Wybór opon całorocznych
Moderator: Moderator
- BuyBack
- awansowałem na
- Posty: 43
- Rejestracja: piątek, 2 lipca 2010, 15:11
- Skąd jesteś: Wrocław/Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Niebieski
- Przebieg (km.): 130000
- Kontaktowanie:
Wybór opon całorocznych
Witam,
Stoje przed dylematem 2 rodzajow opon i chcialem sie was poradzic, które waszym zdaniem bardziej sie nadaja.
1) GoodYear Wrangler AT/SA
2) Michelin Latitude Cross M+S
Rozmiary obu opon to 225/75/16
Czy ktos z was miał juz do czynienia z tymi oponami ?
Zastosowanie: tak 80% asfalt, 20 teren. Zima wyprawy w góry na narty. Natomiast od wiosny do pozniej jesieni bede jezdzic glownie po asfalcie, ale czasem musze zjechac na lake/pole z przyczepa i nie chcialbym sie wtedy zakopac . Sadze ze obie Opony sprawdza sie lepiej niz moje standardowe Hankooki ale wazne jest tez dla mnie zachowanie na mokrym asfalcie... . Niechcialbym aby w takich warunkach nacisniecie pedalu hamulca przy 60-80km/h nie konczylo sie tancem na drodze badz brakiem efektu i slizg prostu komus w d.... .
Pozdrawiam
Stoje przed dylematem 2 rodzajow opon i chcialem sie was poradzic, które waszym zdaniem bardziej sie nadaja.
1) GoodYear Wrangler AT/SA
2) Michelin Latitude Cross M+S
Rozmiary obu opon to 225/75/16
Czy ktos z was miał juz do czynienia z tymi oponami ?
Zastosowanie: tak 80% asfalt, 20 teren. Zima wyprawy w góry na narty. Natomiast od wiosny do pozniej jesieni bede jezdzic glownie po asfalcie, ale czasem musze zjechac na lake/pole z przyczepa i nie chcialbym sie wtedy zakopac . Sadze ze obie Opony sprawdza sie lepiej niz moje standardowe Hankooki ale wazne jest tez dla mnie zachowanie na mokrym asfalcie... . Niechcialbym aby w takich warunkach nacisniecie pedalu hamulca przy 60-80km/h nie konczylo sie tancem na drodze badz brakiem efektu i slizg prostu komus w d.... .
Pozdrawiam
- ermaciek
- ASSISTANCE
- Posty: 583
- Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:23
- Skąd jesteś: Polska
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: róż cukierkowy
- Przebieg (km.): 2
- Inny Samochód: róźiowy lowelek :)
- Kontaktowanie:
Re: Wybór opon całorocznych
Zimą - zimowe takie moje zdanie oczywiście jeśli chcesz zaoszczedzić na blacharstwie próbowałem , jezdziłem, kupiłem zimowe... teraz jest dobrze
! |
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego... ermaciek łączy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. |
-
- teraz jestem
- Posty: 591
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
- Skąd jesteś: Kłodzko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 90
- Inny Samochód: hyundai ix 35
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Wybór opon całorocznych
Popieram, Zimówki z agresywnym wysokim bieżnikiem robią kapitalną robotę w zimie... nawet do wyciągania tirów (zdjęcia na forum naszego kolegi w poprzednim roku) na szczyty wzgórz.....
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r
- BuyBack
- awansowałem na
- Posty: 43
- Rejestracja: piątek, 2 lipca 2010, 15:11
- Skąd jesteś: Wrocław/Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Niebieski
- Przebieg (km.): 130000
- Kontaktowanie:
Re: Wybór opon całorocznych
Ok, zrozumiałem , a które z tych dwóch co podałem ? (przy załozeniu ze kupie na przyszly sezon zimowki)
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Rejestracja: czwartek, 14 kwietnia 2011, 16:18
- Skąd jesteś: Wałbrzych
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: 2014
- Kolor: White
- Inny Samochód: Audi A4
- Kontaktowanie:
Re: Wybór opon całorocznych
Ja bym wybrał klasykę , czyli pozycje nr 1
Jeżdżąc po asfalcie, w dużym mieście, gdzie dni gdy są zaśnieżone ulice można policzyć na palcach jednej ręki, również wybrałbym opony wielosezonowe.. obecnie jeżdżę na Yokohama Geolander At/s , a tylko dlatego że nie ma zimy .. moje zimóweczki leżą i czekają.. chyba do przyszłej zimy... wiedz tylko jedno, ze jeżeli wybierzesz oponę typu A/T to będzie ona głośniejsza i mniej ekonomiczna od zwykłej cywilnej oponki.. Poczytaj fora i opinie użytkowników , i zdecyduj, a jeżeli nie będziesz nadal wiedział którą wybrać, to spójrz na oponę i wybierz tą która ci się lepiej podoba
pozdrawiam
Jeżdżąc po asfalcie, w dużym mieście, gdzie dni gdy są zaśnieżone ulice można policzyć na palcach jednej ręki, również wybrałbym opony wielosezonowe.. obecnie jeżdżę na Yokohama Geolander At/s , a tylko dlatego że nie ma zimy .. moje zimóweczki leżą i czekają.. chyba do przyszłej zimy... wiedz tylko jedno, ze jeżeli wybierzesz oponę typu A/T to będzie ona głośniejsza i mniej ekonomiczna od zwykłej cywilnej oponki.. Poczytaj fora i opinie użytkowników , i zdecyduj, a jeżeli nie będziesz nadal wiedział którą wybrać, to spójrz na oponę i wybierz tą która ci się lepiej podoba
pozdrawiam
"Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spędzać czas z idiotami."
- ermaciek
- ASSISTANCE
- Posty: 583
- Rejestracja: niedziela, 25 września 2011, 19:23
- Skąd jesteś: Polska
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: róż cukierkowy
- Przebieg (km.): 2
- Inny Samochód: róźiowy lowelek :)
- Kontaktowanie:
Re: Wybór opon całorocznych
Zima zimie nie równa... ja jak wyjeżdzam na drogi krajowe ... to jestem odważniejszy w wawie jak mieszkałem.. to tam czarne słone asfalty.. jest ok.. czasem tylko jak się drogówka spóźniła to było ślisko ale można wolno jechać... ale jak teraz jestem non stop w domu... to masakra.. żadne opony inne nie wchodzą w grę.. większość dróg to lód... albo jedziesz czarną drogą a masz nie wiadomo kiedy zaczyna się lodowisko na TYPOWO zimowych oponach strach jechać.. a co mowa o uniwersalnych... więc trzeba brać pod siebie... Pomyśl tylko o tym że nawet opona zimowa typowo nie hamuje tak jak na suchej nawierzchni do opon powyżej nie mogę się odnieść bo nie miałem takich.. ale zabieram głos ogolnie bo tez stałem przed tym wyborem co kupić:)
PS: na lato mam Michelin Latitude Tour HP 245/65/17 .... M+S niby.. ale super sie jezdzi
PS: na lato mam Michelin Latitude Tour HP 245/65/17 .... M+S niby.. ale super sie jezdzi
! | Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego... ermaciek łączy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. |
- BuyBack
- awansowałem na
- Posty: 43
- Rejestracja: piątek, 2 lipca 2010, 15:11
- Skąd jesteś: Wrocław/Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Niebieski
- Przebieg (km.): 130000
- Kontaktowanie:
Re: Wybór opon całorocznych
Mudzahid pisze:Ja bym wybrał klasykę , czyli pozycje nr 1
Jeżdżąc po asfalcie, w dużym mieście, gdzie dni gdy są zaśnieżone ulice można policzyć na palcach jednej ręki, również wybrałbym opony wielosezonowe.. obecnie jeżdżę na Yokohama Geolander At/s , a tylko dlatego że nie ma zimy .. moje zimóweczki leżą i czekają.. chyba do przyszłej zimy... wiedz tylko jedno, ze jeżeli wybierzesz oponę typu A/T to będzie ona głośniejsza i mniej ekonomiczna od zwykłej cywilnej oponki.. Poczytaj fora i opinie użytkowników , i zdecyduj, a jeżeli nie będziesz nadal wiedział którą wybrać, to spójrz na oponę i wybierz tą która ci się lepiej podoba
pozdrawiam
Dzieki Mudzahid za cenne uwagi. Czytałem na tym forum i nie tylko, opinie o roznych opoanch i charakterystyce opon AT i MT. Metlik pozostal... ;)
Swoja droga wydawalo mi sie ze klasyka to BF Goodrich All Tarrain TA KO
Spojrzalem tez na rozne testy i porownania. Wiem te rzeczy nie sa do konca obiektywne... ale daje do myslenia. Moja uwage zwrocily na kazdych oponach etykiety z okresleniami UE (wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu) i to naprawde daje do myslenia.
W przypadku rozwazanych opon : (Spalanie - bezpieczenstwo - halas)
Michelin E-C-71
BF Goodrich G-C-77
Goodyear F-E-72
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Wybór opon całorocznych
ja polecam generall grabber at. fajna oponka,agresywny bieznik ( nie.mylic z at2) i cena porownywalna.troche glosniejsza od szosowej,ale ja tam 200km/h nie.latam hihi
- cino
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 15 sierpnia 2010, 17:20
- Skąd jesteś: Białystok
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 140000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wybór opon całorocznych
Ja mam bridgestone Dueler at i absolutnie nie sa glosne, przy wiekszej predkosci slysze szum powietrza a nie opony takze nie generalizujmy.
Lift 2"
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Wybór opon całorocznych
Moje całoroczne BF Goodrich AT też nie są zauważalnie głośniejsze od zimowych Matadorów.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Wybór opon całorocznych
Polecam Wrangler HP All Weather, lekki teren super, bez problemu wyciągałem na nich przyczepę z łodzią z wody pod górę na miękkim podłożu. Są ciche latem, i w miarę ekonomiczne. A na zimę Nokiany.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- BuyBack
- awansowałem na
- Posty: 43
- Rejestracja: piątek, 2 lipca 2010, 15:11
- Skąd jesteś: Wrocław/Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Niebieski
- Przebieg (km.): 130000
- Kontaktowanie:
Re: Wybór opon całorocznych
Po calodziennym "research"u jest jeszcze gorzej :P :
Michelin Latitude Cross E-C-71 od 530zł/szt
Goodyear Wrangler AT/SA E-E-73 od 490zl/szt
Yokohama Geolandar ATS F-C-74 od 480zl/szt
Jak sie zdenerwuje to jeszcze wezme pod uwage OWL albo rzuce koscia
-- środa, 9 stycznia 2013, 14:14 --
Ostatecznie wybór padł na Yokohama Geolandar A/T-S. Teraz tylko czekam na realizacje zamowienia.
Michelin Latitude Cross E-C-71 od 530zł/szt
Goodyear Wrangler AT/SA E-E-73 od 490zl/szt
Yokohama Geolandar ATS F-C-74 od 480zl/szt
Jak sie zdenerwuje to jeszcze wezme pod uwage OWL albo rzuce koscia
-- środa, 9 stycznia 2013, 14:14 --
Ostatecznie wybór padł na Yokohama Geolandar A/T-S. Teraz tylko czekam na realizacje zamowienia.
- jumper1
- To ja
- Posty: 320
- Rejestracja: środa, 23 czerwca 2010, 10:18
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Zielony/Grafit
- Przebieg (km.): 112
- Inny Samochód: Fiat Panda
- Kontaktowanie:
Re: Wybór opon całorocznych
To i ja dorzucę dwa grosze.
Już drugi sezon jeżdżę w zimę na AT i jestem zadowolony jest lepiej niż na zimówkach marki FULDA więc kolego BuyBack uważam że jeżeli zimówki to tylko dobrej klasy, bo jak mają być jakiekolwiek to lepiej kupić ATki. (Z Twojego kryterium to będą wranglery)
Osobiście mam Toyo OC .
Już drugi sezon jeżdżę w zimę na AT i jestem zadowolony jest lepiej niż na zimówkach marki FULDA więc kolego BuyBack uważam że jeżeli zimówki to tylko dobrej klasy, bo jak mają być jakiekolwiek to lepiej kupić ATki. (Z Twojego kryterium to będą wranglery)
Osobiście mam Toyo OC .
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Wybór opon całorocznych
To i ja pozwolę sobie na słowo...
Etykiety UE: włóżcie je do kosza. Są do niczego. Opona to nie tylko zużycie paliwa, hamowanie na mokrym i hałas. Jest jeszcze więcej parametrów, a mnogość innych w autach 4x4. I w ogóle etykiety nie są adekwatne do zimówek.
Co do Yoko Geo AT (jakby nie patrzeć M+S). W ujemnych temperaturach jest OK. Przy naszej spokojnej eksploatacji - dla nas Sorento to nie Q7 W12 ani Touareg V10.
Ale jak spadł śnieg, moim zdaniem opona całoroczna nadaje się do leżenia w garażu. Testowałem Yoko Geo AT na śniegu w mieście. Po 6-ciu km braku trakcji zdjąłem, założyłem zimówki.
Fakt, tej zimy śniegu mało. Ale jak spadnie, albo zamarznie deszcz na drodze, to zimówka jest niezbędna. Yoko Geo AT na ośnieżonym asfalcie nie hamuje w skończonym czasie. Założę się, że każda całoroczna robi tak samo. Przepraszam, nie dyskutuję w tym temacie, bo opona zimowa to zimowa. Może mam małe rozeznanie, bo w Sorento miałem/mam tylko jedną zimówkę - bardzo dobrą Bridgestone Blizzak DM-V1. Może inne zimówki, gorsze, są bliżej całorocznych, ale Blizzak znajduje się 3 parseki dalej od Yoko Geo AT na śniegu. Nie testowałem w puchu kopnym, na polu.
Nie mam też czasu na żonglowanie oponami - jak nie ma śniegu to YG AT, jak jest to DM-V1 - po pierwszym śniegu weszły zimówki i będą aż do wiosny. Często musimy jechać o 5 rano, albo wracamy o północy - auto musi być dyspozycyjne 24/7 w każdych warunkach. Trochę szkoda zimówek na bezśniegowe dni, ale ich zużycie jest wkalkulowane w prowadzoną działalność i jak się zużyją - kupię nowe.
A na pewno w góry nie wybrałbym się na całorocznych. Bo w górach, jak to w górach, pogoda może się zmienić w trzy chwile. Co z tego, że 4 łapy ciągną, jak żadna nie hamuje i nie trzyma w zakręcie wektora znoszącego?
Wiem, grube terenówki z oponami 35" jeżdżą zimą na M/T - ale tylko dlatego, ze w tym rozmiarze nie można dostać nic innego niż AT lub MT...
Etykiety UE: włóżcie je do kosza. Są do niczego. Opona to nie tylko zużycie paliwa, hamowanie na mokrym i hałas. Jest jeszcze więcej parametrów, a mnogość innych w autach 4x4. I w ogóle etykiety nie są adekwatne do zimówek.
Co do Yoko Geo AT (jakby nie patrzeć M+S). W ujemnych temperaturach jest OK. Przy naszej spokojnej eksploatacji - dla nas Sorento to nie Q7 W12 ani Touareg V10.
Ale jak spadł śnieg, moim zdaniem opona całoroczna nadaje się do leżenia w garażu. Testowałem Yoko Geo AT na śniegu w mieście. Po 6-ciu km braku trakcji zdjąłem, założyłem zimówki.
Fakt, tej zimy śniegu mało. Ale jak spadnie, albo zamarznie deszcz na drodze, to zimówka jest niezbędna. Yoko Geo AT na ośnieżonym asfalcie nie hamuje w skończonym czasie. Założę się, że każda całoroczna robi tak samo. Przepraszam, nie dyskutuję w tym temacie, bo opona zimowa to zimowa. Może mam małe rozeznanie, bo w Sorento miałem/mam tylko jedną zimówkę - bardzo dobrą Bridgestone Blizzak DM-V1. Może inne zimówki, gorsze, są bliżej całorocznych, ale Blizzak znajduje się 3 parseki dalej od Yoko Geo AT na śniegu. Nie testowałem w puchu kopnym, na polu.
Nie mam też czasu na żonglowanie oponami - jak nie ma śniegu to YG AT, jak jest to DM-V1 - po pierwszym śniegu weszły zimówki i będą aż do wiosny. Często musimy jechać o 5 rano, albo wracamy o północy - auto musi być dyspozycyjne 24/7 w każdych warunkach. Trochę szkoda zimówek na bezśniegowe dni, ale ich zużycie jest wkalkulowane w prowadzoną działalność i jak się zużyją - kupię nowe.
A na pewno w góry nie wybrałbym się na całorocznych. Bo w górach, jak to w górach, pogoda może się zmienić w trzy chwile. Co z tego, że 4 łapy ciągną, jak żadna nie hamuje i nie trzyma w zakręcie wektora znoszącego?
Wiem, grube terenówki z oponami 35" jeżdżą zimą na M/T - ale tylko dlatego, ze w tym rozmiarze nie można dostać nic innego niż AT lub MT...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości