Wskaźnik ciśnienia oleju 2.5 crdi 140 KM
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
-
- moje konto
- Posty: 185
- Rejestracja: piątek, 29 grudnia 2017, 11:00
- Skąd jesteś: Skierniewice/Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Bordo
- Przebieg (km.): 241500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Wskaźnik ciśnienia oleju 2.5 crdi 140 KM
Witam.
W związku z dyskusjami na forum i fanpage na temat ciśnienia oleju w naszych silnikach, zdecydowałem się zamontować wskaźnik u siebie.
Zacząłem od kupna samego zegara z czujnikiem. Jako że mam 2.5 140KM zdecydowałem że będę próbował wpiąć się w instalacje olejową przy pompie vacum. Do tego potrzebna jest "śruba drążona przelewowa z gwintem męskim i żeńskim" która to oryginalnie już występuje w tym silniku,ale tylko tym. Dokładniej jest w nią wkręcany czujnik ciśnienia oleju, i udało mi się taki komplet znaleźć na allegro Dodam że można ją też wkręcić w zasilanie oleju na turbosprężarce.
Po wstępnym skompletowaniu tych elementów została kwestia ich skręcenia razem. Jednak ze względu na różnicę gwintów nie było to proste, więc doszedł zakup odpowiedniej narzynki i gwintownika.
Najprościej było by też gdyby czujnik wkręcić bezpośrednio w śrubę, ale po wstępnych przymiarkach wyszło że czujnik nie mieści się w osi gdyż już przeszkadza za mocno kolektor wydechowy.
Pierwsza myśl po tym jaka naszła to że zastosuje kolanko. Pojeździłem po zakładach od hydrauliki siłowej i w drugim zakładzie jaki odwiedziłem dobrali mi już kolanko z pasującym gwintem. Jako że drogie nie było wziąłem 2 szt czyli razem 12zł.
Mając wszystko dopasowane zabrałem się za montaż. Wykręciłem dotychczasową śrubę z pompy vacum, wkręciłem tą przelotową i w tym momencie znów się zrodził problem, bo nie mogę wkręcić kolanka gdyż przeszkadza osłona kolektora wydechowego. Śrubki się odkręciły, ale wyjąć ją to trochę problematyczne, trzeba było jeszcze kilka elementów rozkręcić. Ale się udało. Kolanko wkręcone z zastosowaniem kleju do gwintów(chyba nie zaszkodzi) i nawet w dobrą stronę się ułożyło po dokręceniu
Osłona kolektora na miejsce jak i reszta rozkręconych elementów. Wkręciłem czujnik w kolanko (również na klej) i zrobiłem próbę na krótko.
Wyszło że wstępnie działa więc została kwestia elektryczna.
Masę do czujnika złapałem w fabrycznym miejscu przy filtrze powietrza. Przewód sygnałowy puszczony wstępnie razem z masowym przy wiązce do przepływomierza potem wzdłuż błotnika pod zbiorniczkiem wyrównawczym i dalej po wiązce przy grodzi do fabrycznej przelotki do wnętrza.
Zegar który zakupiłem posiada 4 przewody do podłączenia. Plus po stacyjce, masa, sygnał z czujnika, i ostatni od oświetlenia, którego podłączenie działa na zasadzie przyciemniania się zegara po włączeniu świateł. Zegar wstępnie umieściłem w schowku pod przełącznikiem napędów. Zastanowię się jeszcze czy tam zostanie czy pójdzie gdzieś w bardziej widoczne miejsce.
https://www.youtube.com/watch?v=Aujl0GPuwn8
W związku z dyskusjami na forum i fanpage na temat ciśnienia oleju w naszych silnikach, zdecydowałem się zamontować wskaźnik u siebie.
Zacząłem od kupna samego zegara z czujnikiem. Jako że mam 2.5 140KM zdecydowałem że będę próbował wpiąć się w instalacje olejową przy pompie vacum. Do tego potrzebna jest "śruba drążona przelewowa z gwintem męskim i żeńskim" która to oryginalnie już występuje w tym silniku,ale tylko tym. Dokładniej jest w nią wkręcany czujnik ciśnienia oleju, i udało mi się taki komplet znaleźć na allegro Dodam że można ją też wkręcić w zasilanie oleju na turbosprężarce.
Po wstępnym skompletowaniu tych elementów została kwestia ich skręcenia razem. Jednak ze względu na różnicę gwintów nie było to proste, więc doszedł zakup odpowiedniej narzynki i gwintownika.
Najprościej było by też gdyby czujnik wkręcić bezpośrednio w śrubę, ale po wstępnych przymiarkach wyszło że czujnik nie mieści się w osi gdyż już przeszkadza za mocno kolektor wydechowy.
Pierwsza myśl po tym jaka naszła to że zastosuje kolanko. Pojeździłem po zakładach od hydrauliki siłowej i w drugim zakładzie jaki odwiedziłem dobrali mi już kolanko z pasującym gwintem. Jako że drogie nie było wziąłem 2 szt czyli razem 12zł.
Mając wszystko dopasowane zabrałem się za montaż. Wykręciłem dotychczasową śrubę z pompy vacum, wkręciłem tą przelotową i w tym momencie znów się zrodził problem, bo nie mogę wkręcić kolanka gdyż przeszkadza osłona kolektora wydechowego. Śrubki się odkręciły, ale wyjąć ją to trochę problematyczne, trzeba było jeszcze kilka elementów rozkręcić. Ale się udało. Kolanko wkręcone z zastosowaniem kleju do gwintów(chyba nie zaszkodzi) i nawet w dobrą stronę się ułożyło po dokręceniu
Osłona kolektora na miejsce jak i reszta rozkręconych elementów. Wkręciłem czujnik w kolanko (również na klej) i zrobiłem próbę na krótko.
Wyszło że wstępnie działa więc została kwestia elektryczna.
Masę do czujnika złapałem w fabrycznym miejscu przy filtrze powietrza. Przewód sygnałowy puszczony wstępnie razem z masowym przy wiązce do przepływomierza potem wzdłuż błotnika pod zbiorniczkiem wyrównawczym i dalej po wiązce przy grodzi do fabrycznej przelotki do wnętrza.
Zegar który zakupiłem posiada 4 przewody do podłączenia. Plus po stacyjce, masa, sygnał z czujnika, i ostatni od oświetlenia, którego podłączenie działa na zasadzie przyciemniania się zegara po włączeniu świateł. Zegar wstępnie umieściłem w schowku pod przełącznikiem napędów. Zastanowię się jeszcze czy tam zostanie czy pójdzie gdzieś w bardziej widoczne miejsce.
https://www.youtube.com/watch?v=Aujl0GPuwn8
-
- moje konto
- Posty: 185
- Rejestracja: piątek, 29 grudnia 2017, 11:00
- Skąd jesteś: Skierniewice/Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Bordo
- Przebieg (km.): 241500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 185
- Rejestracja: piątek, 29 grudnia 2017, 11:00
- Skąd jesteś: Skierniewice/Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Bordo
- Przebieg (km.): 241500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Wskaźnik ciśnienia oleju 2.5 crdi 140 KM
Przejechałem ok 400 km na tym zestawie i jak narazie wycieków brak w miejscu łączeń. Czyli pod tym kątem jest ok. Natomiast chyba sam czujnik ciśnienia jest wadliwy bo im dłużej jeździłem, tym coraz to niższe wartości na zegarze były pokazywane. Po rozgrzaniu to i już 0 pokazuje na wolnych obrotach. Nowy czujnik już dotarł i jak z trasy wrócę wymienię. Jeśli sytuacja się powtórzy to trzeba będzie poszukać innej marki zestawu zegar/czujnik.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wskaźnik ciśnienia oleju 2.5 crdi 140 KM
Na Twoim miejscu, sprawdził bym to ciśnienie manometrem hydraulicznym, a później ewentualnie wymieniał czujniki.
-
- moje konto
- Posty: 185
- Rejestracja: piątek, 29 grudnia 2017, 11:00
- Skąd jesteś: Skierniewice/Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Bordo
- Przebieg (km.): 241500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 185
- Rejestracja: piątek, 29 grudnia 2017, 11:00
- Skąd jesteś: Skierniewice/Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Bordo
- Przebieg (km.): 241500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Wskaźnik ciśnienia oleju 2.5 crdi 140 KM
Sprawdzone ciśnienie manometrem.
Na wolnych obrotach: 1,6 bara.
3tys obrotów: 4,4 bara.
Na wolnych obrotach: 1,6 bara.
3tys obrotów: 4,4 bara.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 185
- Rejestracja: piątek, 29 grudnia 2017, 11:00
- Skąd jesteś: Skierniewice/Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Bordo
- Przebieg (km.): 241500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Wskaźnik ciśnienia oleju 2.5 crdi 140 KM
Marek pisze:Sprawdzałeś na rozgrzanym silniku?
Dokładnie. Na rozgrzanym. Potem wkręciłem nowy czujnik pod wskaźnik. Wskazania wróciły do normy, na jakieś 150km. Teraz w drugą stronę pokazuje. Wolne pokazuje w normie, a przekrocze 2tys obrotów to wskaźnik leci do końca skali
Więc chyba trzeba będzie inny lepiej wykonany zestaw wskaźnik/czujnik znaleźć. A wskaźnik tej firmy nawet ładnie wygląda, i scala w sam raz bo do 7bar.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 185
- Rejestracja: piątek, 29 grudnia 2017, 11:00
- Skąd jesteś: Skierniewice/Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Bordo
- Przebieg (km.): 241500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Wskaźnik ciśnienia oleju 2.5 crdi 140 KM
Wskaźnik wygląda tak
Firma Auto Gauge. I z tego co się zorientowałem producenci takich zestawów robią czujniki typowo pod swoje wskaźniki. W tym przypadku rezygnacja czujnika jest 3-160 Ohm. I raczej ciężko znaleźć sam czujnik o takich samych parametrach innego producenta. Najbardziej zbliżony jest 10-180 Ohm.
Firma Auto Gauge. I z tego co się zorientowałem producenci takich zestawów robią czujniki typowo pod swoje wskaźniki. W tym przypadku rezygnacja czujnika jest 3-160 Ohm. I raczej ciężko znaleźć sam czujnik o takich samych parametrach innego producenta. Najbardziej zbliżony jest 10-180 Ohm.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Wskaźnik ciśnienia oleju 2.5 crdi 140 KM
Ciekawe co by się stało jakby do tego 10-180 ohm wstawił równolegle rezystor 4.3 ohm.
-
- jestem
- Posty: 10
- Rejestracja: sobota, 5 grudnia 2020, 12:17
- Skąd jesteś: Mysłowice
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 185
- Rejestracja: piątek, 29 grudnia 2017, 11:00
- Skąd jesteś: Skierniewice/Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: Bordo
- Przebieg (km.): 241500
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Wskaźnik ciśnienia oleju 2.5 crdi 140 KM
Arkadiusz Słaboń pisze:Ja u mnie w 3.3 też taki sam mam
To tak jak komentowałem na FB Twój post. Czekam na opinie jak zrobisz więcej km.
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Rejestracja: wtorek, 25 lipca 2017, 22:07
- Skąd jesteś: Żukowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2003 3.5V6 194 KM benzyna plus LPG AT 4 biegi, Napęd TOD Auto 4x4
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Wskaźnik ciśnienia oleju 2.5 crdi 140 KM
Jesteś pewny, że na drugie złącze czujnika należy podać masę? Ja montuje takie czujniki zawodowo w silnikach zespołów prądotwórczych i masa jest na obudowie z masy silnika po gwincie. Jedno złącze to rezystancyjny czujnik ciśnienia a drugie złącze to wyjście przełącznika krytycznego, niskiego ciśnienia oleju, najczęściej 0,5 lub 0,7 Bara normalnie zwarty bez ciśnienia.
Pozdrawiam serdecznie, Dawid
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości