Opony - dyskusje, oceny
Moderator: Moderator
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Moje zxanie jest następujące:
Zdecyduj się czy chcesz mieć czołg czy plaskacza na bulwar. Nie wiem jaki sens ma ładowanie do Sorento 19 calowych felg, skoro na oryginalnych balonach komfort jazdy i tak jest taki sobie (zwłaszcza z tyłu). Poza oczywistym brakiem korzyści pod względem komfortu jazdy i zmiany parametrów trakcyjnych (nie koniecznie na lepsze), dochodzą jeszcze koszty opon na dużą felgę o niskim profilu.
Zdecyduj się czy chcesz mieć czołg czy plaskacza na bulwar. Nie wiem jaki sens ma ładowanie do Sorento 19 calowych felg, skoro na oryginalnych balonach komfort jazdy i tak jest taki sobie (zwłaszcza z tyłu). Poza oczywistym brakiem korzyści pod względem komfortu jazdy i zmiany parametrów trakcyjnych (nie koniecznie na lepsze), dochodzą jeszcze koszty opon na dużą felgę o niskim profilu.
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Ja już na 19 jeżdżę pół roku i nie odczuwam wielkiej różnicy między tymi kołami a 16. Uważam za zbędne używanie kół letnich i zimowych przy obecnych zimach. Więcej mamy dni gorących oraz mokrych Deszczowych. A śnieg na drogach nie zalega więcej niż 7 dni w roku.
Nie porownuj Sorento do plaskacza tylko że względu na koła. Co za różnica czy mam 19 czy 16 ale za to 32" po zewnątrz z tym że nie terenowa opona, a Allseason?
Ja mam Sorento nie do offroadu tylko auto którym ogólnie jeżdżę po mieście bo mi się podoba
Po co mi A/T skoro na śniegu i lodzie na ulicy sobie kompletnie nie radzą? Gdybym chciał w teren, to bym sobie drugi kpl. Zostawił i założył jakieś bieżnikowane agresywne.
Prosze o poradę odnośnie rozwiązania szosowego
Co do kosztów to powiem tak, 4 Goodyear all... Zapłaciłem 2020zl z wysyłką, Trafiłem na promocje i mają przyjść w przyszłym tygodniu.
Za 19 albumy z letnimi min. 6mm bieżnika zapłaciłem 1200zl z czego opony zamierzam odzyskać ok. 800zl.za same opony. 16 z BFGodrich zamierzam sprzedać za ok. 800zl jeżeli sprzdam 4szt. Czyli do odzyskania mam 1600zl. Czyli dokładam 500zl do nowych opon, bo liczę przekładke. Pozbywam się dwa razy do roku zmiany opon oraz problemu z przechowywaniem. Po za tym te wielosezonowe maja od eks przyczepności na mokrym B czego nje można powiedzieć o zwykłych zimowkach. Które przeważnie mają C - D a nawet E.
Czyki ja odbieram to jako same korzyści.
Dla tego też zamiast brać takie jak obecnie 255/50 biorę 255/55 by podwyższyć lekki balon opony.
Na oryginale 245/70 r16 wysokość balona to 171mm
Na 255/55 r19" to 140mm
Czyki w sumie różnica w balonie to raptem 30mm.
Przy tej różnicy, nawet nie muszę zmieniać ciśnienia powietrza w oponie.
Nie porownuj Sorento do plaskacza tylko że względu na koła. Co za różnica czy mam 19 czy 16 ale za to 32" po zewnątrz z tym że nie terenowa opona, a Allseason?
Ja mam Sorento nie do offroadu tylko auto którym ogólnie jeżdżę po mieście bo mi się podoba
Po co mi A/T skoro na śniegu i lodzie na ulicy sobie kompletnie nie radzą? Gdybym chciał w teren, to bym sobie drugi kpl. Zostawił i założył jakieś bieżnikowane agresywne.
Prosze o poradę odnośnie rozwiązania szosowego
Co do kosztów to powiem tak, 4 Goodyear all... Zapłaciłem 2020zl z wysyłką, Trafiłem na promocje i mają przyjść w przyszłym tygodniu.
Za 19 albumy z letnimi min. 6mm bieżnika zapłaciłem 1200zl z czego opony zamierzam odzyskać ok. 800zl.za same opony. 16 z BFGodrich zamierzam sprzedać za ok. 800zl jeżeli sprzdam 4szt. Czyli do odzyskania mam 1600zl. Czyli dokładam 500zl do nowych opon, bo liczę przekładke. Pozbywam się dwa razy do roku zmiany opon oraz problemu z przechowywaniem. Po za tym te wielosezonowe maja od eks przyczepności na mokrym B czego nje można powiedzieć o zwykłych zimowkach. Które przeważnie mają C - D a nawet E.
Czyki ja odbieram to jako same korzyści.
Dla tego też zamiast brać takie jak obecnie 255/50 biorę 255/55 by podwyższyć lekki balon opony.
Na oryginale 245/70 r16 wysokość balona to 171mm
Na 255/55 r19" to 140mm
Czyki w sumie różnica w balonie to raptem 30mm.
Przy tej różnicy, nawet nie muszę zmieniać ciśnienia powietrza w oponie.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
- TeDeM
- teraz jestem
- Posty: 520
- Wiek: 51
- Rejestracja: środa, 14 sierpnia 2019, 22:06
- Skąd jesteś: Suwałki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
mam jedno zastrzeżenie do wypowiedzi poprzednika, a mianowicie w niektórych regionach naszego kraju zimówki są niezbędne. Ja nie widzę jazdy w swoim terenie bez zimówek.
Nie ma jak Maluch, bo jest jak teściowa- jak nie trzaśniesz to się nie zamknie
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela, 27 maja 2018, 11:12
- Skąd jesteś: okolice Wieliczki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Inny Samochód: MB s124 E250
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
w moich okolicach zimą bez zimówek - no way..
Co prawda tej zimy jeszcze nie było w zasadzie ani śniegu ani trudniejszych warunków, ale rok temu bez zimówek i 4x4 byłoby bez szans
Co prawda tej zimy jeszcze nie było w zasadzie ani śniegu ani trudniejszych warunków, ale rok temu bez zimówek i 4x4 byłoby bez szans
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Siem,
Jako że rozwaliłem sobie wczoraj niezniszczalną oponę, to teraz muszę kupić dwie nowe i mam dylemat w co zainwestować.
Miałem BFG Urban Terrain T/A XL. Miały być świetne, a były średnie. W sumie nie mam porównania, ale zimą się ślizgały, a latem piszczały
Na pewno chcę dalej całoroczne. Mogę mieć w dobrej cenie Pirelli Scorpion all season. Pytanie czy pchać się usilnie w "wielkie marki", czy coś tańszego będzie równie dobre. Według wulkanizatora przy takim balonie(245/70 r16) nie ma wielkiej różnicy. Jedynie w cenie.
Jako że rozwaliłem sobie wczoraj niezniszczalną oponę, to teraz muszę kupić dwie nowe i mam dylemat w co zainwestować.
Miałem BFG Urban Terrain T/A XL. Miały być świetne, a były średnie. W sumie nie mam porównania, ale zimą się ślizgały, a latem piszczały
Na pewno chcę dalej całoroczne. Mogę mieć w dobrej cenie Pirelli Scorpion all season. Pytanie czy pchać się usilnie w "wielkie marki", czy coś tańszego będzie równie dobre. Według wulkanizatora przy takim balonie(245/70 r16) nie ma wielkiej różnicy. Jedynie w cenie.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
"ale zimą się ślizgały, a latem piszczały" - sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dlaczego - całoroczne. Kup sezonowe i po kłopocie. Ja cały rok (bez zimy) jeżdżę na BF Goodrich AT - rewelacja a zimą na Cooper Discovery - też rewelacja.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Wiem, że całoroczne nie będą tak dobre, jak zimowe. Niestety z pewnych względów chwilowo nie mogę sobie pozwolić na 2 komplety. Poza tym taka zima, że i na letnich by pojeździł.
Jak te Coopery się sprawują poza tym, że rewelacja? Też tak właśnie patrzę na Cooper Discoverer AT3 4S XL. Jedyne co mi się nie podoba to literka E przy znaczku dystrybutora paliwa. Czy naprawdę są, aż tak energochłonne?
Jak te Coopery się sprawują poza tym, że rewelacja? Też tak właśnie patrzę na Cooper Discoverer AT3 4S XL. Jedyne co mi się nie podoba to literka E przy znaczku dystrybutora paliwa. Czy naprawdę są, aż tak energochłonne?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Przeprowadziłem małe rozeznanie i wyłoniłem takich kandydatów:
1 Nokian Rotiiva AT
2 Cooper Discoverer AT 4S
3 Nokian WeatherProof SUV
I teraz tak. Bardziej jestem przekonany do marki Nokian. Chciałbym spróbować opon AT, jednak nie chcę ich zmieniać na zimę. Nokian sprzedaje Rotiiva jako opony letnie z dopuszczeniem do użytkowania zimą. Cooper sprzedaje Discoverer jako opony All Season z przeznaczeniem S+M. Z walorów estetycznych Cooper lepiej się prezentuje (białe napisy ). Rozsądek jednak podpowiada, żeby odpuścić sobie ATki i wybrać bezpieczne, lecz nudne Nokiany WeatherProof
Podpowiedzcie coś, bo zaraz oszaleję od tego przeglądanie i porównywania.
1 Nokian Rotiiva AT
2 Cooper Discoverer AT 4S
3 Nokian WeatherProof SUV
I teraz tak. Bardziej jestem przekonany do marki Nokian. Chciałbym spróbować opon AT, jednak nie chcę ich zmieniać na zimę. Nokian sprzedaje Rotiiva jako opony letnie z dopuszczeniem do użytkowania zimą. Cooper sprzedaje Discoverer jako opony All Season z przeznaczeniem S+M. Z walorów estetycznych Cooper lepiej się prezentuje (białe napisy ). Rozsądek jednak podpowiada, żeby odpuścić sobie ATki i wybrać bezpieczne, lecz nudne Nokiany WeatherProof
Podpowiedzcie coś, bo zaraz oszaleję od tego przeglądanie i porównywania.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Nokian Rootiva ma indeks przyczepności na mokrym "E" - więc słabo, a nawet bardzo słabo jak na całoroczną. Ja wziąłem Wranglery AT, które mają indeks "C" na mokrym, i jest to zauważalne. Trzymają sie lepiej na mokrej nawierzchni niż poprzednie nokiany szosowe HT SUV oraz lepiej niż zimówki Nokiana WR G2 SUV.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Te wranglery mają certyfikat 3PMSF? Ogólnie one też są jako letnie sprzedawane.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Ja już dwa lata śmigam na Yokohama Geoladar G015 i jestem zadowolony. Dają rade latem i zimą, jeżeli chodzi o jazde w terenie to też bez problemów. Przy kolejnej zmianie opon wybór będzie ten sam.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Nokiany teraz w części w Rosji robią ,są dużo gorszej jakości. Bardzo szybko pojawiają się pęknięcia gumy.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Opony - dyskusje, oceny
Jak już pytacie o opony wielosezonowe to rozluzcie sobie je na dwie kategorie. Czy chcecie opony wielosezonowe na asfalt, czy opony AT.
AT nigdy nie dorówna przyczepnością na asfalcie czy ubitym śniegu oponie zimowej czy nawet wielosezonowej.
Po pierwsze inne mieszanki, po drugie inny rodzaj bieżnika.
AT przeważnie mają kostkę dość sporą co zmniejsza przyczepność na śliskie nawierzchni. Wystarczy porównać ilość nacięć. Tych grubszych i tych drobnych. Gdzieś na YouTubie widziałem jak terenówkami robili test opon podczas hamowania na ubitym śniegu. No i AT wypada bardzo słabo.
Wystarczy spojrzeć na indeksy przyczepności na mokrym. Moje poprzednie zimowki miały indeks jakies coś koło D i w porównaniu z letnimi B to na mokrym asfalcie, przy niskiej temperaturze! czyli taki jaki jest przez 99% zimy wypadały dużo gorzej od typowo letniej.
Wielosezonowa GD Vector która mam obecnie na mokrym i suchym utrzymuje podobne parametry do poprzedniej letniej Nokian.
Wiadomo nie robiłem testów hamowania bo musiał bym na każdych warunkach ziniac opony i testować a nie zmierzam tego robić. Ale jeżdżę dość agresywnie i czuje na aucie.
Śniegu prawie nie było w tym roku w mieście więc nie miałem jak zimowki przetestować.
Ten co bym to przy ruszaniu nawet na samym tyle rwal to konkretnie i nawet na samym tyle nje mogłem wykręcić bąka na kostce. Co na zimowkach mogłem zrobić zezlej zimy. Tak że jak dla mnie na chwilę obecną wygrywają wielosezonowe szosowe. Bo po terenie nie śmigam.
AT nigdy nie dorówna przyczepnością na asfalcie czy ubitym śniegu oponie zimowej czy nawet wielosezonowej.
Po pierwsze inne mieszanki, po drugie inny rodzaj bieżnika.
AT przeważnie mają kostkę dość sporą co zmniejsza przyczepność na śliskie nawierzchni. Wystarczy porównać ilość nacięć. Tych grubszych i tych drobnych. Gdzieś na YouTubie widziałem jak terenówkami robili test opon podczas hamowania na ubitym śniegu. No i AT wypada bardzo słabo.
Wystarczy spojrzeć na indeksy przyczepności na mokrym. Moje poprzednie zimowki miały indeks jakies coś koło D i w porównaniu z letnimi B to na mokrym asfalcie, przy niskiej temperaturze! czyli taki jaki jest przez 99% zimy wypadały dużo gorzej od typowo letniej.
Wielosezonowa GD Vector która mam obecnie na mokrym i suchym utrzymuje podobne parametry do poprzedniej letniej Nokian.
Wiadomo nie robiłem testów hamowania bo musiał bym na każdych warunkach ziniac opony i testować a nie zmierzam tego robić. Ale jeżdżę dość agresywnie i czuje na aucie.
Śniegu prawie nie było w tym roku w mieście więc nie miałem jak zimowki przetestować.
Ten co bym to przy ruszaniu nawet na samym tyle rwal to konkretnie i nawet na samym tyle nje mogłem wykręcić bąka na kostce. Co na zimowkach mogłem zrobić zezlej zimy. Tak że jak dla mnie na chwilę obecną wygrywają wielosezonowe szosowe. Bo po terenie nie śmigam.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości