Wymiana zamków, stacyjki itp.
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Wymiana zamków, stacyjki itp.
Witam!!!
Chciałbym na bazie własnych doświadczeń przedstawić operację wymiany wkładek zamków oraz stacyjki, gdy zajdzie taka konieczność.
Gdy musimy lub chcemy dokonać wymiany tych podzespołów, dobrze jest wiedzieć, że w przypadku zmiany stacyjki wymiana wiąże się z kodowaniem nowego/innego kluczyka. Z tego, co się dowiedziałem, to są dwa typy transponderów i jeśli kupimy używany zestaw, możemy nie trafić na ten, który obsługuje nasz system w aucie. Zostaje zakup nowego klucza i docięcie go wg wzoru. Kodowanie w serwisie to chwilka. Równie podobnie jest z pilotami do centralnego - można kupić używany, ale nie zawsze trafimy. Pewnie dlatego na forach spotykamy wpisy, że komuś nie udało się zalogować pilota wg ogólnodostępnej procedury.
Z informacji uzyskanej od serwisanta: włożenie kluczyka z niewłaściwym transponderem powoduje zablokowanie autka na jakiś czas - trzykrotne to już godzina zwłoki - nie można odpalić, nie można diagnozować itp.
U mnie wymiana spowodowana była zagubieniem kluczyka.
Dobra rada to przed zakupem: upewnijcie się, że zamki działają idealnie i nie wierzcie, że się rozrusza, itd. Zaniedbany zamek, to słabsze sprężynki, powycierane, zaniedbane itd - czyli problemy.
Demontaż rozpoczynamy od wykręcenia 4 plastikowych kołków mocujących boczki/tapicerkę drzwi.
Po demontażu tych kołków wykręcamy wkręta mocującego osłonę klamki wewnętrznej.
Następnie pod młotek idzie śrubka w małym schowku - wyjmujemy tą gumową osłonkę i wykręcamy śrubkę, demontujemy panel sterowania w drzwiach - wypinamy kostki.
Od strony kierowcy widzimy tą metalową osłonkę - przykręconą na dwie śrubki - od strony pasażera demontujemy także rączkę.
Delikatnie podważamy od dołu cały boczek i wypinamy z zatrzasków - podnosimy do góry, wypinamy wtyczki, które zostały.
Odklejamy delikatnie folię wewnętrzną i ukazuje się nam klamka wraz z zamkiem w całej okazałości.
Odpinamy dwa cięgna, delikatnie - schodzą rewelacyjnie.
Wykręcamy nakrętkę ze zdjęcia.
Następnie z boku drzwi na wysokości klamki zdejmujemy plastikową zaślepkę i pod nią mamy śrubkę - odkręcamy ją.
Delikatnie do środka wyjmujemy klamkę - rozpinamy przewód od wkładki i wszystko na stół.
Wkładka zamka jest mocowana na jedną śrubę - odkręcamy i delikatnie wyjmujemy.
W to miejsce montujemy drugą - musi wchodzić z malutkim oporem, trzeba pamiętać, aby sprawdzić, czy kluczyk w niej działa swobodnie, nie zacina się. Jeśli kupicie syfiastą, to mimo że swobodnie będzie działać, to po montażu nie będzie odbijać, gdyż syf i stary smar zrobiły swoje.
Składamy w odwrotnej kolejności, nie zapominając, że wcześniej trzeba sprawdzić czy wszystko działa.
Stacyjka:
Odkręcamy dwie śrubki od spodu, demontujemy uchwyt otwierania maski oraz demontujemy gniazdo OBD.
Zdejmujemy osłonę plastikową z boku i odkręcamy dwie śrubki.
Delikatnie wypinamy całą osłonę z zatrzasków i naszym oczom ukazuje się stacyjka.
Wkładamy kluczyk w drugą pozycję i wciskamy przez otwór ten bolec widoczny na foto - wkładka stacyjki wychodzi do góry.
Wypinamy kostkę z instalacji i już po wszystkim.
Aby dojechać na dopisanie ja jechałem na dwóch stacyjkach - nowa wpięta w kolumnę i na niej zasilanie instalacji i rozruch, a druga podpięta do tej kostki. aby immo działało
Chciałbym na bazie własnych doświadczeń przedstawić operację wymiany wkładek zamków oraz stacyjki, gdy zajdzie taka konieczność.
Gdy musimy lub chcemy dokonać wymiany tych podzespołów, dobrze jest wiedzieć, że w przypadku zmiany stacyjki wymiana wiąże się z kodowaniem nowego/innego kluczyka. Z tego, co się dowiedziałem, to są dwa typy transponderów i jeśli kupimy używany zestaw, możemy nie trafić na ten, który obsługuje nasz system w aucie. Zostaje zakup nowego klucza i docięcie go wg wzoru. Kodowanie w serwisie to chwilka. Równie podobnie jest z pilotami do centralnego - można kupić używany, ale nie zawsze trafimy. Pewnie dlatego na forach spotykamy wpisy, że komuś nie udało się zalogować pilota wg ogólnodostępnej procedury.
Z informacji uzyskanej od serwisanta: włożenie kluczyka z niewłaściwym transponderem powoduje zablokowanie autka na jakiś czas - trzykrotne to już godzina zwłoki - nie można odpalić, nie można diagnozować itp.
U mnie wymiana spowodowana była zagubieniem kluczyka.
Dobra rada to przed zakupem: upewnijcie się, że zamki działają idealnie i nie wierzcie, że się rozrusza, itd. Zaniedbany zamek, to słabsze sprężynki, powycierane, zaniedbane itd - czyli problemy.
Demontaż rozpoczynamy od wykręcenia 4 plastikowych kołków mocujących boczki/tapicerkę drzwi.
Po demontażu tych kołków wykręcamy wkręta mocującego osłonę klamki wewnętrznej.
Następnie pod młotek idzie śrubka w małym schowku - wyjmujemy tą gumową osłonkę i wykręcamy śrubkę, demontujemy panel sterowania w drzwiach - wypinamy kostki.
Od strony kierowcy widzimy tą metalową osłonkę - przykręconą na dwie śrubki - od strony pasażera demontujemy także rączkę.
Delikatnie podważamy od dołu cały boczek i wypinamy z zatrzasków - podnosimy do góry, wypinamy wtyczki, które zostały.
Odklejamy delikatnie folię wewnętrzną i ukazuje się nam klamka wraz z zamkiem w całej okazałości.
Odpinamy dwa cięgna, delikatnie - schodzą rewelacyjnie.
Wykręcamy nakrętkę ze zdjęcia.
Następnie z boku drzwi na wysokości klamki zdejmujemy plastikową zaślepkę i pod nią mamy śrubkę - odkręcamy ją.
Delikatnie do środka wyjmujemy klamkę - rozpinamy przewód od wkładki i wszystko na stół.
Wkładka zamka jest mocowana na jedną śrubę - odkręcamy i delikatnie wyjmujemy.
W to miejsce montujemy drugą - musi wchodzić z malutkim oporem, trzeba pamiętać, aby sprawdzić, czy kluczyk w niej działa swobodnie, nie zacina się. Jeśli kupicie syfiastą, to mimo że swobodnie będzie działać, to po montażu nie będzie odbijać, gdyż syf i stary smar zrobiły swoje.
Składamy w odwrotnej kolejności, nie zapominając, że wcześniej trzeba sprawdzić czy wszystko działa.
Stacyjka:
Odkręcamy dwie śrubki od spodu, demontujemy uchwyt otwierania maski oraz demontujemy gniazdo OBD.
Zdejmujemy osłonę plastikową z boku i odkręcamy dwie śrubki.
Delikatnie wypinamy całą osłonę z zatrzasków i naszym oczom ukazuje się stacyjka.
Wkładamy kluczyk w drugą pozycję i wciskamy przez otwór ten bolec widoczny na foto - wkładka stacyjki wychodzi do góry.
Wypinamy kostkę z instalacji i już po wszystkim.
Aby dojechać na dopisanie ja jechałem na dwóch stacyjkach - nowa wpięta w kolumnę i na niej zasilanie instalacji i rozruch, a druga podpięta do tej kostki. aby immo działało
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.
Dobra robota Dobrze opisane.
Na IS nie wstawiaj zdjęć, bo za rok nie będzie po nich śladu.
Masz do mnie maila, podeślij zdjęcia to dorzucę je jutro.
Na IS nie wstawiaj zdjęć, bo za rok nie będzie po nich śladu.
Masz do mnie maila, podeślij zdjęcia to dorzucę je jutro.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.
Dodam , ze do zakodowania kluczyków jest potrzebny kod dostępu. Można go uzyskać po numerze VIN, ale jeśli ktoś ma auto rzeźbione przez handlarza to moze być już problem, bo sterownik może być inny. Kod ten można takze policzyć programem ICC calculator. Mozliwy odczyt także z pamięci sterownika.
VOKAL fotki już Ci posłalem. Dzięki i pozdrawiam
VOKAL fotki już Ci posłalem. Dzięki i pozdrawiam
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.
Nie Beata, ten to jest kod do dorobienia kluczyka, bo też myślałem, że ten kod jest na blaszce. Sa dwa rodzaje kodów, rózną się ilością cyfr - chyba jakaś zmiana po lifcie. Do mojego jest 6 cyfrowy KOD. Ale to w serwisie minuta aby go uzyskać.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.
Dzięki Vokal!!!
Male sprostowanie, klamkę oczywiście wyjmujemy na zewnątrz. Praca przyjemna i nie jest czasochlonna.
Ja kupiłem kompletny zestaw zamków i stacyjke za 100 Pln z wysyłka. Kupilem też drugi zestaw ale to był złom. Dlatego uważajcie przy kupnie, wszystko ma swobodnie działać, nie, że odpuści. Przykre jest to, ze kupiłem od forumowicza, zaufałem zaplacilem 200 i zostałem zrobiony w przyslowiowego konia. Pomimo tego, że pytalem się czy wszystko działa, bo lubię jak wszystko jest sprawne dostalem to co dostałem. Nie pomogło moczenie , dmuchanie itd. Syf zrobil swoje. Poleciało to do śmietnika.
Male sprostowanie, klamkę oczywiście wyjmujemy na zewnątrz. Praca przyjemna i nie jest czasochlonna.
Ja kupiłem kompletny zestaw zamków i stacyjke za 100 Pln z wysyłka. Kupilem też drugi zestaw ale to był złom. Dlatego uważajcie przy kupnie, wszystko ma swobodnie działać, nie, że odpuści. Przykre jest to, ze kupiłem od forumowicza, zaufałem zaplacilem 200 i zostałem zrobiony w przyslowiowego konia. Pomimo tego, że pytalem się czy wszystko działa, bo lubię jak wszystko jest sprawne dostalem to co dostałem. Nie pomogło moczenie , dmuchanie itd. Syf zrobil swoje. Poleciało to do śmietnika.
- magister
- dobry jak...
- Posty: 826
- Wiek: 42
- Rejestracja: piątek, 14 września 2012, 18:12
- Skąd jesteś: Chełmno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: zieloniczny
- Przebieg (km.): 120000
- Inny Samochód: Syrena 105, R20, VW
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.
Tyle co widzę to mam całkiem inną stacyjkę, może dlatego że nie mam IMMO.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1381
- Rejestracja: sobota, 11 maja 2013, 20:12
- Skąd jesteś: dolnośląskie 59300
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie mam
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 138000
- Inny Samochód: Citroen C4, Citroen
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.
Pewnie nie masz pętli immo. Jest osobnym elementem, można więc ją dokręcić lub odkręcić. Masz problem ze stacyjką?
-
- jestem
- Posty: 2
- Rejestracja: wtorek, 3 maja 2022, 15:35
- Skąd jesteś: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.
Miałby ktoś zdjęcia ? Bo wykręciłem wkręty, gniazdo one i cięgno maski ale za cholerę nie mogę zdemontować.
Edit: dobra zdemontowalem nie widzę bolca na stacyjce
Edit: dobra zdemontowalem nie widzę bolca na stacyjce
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.
Może opisać po polsku , nie wiadomo o co chodzi . Co ma cięgło od maski wspólnego ze stacyjką.
- kravietz81
- moja ranga
- Posty: 128
- Wiek: 42
- Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny Metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Inny Samochód: Citroen Saxo
- Has thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.
mariank32 pisze:Witam!!!
Chciałbym na bazie własnych doświadczeń przedstawić operację wymiany wkładek zamków oraz stacyjki, gdy zajdzie taka konieczność.
Gdy musimy lub chcemy dokonać wymiany tych podzespołów, dobrze jest wiedzieć, że w przypadku zmiany stacyjki wymiana wiąże się z kodowaniem nowego/innego kluczyka. Z tego, co się dowiedziałem, to są dwa typy transponderów i jeśli kupimy używany zestaw, możemy nie trafić na ten, który obsługuje nasz system w aucie. Zostaje zakup nowego klucza i docięcie go wg wzoru. Kodowanie w serwisie to chwilka. Równie podobnie jest z pilotami do centralnego - można kupić używany, ale nie zawsze trafimy. Pewnie dlatego na forach spotykamy wpisy, że komuś nie udało się zalogować pilota wg ogólnodostępnej procedury.
Z informacji uzyskanej od serwisanta: włożenie kluczyka z niewłaściwym transponderem powoduje zablokowanie autka na jakiś czas - trzykrotne to już godzina zwłoki - nie można odpalić, nie można diagnozować itp.
U mnie wymiana spowodowana była zagubieniem kluczyka.
Dobra rada to przed zakupem: upewnijcie się, że zamki działają idealnie i nie wierzcie, że się rozrusza, itd. Zaniedbany zamek, to słabsze sprężynki, powycierane, zaniedbane itd - czyli problemy.
Demontaż rozpoczynamy od wykręcenia 4 plastikowych kołków mocujących boczki/tapicerkę drzwi.
Po demontażu tych kołków wykręcamy wkręta mocującego osłonę klamki wewnętrznej.
Następnie pod młotek idzie śrubka w małym schowku - wyjmujemy tą gumową osłonkę i wykręcamy śrubkę, demontujemy panel sterowania w drzwiach - wypinamy kostki.
Od strony kierowcy widzimy tą metalową osłonkę - przykręconą na dwie śrubki - od strony pasażera demontujemy także rączkę.
Delikatnie podważamy od dołu cały boczek i wypinamy z zatrzasków - podnosimy do góry, wypinamy wtyczki, które zostały.
Odklejamy delikatnie folię wewnętrzną i ukazuje się nam klamka wraz z zamkiem w całej okazałości.
Odpinamy dwa cięgna, delikatnie - schodzą rewelacyjnie.
Wykręcamy nakrętkę ze zdjęcia.
Następnie z boku drzwi na wysokości klamki zdejmujemy plastikową zaślepkę i pod nią mamy śrubkę - odkręcamy ją.
Delikatnie do środka wyjmujemy klamkę - rozpinamy przewód od wkładki i wszystko na stół.
Wkładka zamka jest mocowana na jedną śrubę - odkręcamy i delikatnie wyjmujemy.
W to miejsce montujemy drugą - musi wchodzić z malutkim oporem, trzeba pamiętać, aby sprawdzić, czy kluczyk w niej działa swobodnie, nie zacina się. Jeśli kupicie syfiastą, to mimo że swobodnie będzie działać, to po montażu nie będzie odbijać, gdyż syf i stary smar zrobiły swoje.
Składamy w odwrotnej kolejności, nie zapominając, że wcześniej trzeba sprawdzić czy wszystko działa.
Stacyjka:
Odkręcamy dwie śrubki od spodu, demontujemy uchwyt otwierania maski oraz demontujemy gniazdo OBD.
Zdejmujemy osłonę plastikową z boku i odkręcamy dwie śrubki.
Delikatnie wypinamy całą osłonę z zatrzasków i naszym oczom ukazuje się stacyjka.
Wkładamy kluczyk w drugą pozycję i wciskamy przez otwór ten bolec widoczny na foto - wkładka stacyjki wychodzi do góry.
Wypinamy kostkę z instalacji i już po wszystkim.
Aby dojechać na dopisanie ja jechałem na dwóch stacyjkach - nowa wpięta w kolumnę i na niej zasilanie instalacji i rozruch, a druga podpięta do tej kostki. aby immo działało
Dałbyś radę podmienić jakoś zdjęcia?? Teraz już tylko tekst został.
BearRBK pisze:Miałby ktoś zdjęcia ? Bo wykręciłem wkręty, gniazdo one i cięgno maski ale za cholerę nie mogę zdemontować.
Edit: dobra zdemontowalem nie widzę bolca na stacyjce
Czy byłbyś skłonny podzielić się pełną relacją z naprawy??
Pozdrawiam wszystkich!!
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.
Jeden z kolegów był aktywny w 2017 a drugi ma dwa posty i raczej nie uczestniczy w forum.
- kravietz81
- moja ranga
- Posty: 128
- Wiek: 42
- Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny Metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Inny Samochód: Citroen Saxo
- Has thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.
Marek pisze:Jeden z kolegów był aktywny w 2017 a drugi ma dwa posty i raczej nie uczestniczy w forum.
Nie sprawdziłem...
Pozdrawiam wszystkich!!
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.
Mam prośbę, jeżeli odpowiadasz na post który jest wyżej to go nie cytuj. Trochę przesadzasz z cytowaniem.
- kravietz81
- moja ranga
- Posty: 128
- Wiek: 42
- Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny Metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Inny Samochód: Citroen Saxo
- Has thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.
Ok. W sumie ma to sens. Cytat się przydaje jak odpowiedź jest do postu gdzieś z dalszej historii wątku.
Dzięki za sugestię!
Dzięki za sugestię!
Pozdrawiam wszystkich!!
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana zamków, stacyjki itp.
Nie ma potrzeby szukania zdjęć , ja rozbierałem u siebie wszystko i oddawałem wkładki do naprawy. Bardzo prosta robota , jeżeli ktoś choć raz zdejmował boczki drzwi to mniej więcej wie gdzie szukać śrubek i zatrzasków
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości