Urwana szpilka koła

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
papug
To ja
To ja
Posty: 359
Wiek: 52
Rejestracja: czwartek, 12 marca 2015, 20:46
Skąd jesteś: Żmigród
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 140000
Inny Samochód: CHRYSLER PT CRUISER
Has thanked: 10 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#16 Postautor: papug » czwartek, 14 lipca 2016, 19:10

Murzyn1313 pisze: najczęściej powodem zerwania takowej jest używanie pneumatycznego klucza podczas przykręcania/odkręcanial


A to przez brak wiedzy obsługującego taki klucz. Nie chce mu się sprawdzić, przy zlecanym ciśnieniu i przełożeniu,z jakim momentem dokręca śrubę.Kręci z ciśnieniem jakie ma,6bar to 6, jak 8bar to też dobrze "będzie lepiej trzymało", Efekt, poprzeciągane i pozrywane gwinty, pourywane śruby.
Taki mały poradnik na szybko wyszukany.
http://tiptopol.pl/aktualnosci/jak-praw ... ny_29.html

loczek62
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 48
Wiek: 61
Rejestracja: czwartek, 31 lipca 2014, 15:39
Skąd jesteś: Warszawa-Ochota
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#17 Postautor: loczek62 » czwartek, 14 lipca 2016, 23:16

Muszę jeszcze dodać że pomimo jazdy z prędkości 50 km/h bez tylnego koła Sorento zachował tor jazdy nic mnie nie woziło i bez problemu zjechałem na pobocze.

Alces64
moje konto
moje konto
Posty: 226
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 23:20
Skąd jesteś: Bielany Wrocławskie
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: blue
Przebieg (km.): 253
Inny Samochód: volvo s60
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#18 Postautor: Alces64 » poniedziałek, 25 lipca 2016, 00:56

loczek62 pisze:Muszę jeszcze dodać że pomimo jazdy z prędkości 50 km/h bez tylnego koła Sorento zachował tor jazdy nic mnie nie woziło i bez problemu zjechałem na pobocze.


To luz :kwink: ja zobaczyłem swoje tylne koło na autostradzie, w nocy, przy prędkości 130-140 km/h. Ale to padło mocowanie dystansów z allegro.
OME Lift +1" BFG AT

Awatar użytkownika
Rafix.GD
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: piątek, 7 października 2022, 18:13
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Czarny
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#19 Postautor: Rafix.GD » wtorek, 22 listopada 2022, 10:37

Jestem świeżak więc odgrzewam temat, z tego co widzę u siebie to nakrętki są zamknięte więc jak to się ma do momentu dokręcania bo przecież szpilka i tak będzie miała opór jak dojdzie do końca

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#20 Postautor: Marek » wtorek, 22 listopada 2022, 19:45

Nie dochodzi do końca. :)

Awatar użytkownika
Rafix.GD
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: piątek, 7 października 2022, 18:13
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Czarny
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#21 Postautor: Rafix.GD » wtorek, 22 listopada 2022, 21:07

Ogólnie to czytając lekturę forumową widzę że dużo jest na temat urwanych szpilek przyznam że pierwszy raz się z tym spotykam na w sumie tak dużą skalę problemów ,dziś np zmieniłem koła na zimowe i odkręcając letnie wszystkie się mocno trzymały a nowe dokręciłem momentem w sumie zawsze tak robiłem przy innych autach ale u mnie nakretki na klucz 19 są a na forum czytałem że 21 to były takie różne?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#22 Postautor: Marek » wtorek, 22 listopada 2022, 22:48

Chciałem to sprawdzić ale z 2009 r. nie znalazłem Sorento z silnikiem 3.3. Na pewno masz ten rocznik? Wszystkie jakie znalazłem z 2008 dla silnika 3.3 były na klucz 21. Mogę jeszcze sprawdzić po nr. VIN.
Problem ze śrubami kół wynikał zazwyczaj z winy dokręcającego, albo były niedokręcone albo przeciągnięte.

Awatar użytkownika
Rafix.GD
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: piątek, 7 października 2022, 18:13
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Czarny
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#23 Postautor: Rafix.GD » środa, 23 listopada 2022, 11:13

Marek pisze:Chciałem to sprawdzić ale z 2009 r. nie znalazłem Sorento z silnikiem 3.3. Na pewno masz ten rocznik? Wszystkie jakie znalazłem z 2008 dla silnika 3.3 były na klucz 21. Mogę jeszcze sprawdzić po nr. VIN.
Problem ze śrubami kół wynikał zazwyczaj z winy dokręcającego, albo były niedokręcone albo przeciągnięte.


Ha BO mam faktycznie 2007r ale w dow rej jest 2009 bo w Austrii pierwsza rej była luty 2009 i dlatego w PL dowodzie jest 2009

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#24 Postautor: Marek » środa, 23 listopada 2022, 14:18

To ciekawe,ponieważ w 2009 prawdopodobnie nie montowano już silników 3.3 .

Awatar użytkownika
Rafix.GD
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: piątek, 7 października 2022, 18:13
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Czarny
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Urwana szpilka koła

#25 Postautor: Rafix.GD » środa, 23 listopada 2022, 18:51

Marek pisze:To ciekawe,ponieważ w 2009 prawdopodobnie nie montowano już silników 3.3 .


bo moje auto było wyprodukowane na Austrie w 2007 ale pierwsza rej w Austrii luty 2009 więc tam w dokumenty wpisują rok produkcji pierwszej rej, a w PL wydają dow rej według dokumentów Austriackich nie wnikając w szczegóły i tak PL moje auto odmłodziło ;)


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości