Odbudowa Sorento, 2 w 1
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
-
- teraz jestem
- Posty: 592
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Dokładając podkładkę z tyłu jak byk mam 97 cm, z przodu po włożeniu dodatkowej podkładki 5 mm mam 91cm. Tak jak pisałem wcześniej opona 31 cali, bodylift 15 mm.
Plan jest taki że podkładka na tył będzie stoczona do 30 mm, a z przodu zamiast 15mm włożę 20mm. Powinno to wizualnie ładnie się wyrównać.
Plan jest taki że podkładka na tył będzie stoczona do 30 mm, a z przodu zamiast 15mm włożę 20mm. Powinno to wizualnie ładnie się wyrównać.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2126
- Wiek: 36
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 104 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Moim zdaniem to jest błąd w opisie sprężyn i one nie są calowe tylko 2 calowe. Wtedy to by się spinało. Masz jakieś parametry tych sprężyn? Długość i grubość drutu? Czerwone to pewnie pedders? Osobiście nie słyszałem nigdy o sprężynach podnoszących o cal tylko
Mówcie mi kolekcjoner
-
- teraz jestem
- Posty: 592
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Kupiłem ten zestaw używany, sprężyny były oryginalnie żółte, ale że je odnawiałem to poszły w czerwony proszek. Kiedyś OME, teraz chyba ARB to się nazywa. Pamiętam że mieli 1 calowe lifty jeszcze do toyot, mitsu. Poszukam linka jakiegoś to wrzucę.
Ogólnie ten zawias jakieś chore pieniądze kosztuje jako nowy, z 6 tyś chyba. Mnie z odnowieniem kosztował 700zł.
Ogólnie ten zawias jakieś chore pieniądze kosztuje jako nowy, z 6 tyś chyba. Mnie z odnowieniem kosztował 700zł.
-
- teraz jestem
- Posty: 592
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Na szekli nawet tym handlują, tylko kolor teraz inny jest. Niby +30, a w opisie poniżej napisane jest że podnosi o 20 mm. Na forach amerykańskich swego czasu wyczytałem że były 3 rodzaje sprężyn do różnych obciążeń, ale wszystkie w opisie miały że podnoszą 1 cal. Na Australijskiej stronie producenta też było że 1cal, i była instrukcja jak podnieść do 2 cali.
https://www.sklep4x4.pl/produkt/86/2832 ... pkaMhVOQTI
Widzę też że potaniało.
https://www.sklep4x4.pl/produkt/86/2832 ... pkaMhVOQTI
Widzę też że potaniało.
-
- teraz jestem
- Posty: 592
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Pytanie do użytkowników radia 2 din z nawigacją. Polecacie coś? Zależy mi na dobrej nawigacji, reszta to po prostu dodatki. Na Ali widziałem stacje multimedialne do Sorento z obd, sprawdza się to? Ktoś to użytkuje?
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2126
- Wiek: 36
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 104 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Miałem różne nawet takie po 1200 zl i wszystkie były gówniane. Jak odpalasz mapę wszystko zaczyna działać jakbyś pamięć RAM wyjął
Mówcie mi kolekcjoner
-
- teraz jestem
- Posty: 592
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Jak ktoś coś potrzebuje z blacharki z mojej starej skorupy to zapraszam, bo w sobotę pozbywam się jej. Marku kiedyś pytałeś mnie o zderzak, trochę porysowany ale można spróbować to spolerować, nie jest połamany ani klejony.
Ogólnie to auto jeździ, ale jeszcze parę pierdół jest do zrobienia. Muszę je wyrównać na zawieszeniu, na razie wywalę chyba podkładki z tyłu to siądzie 3 cm. Albo przód dźwignąć do góry, nie wiem jeszcze. Też tak patrzę że przydały by się opony 32...
Z drugiej strony w baku mam 5 litrów benzyny, butla z LPG pusta i jeszcze w planach jest zrobienie jakiegoś sensownego wieszaka na koło z tyłu lub w ostateczności koło wleci na dach. Jeszcze może jakaś zabudowa w bagażniku. Nie ma bata żeby tył nie siadł.
Ogólnie to auto jeździ, ale jeszcze parę pierdół jest do zrobienia. Muszę je wyrównać na zawieszeniu, na razie wywalę chyba podkładki z tyłu to siądzie 3 cm. Albo przód dźwignąć do góry, nie wiem jeszcze. Też tak patrzę że przydały by się opony 32...
Z drugiej strony w baku mam 5 litrów benzyny, butla z LPG pusta i jeszcze w planach jest zrobienie jakiegoś sensownego wieszaka na koło z tyłu lub w ostateczności koło wleci na dach. Jeszcze może jakaś zabudowa w bagażniku. Nie ma bata żeby tył nie siadł.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2126
- Wiek: 36
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 104 times
- Kontaktowanie:
-
- teraz jestem
- Posty: 592
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Mam taki problem, może wspólnymi siłami pchniemy to do przodu.
Walczyłem trochę z niedziałającymi światłami: brak jednego światła cofania (ugnity kabel), brak stop (uszkodzony czujnik przy pedale), podłączenie tylnego światła przeciwmgielnego (wersja USA), oświetlenie wnętrza (przepalone diody w lampce i w wiązce), podświetlenia przycisków, zegarów (wymiana żarówek), w sumie pierdoły.
Podczas tych prac często włączałem, wyłączałem zapłon, zapalałem światła żeby wszystko sprawdzać czy mierzyć. Po jakimś czasie po włączeniu zapłonu nie świeciły mi się kontrolki, brak reakcji na przekręcenie kluczyka. Uznawałem że akumulator jest słaby, ładowałem i wracało do normy.
Dzisiaj chciałem odpalić auto, akumulator naładowany i lipa. Brak reakcji na kluczyk. Nie zapalają się żadne kontrolki. Światła działają i ogólnie wszystko działa, nawet to co powinno działać po zapłonie.
Jest to jakiś naderwany, zaśniedziały przewód, ale który?? Zdechło by całkiem to prędzej bym go namierzył, a tak to raz jest ok a za chwilę lipa.
Edit:
Plan na wieczór to rozpinam i sprawdzam wszystkie wtyczki, pin po pinie, lewy i prawy słupek, oraz te pod kolumną kierowniczą. Nic nie znajdę to przenoszę się pod maskę. Mam nadzieję że parcha znajdę. Tylko jeszcze furę do garażu wepchnąć bo -1 na zewnątrz.
Walczyłem trochę z niedziałającymi światłami: brak jednego światła cofania (ugnity kabel), brak stop (uszkodzony czujnik przy pedale), podłączenie tylnego światła przeciwmgielnego (wersja USA), oświetlenie wnętrza (przepalone diody w lampce i w wiązce), podświetlenia przycisków, zegarów (wymiana żarówek), w sumie pierdoły.
Podczas tych prac często włączałem, wyłączałem zapłon, zapalałem światła żeby wszystko sprawdzać czy mierzyć. Po jakimś czasie po włączeniu zapłonu nie świeciły mi się kontrolki, brak reakcji na przekręcenie kluczyka. Uznawałem że akumulator jest słaby, ładowałem i wracało do normy.
Dzisiaj chciałem odpalić auto, akumulator naładowany i lipa. Brak reakcji na kluczyk. Nie zapalają się żadne kontrolki. Światła działają i ogólnie wszystko działa, nawet to co powinno działać po zapłonie.
Jest to jakiś naderwany, zaśniedziały przewód, ale który?? Zdechło by całkiem to prędzej bym go namierzył, a tak to raz jest ok a za chwilę lipa.
Edit:
Plan na wieczór to rozpinam i sprawdzam wszystkie wtyczki, pin po pinie, lewy i prawy słupek, oraz te pod kolumną kierowniczą. Nic nie znajdę to przenoszę się pod maskę. Mam nadzieję że parcha znajdę. Tylko jeszcze furę do garażu wepchnąć bo -1 na zewnątrz.
-
- Jestem
- Posty: 1082
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 185500
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 55 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
ja bym jednak odłączył złącze stacyjki i zrobił mostki i zobaczył czy wróciły kontrolki.
-
- teraz jestem
- Posty: 592
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Co mogłem to posprawdzałem. Kostki czyste, pozapinane ładnie. Brak zasilania na 3 bezpieczniku. Miałem drugi taki sam moduł z bezpiecznikami, podmieniłem i to samo.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2126
- Wiek: 36
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 104 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość