Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#1 Postautor: Farmer1971 » czwartek, 16 lipca 2020, 22:08

Ostatnio dotknęła mnie przypadłość obróconej panewki w silniku a co za tym idzie duży remont i spore uszczuplenie portfela. Co było w tym dziwne, aż do momentu awarii nie było żadnych sygnałów ze strony układu smarowania (właściwie jeden był, ale o tym za chwilę). Kontrolka ciśnienia oleju nie zapaliła się nawet na moment. Dodam, że czujnik ciśnienia wymieniałem ok. pół roku temu, więc był praktycznie nowy.
Szukając przyczyny zatarcia panewki zmierzyłem charakterystykę ciśnieniową tego czujnika. I co się okazało. Czujnik włączał kontrolkę oleju przy spadku ciśnienia do 0,25 bara!!! Według instrukcji prawidłowe ciśnienie smarowania nie powinno wynosić mniej, niż 1,35 bara, czyli ponad pięciokrotnie więcej. Przy ciśnieniu 0.25 bara panewki pracują prawie na sucho, a o prawidłowym klinie olejowym możemy zapomnieć. Więc przy takim spadku ciśnienia awaria jest tylko kwestią niedługiego czasu.
Dobrałem więc czujnik o ciśnieniu zadziałania 0,6 bara. Musiałem dorobić do niego przejściówkę, bo czujnik ma gwint M10x1 (jak większość czujników ciśnienia oleju), natomiast oryginalny czujnik ma gwint calowy 1/8"xG28.
CZUJNIK.jpg
CZUJNIK.jpg (116 KiB) Przejrzano 3207 razy

Teraz kontrolka będzie informować mnie wcześniej o niebezpiecznym spadku ciśnienia.
Co do objawu, o którym pisałem wcześniej (a który zignorowałem), to było stosunkowo długie i coraz dłuższe jazgotanie wariatorów rozrządu przy starcie zimnego silnika. Teraz po remoncie, gdy silnik jest szczelny i ma nową pompę olejową, ciśnienie przy rozruchu rośnie szybko i wariatorów praktycznie nie słychać.
Radzę więc zwrócić na to uwagę, bo może to uratować silnik przed kosztownym remontem.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
darkik
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 października 2019, 10:10
Skąd jesteś: Kluczbork
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 233000
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#2 Postautor: darkik » piątek, 17 lipca 2020, 10:01

Znalazłem coś takiego na Allegro.https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-w ... 9cQAvD_BwE
Zakładam że można by zastosować taki zestaw, nawet zamiast czujnika ciśnienia i wtedy na bieżąco widać jakie jest faktyczne ciśnienie.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#3 Postautor: diodalodz » piątek, 17 lipca 2020, 10:36

wszystkie te czujniki tak maja.
Ja kupiłem teraz nową pompę oleju i zrobię podmiankę, bo bardzo bym nie chciał wyjmować silnika do panewek.

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#4 Postautor: Farmer1971 » piątek, 17 lipca 2020, 12:02

darkik pisze:Znalazłem coś takiego na Allegro.https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-w ... 9cQAvD_BwE
Zakładam że można by zastosować taki zestaw, nawet zamiast czujnika ciśnienia i wtedy na bieżąco widać jakie jest faktyczne ciśnienie.

Można by było, gdybyś dał radę to zmieścić. Myślałem o dodatkowym czujniku, ale tam jest bardzo mało miejsca.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#5 Postautor: diodalodz » piątek, 17 lipca 2020, 12:51

robiłeś szlif wału ? czy przeżył ?

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#6 Postautor: Farmer1971 » piątek, 17 lipca 2020, 15:15

Niestety za głęboko poharatany. Wał nowy.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#7 Postautor: diodalodz » piątek, 17 lipca 2020, 17:46

drogo ?
Panewki + wał ?

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#8 Postautor: Farmer1971 » piątek, 17 lipca 2020, 20:51

Panewki+ wał+ pompa oleju+ uszczelki= ok. 8 tys. PLN i 20 dni czekania.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#9 Postautor: diodalodz » piątek, 17 lipca 2020, 22:00

dramat ...

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#10 Postautor: Farmer1971 » piątek, 17 lipca 2020, 22:46

No, niestety. Ale teraz silnik jak nówka. :happy2:
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#11 Postautor: tabast » piątek, 17 lipca 2020, 23:28

U mnie w dieslu podobnie. Gnałem sobie autostradą przez 50 km z dużą prędkością (zawór upustowy w pompie otwarty) całkowicie bezproblemowo do czasu zjazdu i dalszej bardzo lajtowej jazdy. Następne 10 km jadąc wolno z zawieszonym w pozycji otwartej zaworem (brak ciśnienia) wystarczyło do obrócenia panewki. Kontrolka ciśnienia oleju oczywiście nie dała nic znać.
Koszty części do naprawy podobne.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#12 Postautor: Andrzej » sobota, 18 lipca 2020, 09:39

Wydaje mi się Farmer , że odkryłeś nową wadę fabryczną Sorento , tym razem w silniku 3.3.
Wiedziałem od Orła, że było już wcześniej kilka takich przypadków i z opowieści właścicieli wynikało , że w żadnym czujnik nie zasygnalizował braku ciśnienia oleju.
Jest nas 100 głów, może opacujmy jakiś porządny system pomiarowy , który by pokazywał aktualne ciśnienie na wskaźnik, nie tylko sama kontrolkę. Napewno wyjdzie to taniej niż remont silnika , zwłaszcza , że jest coraz bardziej krucho z nowymi częściami .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1046
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#13 Postautor: diodalodz » sobota, 18 lipca 2020, 10:34

każde auto tak ma. Jak zapala się kontrolka to oznacza to pogrzeb .
Zobacz np silniki diesla z Insigni ... 3-4 mignięcia kontrolki i jest po zawodach.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#14 Postautor: Andrzej » sobota, 18 lipca 2020, 10:43

Może właśnie dlatego dobrze byłoby mieć dokładny pomiar w czasie rzeczywistym , jeśli cały czas auto jeździ i widać to na ciśnieniomierzu oleju że pokazuje powiedzmy na wolnych obrotach 1.8 bar a tu nagle 1 to jest powód aby się temu przyjrzeć .
Tak mi się wydaje.

Myślałem o czymś takim. Nie jest to drogie.
Załączniki
IMG_20200718_111202~01.jpg
IMG_20200718_111202~01.jpg (63.12 KiB) Przejrzano 3114 razy
Screenshot_2020-07-18-11-11-40-315_com.brave.browser~01.jpg
Screenshot_2020-07-18-11-11-40-315_com.brave.browser~01.jpg (79.77 KiB) Przejrzano 3114 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Wadliwy czujnik ciśnienia smarowania w 3.3 V6

#15 Postautor: hunter » sobota, 18 lipca 2020, 12:35

Jeżeli to z Ali to trzeba porównać wskazania tego cuda ze wskazaniami manometra.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości