Naprawa pompy mostu przedniego 510303E100

Własne fotorelacje z napraw lub usprawnień.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
Wiadomość
Autor
madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Naprawa pompy mostu przedniego 510303E100

#1 Postautor: madmans1 » czwartek, 3 marca 2022, 00:24

Zdjęcia nie były robione z myślą że będzie to fotorelacja ale stwierdziłem że podzielę się wiedzą i spostrzeżeniami przy naprawie tego ustrojstwa. Uszkodzenie polegało na tym że mimo odłączonego wężyka pompa zaczynała pracować, zwalniała i zatrzymywała się robiąc zwarcie (nie wyłączała się tak jak powinna przy zadanym ciśnieniu, a przy odłączonym wężyku powinna pracować nonstop na pełnej mocy). Powodem uszkodzenia u mnie było notoryczne zaciąganie błota (widać pompa go nie lubi tak jak ja). Generalnie trzeba ją rozebrać wyczyścić wymienić oringi jak zajdzie potrzeba albo je tylko silikonem jak w moim przypadku nasmarować.

Teraz jak to rozebrać żeby nie zepsuć i złożyć zpowrotem: (C czerwony numer, B biały numer)
1. odginamy delikatnie blaszkę z dwóch stron podważamy i zdejmujemy blachę 3C z korpusu 3B.
2. Moduł ciśnienia 4B przykręcony jest na dwie małe śrubki. Odkręcamy je i wyciągamy moduł 4B z środka korpusu 3B. 3 przewody są w gumowej przelotce i warto je spryskać silikonem żeby łatwo się suwały.
3. Zaglądając do środka korpusu 3B zobaczymy dwie dziury z oringami 5C w który wchodzą krućce 6C z modułu 4B. Musimy to wszystko z błota wyczyścić i nasmarować silikonem lub wymienić jakby sparciałe oringi były.
4. w korpusie 3 znajduje się jeszcze pompka mimośrodowa w którą wchodzi oś silnika 7C na której zapięty jest metalowy pierścień. Musimy go zsunąć cienkim płaskim śrubokrętem.
5. teraz wykręcamy 4 śruby trzymające korpus silnika 1B.
6. Delikatnie oddzielamy silnik (1B z 2B) od korpusu 3B.
7. odkręcamy dwie śrubki i rozdzielamy korpus 1B od 2B. Na 2B są dwa orinki które czyścimy smarujemy lub wymieniamy. Generalnie wszystko trzeba z błota poczyścić.
8. Czyścimy i smarujemy oś silnika i łożysko ślizgowe w korpusie 1C i 2C.
9. W korpusie 2B znajdują się szczotki. Ja przepryskałem to najpierw cleanerem do hamulców. Delikatnie cienkim papierem ściernym wyczyściłem komutator (to do czego szczotki przylegają) i jeszcze raz cleanerem.
10. Składamy w oddzielnej kolejności.

Moje pomysły do modyfikacji coby na dłużej sprzęt starczył:
X1 - mimo uszczelki u siebie naokoło oblepię jeszcze silikonem do silników
X2 - kruciec do mostu cieńszy
X3 - kruciec grubszy który zasysa powietrze. Do niego dołącze przewód gumowy którego koniec wyprowadzę w miejscu gdzie się błoto nie dostaje (o ile takie miejsce znajdę)

Filmik z zachowaniem niedziałającego:


Film z naprawionym:
Załączniki
opis 4 [1600x1200].jpg
opis 4 [1600x1200].jpg (228.3 KiB) Przejrzano 2327 razy
opis 1 [1600x1200].jpg
opis 1 [1600x1200].jpg (265.26 KiB) Przejrzano 2327 razy
3 [1600x1200].jpg
3 [1600x1200].jpg (219.18 KiB) Przejrzano 2327 razy
2 [1600x1200].jpg
2 [1600x1200].jpg (173.59 KiB) Przejrzano 2327 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa pompy mostu przedniego 510303E100

#2 Postautor: Marek » czwartek, 3 marca 2022, 01:13

Bardzo dobry opis. Do króćca X3 możesz zastosować jakiś filtr . Na przykład z elektrozaworów. Błoto może nie wszędzie się dostaje, za to pył i kusz już tak.

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa pompy mostu przedniego 510303E100

#3 Postautor: madmans1 » czwartek, 3 marca 2022, 15:52

O widzisz bardzo dobry pomysł. Poszukam jakiegoś małego filterka. Bo w sumie jak się już pompka włącza to rzadko dzieje się to na czarnym.... No może zimą. Może filterek fazy lotnej LPG. Muszę znaleźć jakiś stary rozdłubać i zobaczyć co w środku (jaka siateczka)

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa pompy mostu przedniego 510303E100

#4 Postautor: madmans1 » sobota, 5 marca 2022, 22:42

Finalnie założyłem paliwowy filterek. Zobaczymy jak będzie się zapełniał ;-)
Załączniki
IMG_20220305_143934 [1600x1200].jpg
IMG_20220305_143934 [1600x1200].jpg (324.06 KiB) Przejrzano 2233 razy

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa pompy mostu przedniego 510303E100

#5 Postautor: vokal » wtorek, 8 marca 2022, 21:27

Super, że już działa :happy2:
Jeszcze bardziej super, że to dokładnie opisałeś na forum :happy2: :happy2:

Pozwoliłem sobie przeedytować Twój post o wstawienie aktywnych filmów z YT.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

madmans1
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: wtorek, 29 września 2020, 23:51
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 230000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa pompy mostu przedniego 510303E100

#6 Postautor: madmans1 » piątek, 8 kwietnia 2022, 11:35

Mała aktualizacja do tematu ;-). Podczas testów bojowych znowu padł. Tym razem odkleił sie jeden z 3 magnesów w silniczku i zablokował wirnik. Po usunięciu magnesu jeszcze trochę podziałał ale w końcu wyzionął ducha. Zrobiłem więc jeszcze jedną przeróbkę z nowym kompresorkim. Bo miejsce jego spoczynku po upalaniu w błocie jest poprostu całe zalane więc albo obudowa albo przeniesienie w inne miejsce. Wybrałem obudowę. Dodatkowo jescze chciałem wiedzieć że mam przedni napęd czy nie bo podczas podjazdu po łuku jak się zepsuł to mnie zniosło mnie na bok i bym przydachował. Więc dołożyłem pomiar ciśnienia w kabinie żebym widział co się dzieje i dwie diody na skrzynce informujące o stanie pracy. Czerwona czy dostaje zasilnie ze sterownika niebieska podczas pracy samego silniczka.

Załączniki
IMG_20220402_231821_Easy-Resize.com.jpg
IMG_20220402_231821_Easy-Resize.com.jpg (240.09 KiB) Przejrzano 2028 razy
IMG_20220402_231809_Easy-Resize.com.jpg
IMG_20220402_231809_Easy-Resize.com.jpg (227.4 KiB) Przejrzano 2028 razy
IMG_20220402_221952_Easy-Resize.com.jpg
IMG_20220402_221952_Easy-Resize.com.jpg (233.33 KiB) Przejrzano 2028 razy
IMG_20220402_221948_Easy-Resize.com.jpg
IMG_20220402_221948_Easy-Resize.com.jpg (233.95 KiB) Przejrzano 2028 razy
IMG_20220402_213854_Easy-Resize.com.jpg
IMG_20220402_213854_Easy-Resize.com.jpg (214.9 KiB) Przejrzano 2028 razy

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa pompy mostu przedniego 510303E100

#7 Postautor: ronin » sobota, 9 kwietnia 2022, 21:46

Jak by co mam taką pompkę na zbyciu...


Wróć do „FOTORELACJE Z NAPRAW KIA SORENTO I (2002-2009)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość