Montaż sterownika centralnego zamka

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
arturiewa5
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1224
Wiek: 58
Rejestracja: piątek, 25 grudnia 2015, 23:24
Skąd jesteś: Wołów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: BORDO
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: ML 280 CDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Montaż sterownika centralnego zamka

#1 Postautor: arturiewa5 » sobota, 23 stycznia 2016, 21:41

Witam, instrukcja montażu sterownika .

To instrukcja podłączenia przewodów napisana przez Vokala:

W załączeniu schemat podpięcia centralki do instalacji
Sorento.
W pliku nr 1 jest uproszczony schemat podłączenia przewodów centralki w
odpowiednie miejsca instalacji wraz z opisem.
W pliku nr 2 i 3 pokazane są lokalizacje kostek w aucie.

Przewód czerwony (R) jest do zasilania z AKU.
Przewód czarny (B) jest do masy auta - z nim trzeba połączyć przewody żółty
(Y) i żółto/czarny (Y/B).
Przewód różowy (P) jest do kierunkowskazów, trzeba go rozdzielić aby
podłączyć obie strony kierunkowskazów.Na przewody powstałego mostka wlutować dwie diody /3-10 A/
Przewód biały (W) jest do zamykania zamków drzwi i klapy.
Przewód biało/czarny (W/B) jest do otwierania zamków drzwi i klapy.

Żeby podpiąć się do instalacji trzeba zdjęć osłonę pod kierownicą i tam
szukać tych kostek.
Przewody do masy należy połączyć w jeden przewód masowy i zakończyć go oczkiem i
zamocować pod nakrętką jakiejś śruby, która ma dobrą masę. Sprawdzić ja
miernikiem (omomierzem lub dzwonkiem) np. względem metalowej części
stacyjki.
Pozostałe oryginalne przewody trzeba odizolować, nakręcić na nie przewody od
centralki, zalutować i zaizolować.
Końcówki niepotrzebnych przewodów trzeba zaizolować i zwinąć, żeby nie
przeszkadzały.''


Zdejmujemy osłonę boczną kokpitu i odkręcamy 2 wkręty oznaczone strzałkami.
Obrazek

Następnie zdejmujemy osłonę wewnętrzną progu i wykręcamy wkręt przytrzymujący osłonę tablicy bezpieczników ( wkręt w miejscu strzałki)
Obrazek

Wykręcamy plastikowy kołek i zdejmujemy osłonę bezpieczników.
Obrazek

Wykręcamy 2 wkręty z dołu osłony.Po odkręceniu wkrętu, osłonę odchylamy lekko do góry i górną część odciągamy od lewej strony. Spinki powinny puścić ( 4 spinki). Dla wygody należałoby odpiąć kostki od przełącznika ustawienia świateł i modułu napędów.
Obrazek

Schematy umieszczenia kostek w instalacji elektrycznej Sorento. 1 Schemat jest wykonany przez Vokala z sposobem podłączenia centralki do instalacji elektrycznej. W miejscach oznaczonych czarnymi strzałkami wlutowujemy 2 diody 10 A.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak wygląda w rzeczywistości connector SC-01.
Obrazek

Tak wyglądają kostki X-05, X-06,X-09.
Obrazek

W miejscu oznaczonym strzałką podłączyłem masę centralki.
Obrazek

Taki zakupiłem sterownik na Allegro.
Obrazek

Wiązka elektryczna centralki sterownika.
Obrazek

Do końcówek przewodów założyłem "samiczki mini".
Obrazek

Mam nadzieję że instrukcja jest już jasna :) W razie pytań służę pomocą.
Ostatnio zmieniony niedziela, 24 stycznia 2016, 02:12 przez arturiewa5, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż sterownika centralnego zamka

#2 Postautor: vokal » niedziela, 24 stycznia 2016, 17:07

Artur, instrukcję opisu wykonałem dla względnego laika elektryki samochodowej, który raz w życiu miał w ręku lutownicę.
Jednak z naszej późniejszej korespondencji zrozumiałem, że Twoje zdolności są kilka stopni wyżej od zdolności początkującego.
Myślę jednak, że zbyt szczegółowy opis nie spowodował zamieszania w Twoich pracach.

Na schemacie, przez roztargnienie, nie naniosłem diod prostowniczych, ale szybko wychwyciłeś błąd i to poprawiłeś.
Dobra robota :ok:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
arturiewa5
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1224
Wiek: 58
Rejestracja: piątek, 25 grudnia 2015, 23:24
Skąd jesteś: Wołów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: BORDO
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: ML 280 CDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż sterownika centralnego zamka

#3 Postautor: arturiewa5 » poniedziałek, 25 stycznia 2016, 01:54

Witam .Myślę że Twoja praca Vokal nie pójdzie na marne i komuś z posiadaczy Sorki to pomoże.

Awatar użytkownika
toriu86
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Wiek: 37
Rejestracja: czwartek, 11 czerwca 2015, 17:28
Skąd jesteś: Skępe
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Kontaktowanie:

Re: Montaż sterownika centralnego zamka

#4 Postautor: toriu86 » niedziela, 21 sierpnia 2016, 12:01

Siemanko, kupiłem sterownik z opuszczaniem szyb i otwieraniem bagażnika z pilota. Gdzie ewentualnie podpiąć kable ze sterownika?

Chodzi mi o to żeby z pilota otwierać szybę bagażnika.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż sterownika centralnego zamka

#5 Postautor: vokal » niedziela, 21 sierpnia 2016, 12:43

Przecież szybę bagażnika otwiera się oryginalnym pilotem :hmm:

-- A7600H - -
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Montaż sterownika centralnego zamka

#6 Postautor: Admin » niedziela, 21 sierpnia 2016, 13:03

Pewne amerykańskie wersje 3.5 lub 2.4 benzyna nie miały tego luksusu .
Tutaj niestety nie wiemy jaka wersję ma toriu86 , więc nie za bardzo wiadomo co odpowiedzieć, znamy tylko rok produkcji .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
toriu86
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 41
Wiek: 37
Rejestracja: czwartek, 11 czerwca 2015, 17:28
Skąd jesteś: Skępe
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Kontaktowanie:

Re: Montaż sterownika centralnego zamka

#7 Postautor: toriu86 » poniedziałek, 22 sierpnia 2016, 07:53

Moja sorento to 2.5 crdi z 2003r. krajowa.
Może pociągnąć przewód do drzwi kierowcy i podpiąć pod przycisk do otwierania szyby bagażnika ?

Marcinn95
jestem
jestem
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek, 29 listopada 2021, 16:03
Skąd jesteś: Kraków
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: Manualna
Rok: 2005
Kontaktowanie:

Re: Montaż sterownika centralnego zamka

#8 Postautor: Marcinn95 » piątek, 10 grudnia 2021, 14:29

Witam kolegów , podłączone według schematu wszystko działa poprawnie. Bardzo dziękuję.


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość