Odbudowa Sorento, 2 w 1

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
Panicz
coś umiem
coś umiem
Posty: 622
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1

#136 Postautor: Panicz » poniedziałek, 6 stycznia 2025, 18:18

Zczytałem błędy tą pierdołą od kolegi z pomocą aplikacji obd doctor:
Potwierdzony:
P0057
P0452
P0122
Oczekujący:
P0156
P0057
P0158
P0134
P0452
P0122
P0304
P0302
Niestety nie mogłem ich skasować, muszę ściągnąć jakąś inną aplikację. Zobaczymy co wygeneruje po skasowaniu błędów. Chyba że rozłączenie aku na 2 doby wykasowało błędy i te wszystkie pojawiły się po mojej dzisiejszej przejażdżce.

Jak pisałem auto nie ma katalizatorów, stąd błędy związane z sondami. Wypadania zapłonów to prawdopodobnie przez gaz, w sobotę wymieniałem filtry, czyściłem wtryskiwacze bo trochę kulał na LPG. Nie wiem jakie objawy mogą dawać błędy związane z układem par paliwa.
Zostaje błąd czujnika przepustnicy, domyślam się że podniesione obroty na jałowym i nie wkręcanie się powyżej 4000 obrotów to jego wina. No i pytanie za 100 punktów, czy przez czujnik położenia przepustnicy może "głupieć" skrzynia? Chyba powinien wyskoczyć jakiś ogólny błąd skrzyni biegów, a tutaj go nie ma.

Szelma
To ja
To ja
Posty: 340
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 20 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1

#137 Postautor: Szelma » poniedziałek, 6 stycznia 2025, 21:22

Panicz pisze:Olej wymieniony statycznie, mobil atf 320, stan sprawdzony (skrzynia rozgrzaną, sprawdzane na N) Akumulator od wczoraj odpięty, jutro lub we wtorek podłączę i zrobię adaptację wg instrukcji z forum. Nie pomoże to jedzie do serwisu od skrzyń na diagnostykę. Nic więcej sam nie zrobię.

To chyba nie jest dobry olej do tej skrzyni, powinien mieć specyfikację Kia Red 1 czy jakoś tak

Panicz
coś umiem
coś umiem
Posty: 622
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1

#138 Postautor: Panicz » poniedziałek, 6 stycznia 2025, 23:16

Ponoć ten olej ma odpowiednie parametry i jest odpowiedni, już któryś raz go leję do Sorento. Ma specyfikację dexron 3. Jednak jeszcze doszkolę się w tym temacie, może rzeczywiście jest nie taki.

Panicz
coś umiem
coś umiem
Posty: 622
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1

#139 Postautor: Panicz » wtorek, 7 stycznia 2025, 14:16

Nie mogę nigdzie dostać czujnika położenia przepustnicy, obdzwoniłem z 5 hurtowni, Inter csrsy, partnery i nic. Zostaje jeszcze internet.
W międzyczasie pomierzyłem stary czujnik, no i wydaje się sprawny... Co jest? Przewody? Dokąd one idą od czujnika?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11637
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 356 times
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1

#140 Postautor: Marek » wtorek, 7 stycznia 2025, 15:33

Może trzeba go odpowiednio ustawić. Co do ilości błędów które pokazałeś wyżej, to jest aż nie przawdopodobne żeby powstał razem na skutek awarii. Najpierw skasuj błędy i sprawdź ponownie. Na allegro są dwa nowe.
Ostatnio zmieniony wtorek, 7 stycznia 2025, 21:02 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Panicz
coś umiem
coś umiem
Posty: 622
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1

#141 Postautor: Panicz » wtorek, 7 stycznia 2025, 15:54

Skasowałem i pojechałem tym autem do pracy. Pojawia się błąd p0122 i błąd od drugiej sondy na 2 banku. Reszta po przejechaniu 50 km nie pojawiła się. Czujnik wyjąłem z przepustnicy i pomierzyłem wg instrukcji znalezionej na forum i wydaje się wszystko ok, wartości zmieniają się płynnie, od 0 do 4.9v czy odwrotnie. Po zamontowaniu i wykasowaniu błędów spadły wolne obroty do ok 800. Nie ma już szarpnięcia przy wrzucaniu na D lub R. Nadal jednak nie redukuje biegów po wciśnięciu gazu i silnik nie wkręca się powyżej 4-4,5 obrotów. Na podglądzie tego czujnika w aplikacji i wciskaniu pedału gazu wartości ładnie się zmieniają, ale tylko od 0 do 95%
Na allegro są ale okres oczekiwania 9-21 dni, z chin idą. Chyba że jakieś inne znalazłeś.
Podmienił bym ten czujnik ze swojej, ale nie mogę odkręcić tych śrubek, jedną już trochę zmasakrowałem przez to. Może całą przepustnicę podmienię.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11637
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 356 times
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1

#142 Postautor: Marek » wtorek, 7 stycznia 2025, 21:36


Panicz
coś umiem
coś umiem
Posty: 622
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1

#143 Postautor: Panicz » środa, 8 stycznia 2025, 10:33

Marku, ten jest na 3 piny, w 3.5 jest 4 pinowy.
Włożyłem wczoraj ten czujnik z mojej Sorento i auto kolegi ożyło. Skończyły się też problemy ze skrzynią. Także czujnik na 100%. Zamówiłem 2 czujniki od chińczyka i nic, trzeba czekać. Kolega zabrał już auto odemnie, jeździł tyle czasu z tą usterką to pojeździ jeszcze 2 tygodnie. Zamontowałem mu też nowe emulatory do sond, błędy z nimi związane zniknęły.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11637
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 356 times
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1

#144 Postautor: Marek » środa, 8 stycznia 2025, 21:13

Tak to jest jak się szuka bez VIN. Ważne że się udało. :)

Panicz
coś umiem
coś umiem
Posty: 622
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1

#145 Postautor: Panicz » czwartek, 9 stycznia 2025, 07:38

Jeszcze nie udało, pojechał z usterką :)

Wczoraj przebadałem swoją kijane. Błąd sondy 2 bank 2.
Ale co mnie martwi to korekta długoterminowa na tej głowicy +19.3 i nic się nie zmienia. Na drugiej głowicy pokazuje mi ok +1.5, czasem zmieni się na +3, czasem na -1, czyli raczej w normie. Zamówiłem sondę, wymienię, potestuję i jak się nie poprawi będziemy walczyć :lol:

Panicz
coś umiem
coś umiem
Posty: 622
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1

#146 Postautor: Panicz » czwartek, 16 stycznia 2025, 00:16

Jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania w silniku 3.5? U mnie jest ok 13.5, nie za nisko? Nie powinno być 14-14,5?
Zacząłem szukać alternatora i na zdjęciach na alternatorze napisane jest 13,5 120a. Może tak ma być?
https://allegro.pl/oferta/alternator-ki ... 6117946964
Pytam bo walczę z instalacją LPG. Mocno rozjeżdżają mi się korekty i podejrzenie jest na zbyt niskie napięcie. Na benzynie jest ok, po dniu jazdy na benzynie korekty praktycznie na 0.

Panicz
coś umiem
coś umiem
Posty: 622
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1

#147 Postautor: Panicz » poniedziałek, 20 stycznia 2025, 17:12

Kilka dni temu zablokowały mi się drzwi pazażera, nie mogłem ich odryglować. Po przewertowaniu forum, że trzeba rwać boczek i prawdopodobnie go zniszczyć to narazie odpiściłem walkę z tym. Dzisiaj w pracy używałem przyssawki wibrującej do układania płytek wielkoformatowych i uznałem że co mi szkodzi, powibruję trochę drzwiami. No i sukces, parę sekund i coś odpuściło, rygiel się cofnkł. :roftl:
Załączniki
IMG_20250120_161726.jpg

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11637
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 356 times
Kontaktowanie:

Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1

#148 Postautor: Marek » poniedziałek, 20 stycznia 2025, 21:13

Takiego urządzenia nie widziałem , ale ważne ze jest skuteczne. :) A do tego postu wyżej , ładowanie powinno być powyżej 14V jakieś 14,3V, a pod obciążeniem 13.8V


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość