Montaż tempomatu - by vokal

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
moka
To ja
To ja
Posty: 261
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
Skąd jesteś: Włoszakowice
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2014
Kolor: Black
Przebieg (km.): 226000
Inny Samochód: Lexus RX 400H
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#61 Postautor: moka » czwartek, 25 sierpnia 2016, 22:50

Mam problem z uruchomieniem tempomatu:

posiadam dwa przełączniki 1 od diesla i jeden od benzyny - oba mają po trzy kabelki ( czerwony, czarny i biały ( 7,8,9 - piny są zajęte ). Mój sorenciak to 2005 rocznik, instalacja położona zgodnie ze wskazaniami. Po położeniu i podłączeniu mam diodę tewmpomatu po naciśnięciu przycisku włącznika tempomatu lecz po naciśnięciu sterowania nic się nie dzieje. Czy przełącznik z trzema kablami to ten do poliftu i dlatego nie działa,a schematy są od przełącznika zespolonego tempomatu na 2 piny i powinno działać?
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#62 Postautor: vokal » piątek, 26 sierpnia 2016, 08:52

Włącznik Cruise bistabilny z LED, czyli od PB nie działa bez przeróbki w CRDi.
O budowie tego wyłącznika jest sporo na forum. W Pb i CRDi są takie same kostki, tylko w Pb dochodzi instalacja do Leda.
Ale da się go dostosować do diesla.

-- A7600H - -
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

moka
To ja
To ja
Posty: 261
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
Skąd jesteś: Włoszakowice
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2014
Kolor: Black
Przebieg (km.): 226000
Inny Samochód: Lexus RX 400H
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#63 Postautor: moka » piątek, 26 sierpnia 2016, 09:05

Nieprecyzyjnie napisałem, podłączony mam przekaźnik przy kierownicy od Diesla lecz ten ma 3 kabelki ( laminat czarny ) gdzie zajęte są piny 7,8,9 w kostce. Na waszych schematach widać, że przełączniki są od Diesla 2 kabelkowe. Domyślam się, że mogę swój przekaźnik CRDi przerobić na 2 kabelkowy i teoretycznie powinno działać? Ciężko jest dostać przekaźnik tempomatu 2 kabelkowy na allegro;-(

Po podłączeniu przekaźnika od benzyny - też 3 piny zajęte 7,8,9 - też nie działa tempomat ale o dziwo powoduje zgaśnięcie kontrolki od tempomatu na desce rozdzielczej.
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#64 Postautor: Farmer1971 » piątek, 26 sierpnia 2016, 09:54

Murzyn1313 miał chyba taki przełącznik, jak Twój i znalazł sposób na podłączenie. Napisz do Niego na priv.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#65 Postautor: vokal » piątek, 26 sierpnia 2016, 13:02

moka pisze:Nieprecyzyjnie napisałem, podłączony mam przekaźnik przy kierownicy od Diesla lecz ten ma 3 kabelki ( laminat czarny ) gdzie zajęte są piny 7,8,9 w kostce. Na waszych schematach widać, że przełączniki są od Diesla 2 kabelkowe. Domyślam się, że mogę swój przekaźnik CRDi przerobić na 2 kabelkowy i teoretycznie powinno działać? Ciężko jest dostać przekaźnik tempomatu 2 kabelkowy na allegro;-(

Po podłączeniu przekaźnika od benzyny - też 3 piny zajęte 7,8,9 - też nie działa tempomat ale o dziwo powoduje zgaśnięcie kontrolki od tempomatu na desce rozdzielczej.


Jak masz 3 przewody to masz,albo na diodach od PB, albo od poliftówki z włącznikiem CRUISE umieszczonym głębiej, obok trzech klawiszy na kierownicy.
O budowie i przeróbach tych klawiszy masz tutaj:
viewtopic.php?f=28&t=4231&p=52226
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

sonaj_l
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 3 czerwca 2016, 10:23
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#66 Postautor: sonaj_l » niedziela, 28 sierpnia 2016, 21:52

vokal pisze:PS. Jaki masz włącznik Cruise? Przypadkiem nie bistabilny z LED?

-- A7600H - -


Przełącznik mam mono-stabilny bez leda czyli taki jak powinien być.
Niestety nie miałem możliwości siąść do problemu i dopiero jutro spróbuję coś dalej.
Planuję sprawdzić miernikiem czy miedzy pinami ECU pojawia się jakieś napięcie. Gdzieś kiedyś czytałem, że ktoś miał ECU z niepodłączonymi czy też brakiem pinów w gnieździe. U mnie piny są tylko czegoś nie działa...

Update:
Ok dziś odważyłem się pogrzebać przy ECU. Kombinowałem długo bo coś mi nie pasowało z połączeniem miedzy kostkami x a kostką ECU. Ale przynajmniej potwierdziłem że odpowiednie opory pojawiają się na właściwych kablach przy wciskaniu przycisków. W końcu podłączyłem się bezpośrednio do kabli wychodzących z kostki ECU (trochę to nieprofesjonalne ale mogę z tym żyć ;) ) Niestety było już za późno na jazdę próbną. Za to zlokalizowałem kabel od pinu 14 - docelowo do lampki CRUISE i wykorzystałem informację od vokala, że po załączeniu tempomatu pojawia się tam masa. No i pierwszy pozytyw - masa pojawia się po wciśnięciu CRUISE i znika po następnym wciśnięciu.
Jutro sprawdzę jeszcze test na poprawność podłączenia przełączników i jadę zobaczyć czy coś to dało...

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#67 Postautor: vokal » wtorek, 30 sierpnia 2016, 19:01

Skoro na pinie #14 masa się pojawia, to znaczy, że działa połączenie między pinami 75 i 40.
Brak reakcji na klawisze przy kierownicy może być winą braku styku pinów w kostce pod kierownicą (z tyłu, pod obudową kolumny), ale skoro rezystancje są prawidłowe, więc tempomat powinien trzymać prędkość :hmm:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

sonaj_l
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 3 czerwca 2016, 10:23
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#68 Postautor: sonaj_l » wtorek, 30 sierpnia 2016, 22:15

No i trzyma! Oa, oa, yah, yah! :ok:
Coś było nie tak na drodze między ECU a kostkami, do których się wpinał fachowiec. Czyli tradycja poprawiania po fachowcach wciąż żywa :)
Jeszcze nie zrobiłem połączenia do kontrolki ale S-ka do Lublina na tempomacie zaliczona :happy2:

Dzięki vokal za taki dokładny opis i konsulting ;)

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#69 Postautor: madmans1 » sobota, 24 lipca 2021, 00:53

Pytanie do Kolegów specjalistów od tempomatu. Czy w V6 da się go też uruchomić podobnie jak w dieslu? Trochę poszperałem i wydaje mi się że potrzebuję moduł którego nie mam 964003e100 (znalazłem info że były dwa typy natomiast drugiego numeru nie znalazłem) plus przyciski na kierownicy i przycisk na desce. Moduł będzie sterować pewnie przepustnicą i musi skądś otrzymywać dane o prędkości ECU lub ABS. Dobrze mi się wydaje czy coś jeszcze będzie potrzebne. Napaliłem sie na tempomat bo jechałem 42km odcinkowym pomiarem prędkości i minie szlag trafiał patrząc co chwila na licznik....

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#70 Postautor: vokal » niedziela, 25 lipca 2021, 13:25

W SI V6 po lifcie da radę podobnie jak w dieslu przed i po FL.
Przed liftem trzeba dodatkowy moduł i nie wiem czy standardowa przepustnica ma miejsce na druga linkę gazu.

--LG-M320--
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2088
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#71 Postautor: Mucha » niedziela, 25 lipca 2021, 13:43

Ostatnio się orientowałem u siebie w dieslu to 1800 z montażem więc na linkę będzie jeszcze drożej pewnie
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11374
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#72 Postautor: Marek » niedziela, 25 lipca 2021, 14:40

Przepustnica, przynajmniej te które oglądałem mają dwa miejsca do mocowania linek.

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#73 Postautor: madmans1 » wtorek, 27 lipca 2021, 01:18

Czy schematem elektrycznym tempomatu do 3.5 ktoś poratuje?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#74 Postautor: vokal » wtorek, 27 lipca 2021, 10:14

Nie mam schematu do V6, ale mam dokumentację z Shopa. Może coś pomoże.
cruise_control_system.pdf
(933.91 KiB) Pobrany 82 razy
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż tempomatu - by vokal

#75 Postautor: madmans1 » wtorek, 27 lipca 2021, 22:54

Dzięki ale to akurat wczoraj ściągnąłem. Szukam wiring diagram. W tym z shopa jest niby opisane który pin do czego ale jak bym jeszcze diagram dorwał to bym się w podłączeniu upewnił


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości