Odbudowa Sorento, 2 w 1
Moderator: Moderator
Regulamin forum
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
UWAGA: tu wstawiamy tylko własne fotorelacje z napraw i tego co sami zrobiliśmy przy aucie . NIE ZADAJEMY TUTAJ PYTAŃ, tylko dajemy odpowiedzi i wskazówki.
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Odbudowa Sorento, 2 w 1
Witam wszystkich.
Żeby trochę rozruszać forum, zakładam ten, myślę że dość ciekawy temat. Nikt na forum tego nie robił, a przynajmniej się nie chwalił.
Jakiś czas temu kupiłem nadwozie z ramą od Sorento. Kupiłem bo to którym jeździłem przegrało walkę z rudą, a to nowe to taka "czwórka z plusem".
Plan jest taki :
1. Oddzielam nadwozie od ramy, robię niezbędne naprawy blacharskie, rama i most do piaskowania. Malowanie wszystkiego dobrymi farbami, konserwacje itd
2. Przełożenie wszystkiego z poprzedniego nadwozia do tego już przygotowanego. Będę przekładał V6 z automatem do nadwozia w którym był diesel z manualną skrzynią. Przekładam też całe wnętrze z wyposażeniem.
3. Lekki tuning off roadowy, większe opony, lift zawieszenia, może z cal body liftu. Zawieszenie Oldmana, opony at lub rt, może jakieś sensowne mocowanie koła zapasowego bo jest LPG.
4. Nowy układ hamulcowy, paski, oleje i co tam jeszcze wyjdzie.
Ktoś się spyta "po co to wszystko"? Bo nie bardzo jest co kupić innego. Oglądałem land cruisery, patrole, pajero i w budżecie do 40 tys nie ma co kupić. W mojej jest silnik po remoncie, całe wyposażenie działało, skompletowałem też wiele części zamiennych i tuningowych i znam to auto. Poza tym lubię takie duże klocki lego i takie wyzwania.
Żeby trochę rozruszać forum, zakładam ten, myślę że dość ciekawy temat. Nikt na forum tego nie robił, a przynajmniej się nie chwalił.
Jakiś czas temu kupiłem nadwozie z ramą od Sorento. Kupiłem bo to którym jeździłem przegrało walkę z rudą, a to nowe to taka "czwórka z plusem".
Plan jest taki :
1. Oddzielam nadwozie od ramy, robię niezbędne naprawy blacharskie, rama i most do piaskowania. Malowanie wszystkiego dobrymi farbami, konserwacje itd
2. Przełożenie wszystkiego z poprzedniego nadwozia do tego już przygotowanego. Będę przekładał V6 z automatem do nadwozia w którym był diesel z manualną skrzynią. Przekładam też całe wnętrze z wyposażeniem.
3. Lekki tuning off roadowy, większe opony, lift zawieszenia, może z cal body liftu. Zawieszenie Oldmana, opony at lub rt, może jakieś sensowne mocowanie koła zapasowego bo jest LPG.
4. Nowy układ hamulcowy, paski, oleje i co tam jeszcze wyjdzie.
Ktoś się spyta "po co to wszystko"? Bo nie bardzo jest co kupić innego. Oglądałem land cruisery, patrole, pajero i w budżecie do 40 tys nie ma co kupić. W mojej jest silnik po remoncie, całe wyposażenie działało, skompletowałem też wiele części zamiennych i tuningowych i znam to auto. Poza tym lubię takie duże klocki lego i takie wyzwania.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Pogratulować zapału ja niestety bądź stety wolę kupić następne
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Doszedłem do wniosku że jak mam kupić kolejne z parchem to wolę już to ogarnąć.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11428
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Zazdroszczę Ci warunków, jak bym miał podnośnik tez bym tak zrobił. Rama wygląda całkiem nieźle, oprócz tej rury na końcu. Będziesz piaskował? Wymień od razu przewody hamulcowe te co idą po ramie, później to jest trudniej.
Ostatnio zmieniony sobota, 11 maja 2024, 12:07 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- cus10
- expert
- Posty: 4198
- Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
- Skąd jesteś: Zawidów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 204000
- Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 83 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Wyzwanie godne , masz fajne dojście teraz do przewodów hamulcowych bo jeden się chyba rozwarstwia. Ja musiałem kombinować jak mi strzelił. Wytrwałości
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Rama i most poszły do piaskowania, na wtorek mają być. Rama nie była zła, przed kupnem dobrze ją sprawdziłem. Obawiam się bardziej o most czy z niego coś jeszcze zostanie. Przewody hamulcowe wszystkie nowe, tarcze i klocki też. Zaciski posprawdzam, jeśli będzie coś z nimi nie tak to regeneracja lub nowe, widziałem na alle.... w przyzwoitych cenach.
Dałem sobie na wszystko 10tys, nie licząc części które już miałem wcześniej. Mam ambitny plan odpalić silnik już w nowej budzie w przyszły weekend, trzymajcie kciuki.
Dałem sobie na wszystko 10tys, nie licząc części które już miałem wcześniej. Mam ambitny plan odpalić silnik już w nowej budzie w przyszły weekend, trzymajcie kciuki.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11428
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Przełożenia w moście masz takie same? Jak z przodu będzie inaczej niż z tyły to może być dziwne.
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
W starej mam 3.33, w tej to nie wiem jakie jest. Przełożę głowę mostu jak już wróci czysty.
Stara Sorento nie ma ABS, w nowej jest. Są szanse żeby działał? Jest to całkowicie oddzielny układ?
Stara Sorento nie ma ABS, w nowej jest. Są szanse żeby działał? Jest to całkowicie oddzielny układ?
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Sobota mocno pracująca. Większość podwozia oczyszczona, dziury w progach wyspawane, progi wewnątrz oczyszczone (ogólnie to ładne w środku), zalanie progów w środku środkiem reakcyjnym. Na poniedziałek zostanie wstawienie 15 cm reperaturki w tylnym nadkolu i jedna dziurka w progu po zewnętrznej stronie, podkład i mastyki. We wtorek położenie mastyki natryskowej tam gdzie jej nie ma fabrycznie.
Dzisiaj muszę trochę garaż ogarnąć bo wejść się nie da.
Przesyłam też zdjęcia dawcy, może ktoś potrzebuje coś w tym kolorze to zapraszam.
Dzisiaj muszę trochę garaż ogarnąć bo wejść się nie da.
Przesyłam też zdjęcia dawcy, może ktoś potrzebuje coś w tym kolorze to zapraszam.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11428
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Jeżeli ten "nowy " most jest od 2.5 to też powinno być 3.333. Co do ABS to nie wiem co dokładnie będziesz przekładał. Instalacja i pompa jest, musisz zostawić piasty z łożyskami i z czujnikami ABS a z tyłu półosie z koronką ABS .Nie wiem czy w tym starym moście są otwory na czujnik ABS, jeżeli nie ma to cały most.
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Na moście nie było żadnej naklejki. Jest to Sorento 2.5 z 2006 roku, skrzynia manualna, napędy Est, jeszcze przed liftem. Jak było by 3.333 to super, trochę roboty mniej.
-
- To ja
- Posty: 333
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
2.5 przedlift manual ma 4.181
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11428
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Odbudowa Sorento, 2 w 1
Nie wiem dla czego myślałem że to automat. A już wiem zasugerowałem się tym pierwszym Sorento.
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości