie będe odpowiadał na swoje posty, obiecuję
Wszystko wygląda na pierwszy rzut oka całkiem OK.
A wygląda tak:
Uploaded with ImageShack.us
Sprężyna jest pojedyncza, amortyzator wygląda na oryginalny.
Ciekawostka - amortyzator ma w dolnej części karbowaną osłonę gumową osłaniającą tłoczysko - ale to chyba standard
Sprężyna ma 13 milimetrów średnicy drutu - ciekawe czy to też standard...
Może ktoś pomóc i zmierzyć standardową sprężynę i podać średnicę drutu ?
Ale przyszło mi do głowy jeszcze jedno rozwiązanie problemu "twardego zawieszenia" z tyłu.
Mam wrażenie, że gumowy odbijak jest bardzo duży/długi - zmierzyłem, część gumowa ma dokładnie 100 mm.
Widać, ze odbijak ten ciężko pracuje ( złuszczyła się konserwacja położona ok 3 tygodnie temu ) - czyli "wspomaga" pracę zawieszenia... czyli utwardza je...
Widać też, że odległość bez obciążenia pomiędzy odbijakiem a wahaczem jest bardzo nieduża... Mała dziura w drodze i musi wahacz oprzeć się o odbijak...
Aha - i nie jest to "padnięte" zawieszenia bo czołg "stoi" równo i wysoko na zawieszeniu
Może to właśnie w tym odbijaku jest odpowiedź ?
Czy macie podobne, takie długie "odbijaki"
Tak sobie myślę, że to byłaby najtańsza modyfikacja powodująca utwardzenie tylnego zawieszenia w ciężarówkach...
Macie jakieś pomysły jak "ucywilizować" moje zawieszenie ?
Drodzy forumowicze - czy toś może pomóc ?
-- środa, 1 grudnia 2010, 20:52 --
Koleżanki i Koledzy.
Wiem, ze nie powinno się odpowiadać na swoje posty - ale chciałbym ten temat nieco "odkurzyć"
Sprawa jest dalej aktualna - zmierzyłem sprężynę, zmierzyłem też odbojnik ( i to mi się wydaje właściwy trop ) ale nikt mi nie odpowiedział czy sprężyna i odbojnik są standardowe
Drodzy forumowicze - zacytuje tu klasyka ( starsze pokolenie wie o co chodzi ) - "pomożecie" ??
Drodzy moderatorzy - więcej nie będe odpowiadał na swoje posty, obiecuję
-
- jestem
- Posty: 3
- Rejestracja: niedziela, 23 stycznia 2011, 12:05
- Skąd jesteś: Piotrków Trybunalski
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Szary metalik
- Przebieg (km.): 110000
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?
Stary ja tez mam takie wrazenie ze zawieszenie ztyłu jest bardzo twarde daj znac czy cos przerobiłes.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?
Dopiero teraz doczytałem.
Dziś już późno, ciemno, wino...
Ale jutro pójdę obejrzeć.
Na chwilę obecną, i wino, pamiętam, że nie pamiętam takiego odboju u siebie.
A oglądałem swój zawias wnikliwie i z każdej strony i macałem i co tam jeszcze...
Zwróciłbym uwagę na tak wielki odbój. Ale nie zwróciłem. Jednak, mogę mieć luki w pamięci
Niemniej sądzę, że właśnie sam trafiłeś na odpowiedź i twardość uzyskujesz odbojem, który szybko "wyłapuje" most...
Dziś już późno, ciemno, wino...
Ale jutro pójdę obejrzeć.
Na chwilę obecną, i wino, pamiętam, że nie pamiętam takiego odboju u siebie.
A oglądałem swój zawias wnikliwie i z każdej strony i macałem i co tam jeszcze...
Zwróciłbym uwagę na tak wielki odbój. Ale nie zwróciłem. Jednak, mogę mieć luki w pamięci
Niemniej sądzę, że właśnie sam trafiłeś na odpowiedź i twardość uzyskujesz odbojem, który szybko "wyłapuje" most...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- wiem wszystko
- Posty: 1640
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
- Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 146800
- Inny Samochód: Land Rover Discovery
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?
Odbój jest chyba za długi i dowala Ci do mostu.
Nasz kolega marcelo8 jak zmienił na nowe, to powiedział, że skakała mu dupcia tylko nie wiem o jaką mu chodziło
Nasz kolega marcelo8 jak zmienił na nowe, to powiedział, że skakała mu dupcia tylko nie wiem o jaką mu chodziło
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?
To koledzy sprawdźcie proszę te odboje u siebie...
I dajcie znać.
Może małym kosztem ( wymiana na standardowe ) poprawię komfort podróżowania moim czołgiem
I dajcie znać.
Może małym kosztem ( wymiana na standardowe ) poprawię komfort podróżowania moim czołgiem
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2010, 13:34
- Skąd jesteś: małopolska
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?
ja mam taki sam odbój i też tył twardy, ciekawe czy ktoś stwierdzi coś innego u siebie....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości