Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"
Z uwagi na uszkodzony regulator napięcia zmuszony byłem wymontować alternator
Narzędzia jakie użyłem:
- klucz oczkowy gięty (17)
- klucze oczkowe (10),(12),(14)
- klucze nasadowe (10),(12),(13),(14) z uchwtem i przedłużką
- wkrętak(śrubokręt) płaski i krzyżak
- kombinerki
- mały młotek
- łyżka do opon
Po otwarciu maski pierwsza czynność to odłączenie klem z akumulatora.
Luzujemy pasek wieloklinowy.Nakładamy na koło napinacza klucz gięty oczkowy(17) i obracamy do oporu zgodnie z ruchem wskazowek.Pasek się luzuje i zrzucamy go z koła alternatora.
Demontujemy obudowę filtra powietrza. W tym celu odłączyć przewód gumowy od pokrywy zaworów i przewód prowadzący do turbosprężarki.
Odpinamy wtyczkę od przepływomierza.
Odciągamy spinki obudowy filtra i ściągamy górną jego część. Zabezpieczamy wlot do turbo tak by nic tam nie wpadło.
Pozostałą dolną część obudowy można zostawić ale chciałem mieć lepszy dostęp i ją również wyjąłem. To tylko trzy nakrętki.
Kluczem (12) odkręcamy nakrętke przewodu prądowego z alternatora.
Odpinamy złącze elektryczne od alternatora,najlepiej za pomocą płaskiego śrubokręta.
Odpinamy spinkę z obudowy alternatora,mocującą przewód elektryczny tego złącza.
Odkręcamy kluczem (12) mocowanie przewodu podciśnienia od kolektora wydechowego.
Odbezpieczamy spinki i wyjmujemy przewody podciśnienia z pompy vakum.
Odkręcamy mocowanie przewodu zbiorniczka wyrównawczego. Przymocowane jest to do głowicy na trzy śruby,odkręcamy kluczem(10)
Kluczem (12) odkręcamy przewód olejowy od pompy vacum i zabezpieczamy go.
Kluczem (14) odkręcamy alternator od jego mocowania i wyjmujemy śruby. Górna śruba siedzi dość ciasno.Można ją lekko uderzyć młotkiem poprzez nakręconą nakrętkę aby ruszyła do tyłu.
Dolna też trochę opornie wychodzi. Trzeba ją cały czas wykręcać i podciągać do siebie. Praktycznie do całej swojej długości.
Alternator mamy uwolniony.
Wkładamy łyżke pomiędzy mocowanie,a alternator aby go trochę obruszyć.
Chwytamy alternator i wyciągamy go z komory silnika.
Narzędzia jakie użyłem:
- klucz oczkowy gięty (17)
- klucze oczkowe (10),(12),(14)
- klucze nasadowe (10),(12),(13),(14) z uchwtem i przedłużką
- wkrętak(śrubokręt) płaski i krzyżak
- kombinerki
- mały młotek
- łyżka do opon
Po otwarciu maski pierwsza czynność to odłączenie klem z akumulatora.
Luzujemy pasek wieloklinowy.Nakładamy na koło napinacza klucz gięty oczkowy(17) i obracamy do oporu zgodnie z ruchem wskazowek.Pasek się luzuje i zrzucamy go z koła alternatora.
Demontujemy obudowę filtra powietrza. W tym celu odłączyć przewód gumowy od pokrywy zaworów i przewód prowadzący do turbosprężarki.
Odpinamy wtyczkę od przepływomierza.
Odciągamy spinki obudowy filtra i ściągamy górną jego część. Zabezpieczamy wlot do turbo tak by nic tam nie wpadło.
Pozostałą dolną część obudowy można zostawić ale chciałem mieć lepszy dostęp i ją również wyjąłem. To tylko trzy nakrętki.
Kluczem (12) odkręcamy nakrętke przewodu prądowego z alternatora.
Odpinamy złącze elektryczne od alternatora,najlepiej za pomocą płaskiego śrubokręta.
Odpinamy spinkę z obudowy alternatora,mocującą przewód elektryczny tego złącza.
Odkręcamy kluczem (12) mocowanie przewodu podciśnienia od kolektora wydechowego.
Odbezpieczamy spinki i wyjmujemy przewody podciśnienia z pompy vakum.
Odkręcamy mocowanie przewodu zbiorniczka wyrównawczego. Przymocowane jest to do głowicy na trzy śruby,odkręcamy kluczem(10)
Kluczem (12) odkręcamy przewód olejowy od pompy vacum i zabezpieczamy go.
Kluczem (14) odkręcamy alternator od jego mocowania i wyjmujemy śruby. Górna śruba siedzi dość ciasno.Można ją lekko uderzyć młotkiem poprzez nakręconą nakrętkę aby ruszyła do tyłu.
Dolna też trochę opornie wychodzi. Trzeba ją cały czas wykręcać i podciągać do siebie. Praktycznie do całej swojej długości.
Alternator mamy uwolniony.
Wkładamy łyżke pomiędzy mocowanie,a alternator aby go trochę obruszyć.
Chwytamy alternator i wyciągamy go z komory silnika.
- Załączniki
-
- 20181213_161822-1024x768.jpg (348.05 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_161341-1024x768.jpg (201.88 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- Studio_20181215_212156-1024x768.jpg (207.33 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_143507-1024x768.jpg (174.32 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_145911-1024x768.jpg (200.87 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_150150-1024x768.jpg (227.97 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_145207-1024x768.jpg (239.26 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_150441-768x1024.jpg (226.47 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_150627-1024x768.jpg (201.27 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_150929-1024x768.jpg (199.76 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_151234-1024x768.jpg (234.74 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_151301-1024x768.jpg (171.15 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_153134-1024x768.jpg (230.13 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_152406-1024x768.jpg (206.76 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_152754-1024x768.jpg (258.35 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_155220-1024x768.jpg (205.88 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_155346-1024x768.jpg (215.92 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_155819-768x1024.jpg (242.41 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_151654-768x1024.jpg (249.57 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_153322-1024x768.jpg (219.36 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_153536-1024x768.jpg (188.55 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_160007-1024x768.jpg (236.37 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_153912-1024x768.jpg (215.54 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_160610-1024x768.jpg (207.91 KiB) Przejrzano 3206 razy
-
- 20181213_160958-1024x768.jpg (241.58 KiB) Przejrzano 3206 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11415
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"
Bardzo ładny opis . Zauważyłem lekko przetartą rurkę przez koło alternatora , od płynu chłodzącego z chłodnicy do zbiorniczka ,
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"
Tak,zgadza się co do tej rurki. To już druga. Kupiłem rok temu "nówkę sztukę" i znowu ją przetarło. Muszę kupić górną część osłony chłodnicy bo na tej nie mam mocowania na tą rurkę. Ktoś tam kiedyś "rzeźbił" i pożałował na osłonie kitując starą połamaną.
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"
To elementy które wymieniałem w alternatorze:
- łożysko (od strony koła pasowego) B17-116DG – NSK
- łożysko (od strony pompy vakum) 6202 NTN
- regulator napięcia 37370-42300
- koło pasowe alternatora F-232774.03 INA
To są numery gratów,które wyjąłem ze starego alternatora.
Jeżeli ktoś ma ochotę samodzielnie pobawić się w wymianę wyżej wymienionych części to trzeba się przygotować na parę niedogodności.
Łożyska siedzą bardzo mocno i jest trochę zabawy aby je zdjąć.
Odkręcenie koła pasowego alternatora wymaga specjalnego klucza (33zęby).Można kupić bez problemu za parę groszy.
Koło jest bardzo mocno dokręcone i dopiero klucz udarowy dał radę. Gwint jest prawy więc odkręcamy w lewo
Potrzebna jest też lutownica. Regulator napięcia jest przylutowany w jednym punkcie.
Jeszcze jedna uwaga.
Przy montażu alternatora już do samochodu,ostrożnie z dokręcaniem śruby od przewodu oleju idącego do pompy vakum. Jest ona w środku drążona i łatwo ją ukręcić.
- łożysko (od strony koła pasowego) B17-116DG – NSK
- łożysko (od strony pompy vakum) 6202 NTN
- regulator napięcia 37370-42300
- koło pasowe alternatora F-232774.03 INA
To są numery gratów,które wyjąłem ze starego alternatora.
Jeżeli ktoś ma ochotę samodzielnie pobawić się w wymianę wyżej wymienionych części to trzeba się przygotować na parę niedogodności.
Łożyska siedzą bardzo mocno i jest trochę zabawy aby je zdjąć.
Odkręcenie koła pasowego alternatora wymaga specjalnego klucza (33zęby).Można kupić bez problemu za parę groszy.
Koło jest bardzo mocno dokręcone i dopiero klucz udarowy dał radę. Gwint jest prawy więc odkręcamy w lewo
Potrzebna jest też lutownica. Regulator napięcia jest przylutowany w jednym punkcie.
Jeszcze jedna uwaga.
Przy montażu alternatora już do samochodu,ostrożnie z dokręcaniem śruby od przewodu oleju idącego do pompy vakum. Jest ona w środku drążona i łatwo ją ukręcić.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"
Normalnie z nieba mi spadłeś jutro będę wymieniał regulator
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"
Miło mi gdy mogę chociaż w taki sposób trochę pomóc
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"
A powiedz mi do wymiany samego regulatora będę musiał zdejmować rolkę?
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"
Kurcze,to zadałeś mi klina
Ja wymieniałem również koło i teraz tak na szybko to nie chcę wprowadzać Ciebie w błąd czy bez jego ściągania da się wymienić regulator.
Podejrzewam,że powinno dać radę ale pewności nie mam.
Ja wymieniałem również koło i teraz tak na szybko to nie chcę wprowadzać Ciebie w błąd czy bez jego ściągania da się wymienić regulator.
Podejrzewam,że powinno dać radę ale pewności nie mam.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 11:39 przez alwo76, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"
Bo z tego co się już dowiedziałem żeby go wymienić trzeba rozebrać alternator prawda?
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"
Tak,trzeba rozbierać. Regulator jest wewnątrz alternatora.
Wracając do tego czy da się wymienić regulator napięcia bez odkręcania koła to powinno dać radę. Po odkręceniu śrub wyjdzie wirnik z przednią częścią obudowy i tym kołem.
Wracając do tego czy da się wymienić regulator napięcia bez odkręcania koła to powinno dać radę. Po odkręceniu śrub wyjdzie wirnik z przednią częścią obudowy i tym kołem.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 12:01 przez alwo76, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"
Więc teraz pytanie czy po rozkręceniu zejdzie tył z pompą czy przód z rolką
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Demontaż alternatora.Sorento 2.5 CRDI "przedlift"
Po odkręceniu śrub ściągających obudowę alternatora zejdzie przód z rolką.
Pompa vacum jest przykręcona śrubami do tylnej części obudowy.
Pompa vacum jest przykręcona śrubami do tylnej części obudowy.
-
- jestem
- Posty: 3
- Wiek: 43
- Rejestracja: sobota, 29 maja 2021, 10:15
- Skąd jesteś: Lubuskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 260000
- Inny Samochód: Corsa
- Has thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości